Gjest jadda Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 Consepi ern pulver, har du erfaring med dette, og kan en legge på seg av det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19056-erna%C3%A6ringspulver/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Hei jadda Jeg har ikke erfaring med akkurat dette ernæringspulveret. Det finnes imidlertid en rekke ernæringspulver som er nyttige som tillegg til maten for den som spiser lite, og for den som trenger å legge på seg. Eksempler på dette er Afi-Nutrin, Meritene og Semper Energi. I tillegg finnes det et stort utvalg næringsdrikker som kan benyttes. Eksempler på dette er Nutridrink, Addera og Fresubin. Det finnes mange ulike smaksvarianter av de fleste av disse produktene. Produktene kan kjøpes på apoteket. Be om å få veiledning i bruken av disse produktet. Dersom du har en spesiell sykdom bør du få råd av lege eller klinisk ernæringsfysiolog for å finne det produktet som passer deg best. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19056-erna%C3%A6ringspulver/#findComment-84472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 prøvde det, smaker pyton! ble bare kvalm, lagt ikke på meg... Prøv Meritene!!! Skjokoladesmak er det best, tilleg er mye billigere enn Concepi. Syns også afi-nutrin skjokolade smaker veldig godt, men kalorimessig har samme som meritene. Nutridrink har mer kalorier, men syns at det er FOR DYRT, og hvis du er frisk, prøv med noe annet. Semper har masse kalorier, vet ikke hva koster :/ Spør også på idrettsforum! hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19056-erna%C3%A6ringspulver/#findComment-84567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jadda Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 prøvde det, smaker pyton! ble bare kvalm, lagt ikke på meg... Prøv Meritene!!! Skjokoladesmak er det best, tilleg er mye billigere enn Concepi. Syns også afi-nutrin skjokolade smaker veldig godt, men kalorimessig har samme som meritene. Nutridrink har mer kalorier, men syns at det er FOR DYRT, og hvis du er frisk, prøv med noe annet. Semper har masse kalorier, vet ikke hva koster :/ Spør også på idrettsforum! hilsen hvor får du kjøpt meritene hen? Ja jeg har også prøvd consepi ern.pulver, etter sterke anbefalinge fra ekpeditør, som selv sa at han hadde lagt på seg 5 kg. på en mnd. Det kostet 500 kr, og det smakte som du sier kvalmt. Typisk.Heldigvis fikk min datter på 2 år heldt resten av pulvere på gulvet , så da hadde jeg grunn no til å slutte med det. Veldig irriterende å bruke penger på noe så nytteløst.Jeg kommer faktisk til å kreve å få pengen tilbake. Jeg brukte dette grusomme pulveret i mange uker uten et gram å få. En har vel rett til å klage når slikt skjer? Jeg er forøvrig en person som spiser bra ellers, og er frisk, så jeg kjøpte ikke dette p.g.a av sykdom eller at jeg ikke fikk i meg mat. Ønsker bare å legge på meg noen ekstra kg. Jeg er forøvrig 1.78 høy og veier 65 kg. Egentlig ikke så ille, men ønsker å ha litt mer og gå på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19056-erna%C3%A6ringspulver/#findComment-84580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 hvor får du kjøpt meritene hen? Ja jeg har også prøvd consepi ern.pulver, etter sterke anbefalinge fra ekpeditør, som selv sa at han hadde lagt på seg 5 kg. på en mnd. Det kostet 500 kr, og det smakte som du sier kvalmt. Typisk.Heldigvis fikk min datter på 2 år heldt resten av pulvere på gulvet , så da hadde jeg grunn no til å slutte med det. Veldig irriterende å bruke penger på noe så nytteløst.Jeg kommer faktisk til å kreve å få pengen tilbake. Jeg brukte dette grusomme pulveret i mange uker uten et gram å få. En har vel rett til å klage når slikt skjer? Jeg er forøvrig en person som spiser bra ellers, og er frisk, så jeg kjøpte ikke dette p.g.a av sykdom eller at jeg ikke fikk i meg mat. Ønsker bare å legge på meg noen ekstra kg. Jeg er forøvrig 1.78 høy og veier 65 kg. Egentlig ikke så ille, men ønsker å ha litt mer og gå på. Ja, han på helsekost påvirket meg å kjøpe også, men jeg kjøpt ikke for å legge på meg alikevel, kjøpt for å få i meg mer protein. Meritene kjøper du på apoteket, det koster ca. 110kr per en boks 400g. Skjokolade smaket av både afi-nutrin og meritene smaker som et slags O'boy, eller noe sant. Afi-nutrin nøytralt er bra for å tilsette i mat, som saus, grøt, suppe feks. Det smaker som vanlig skummetmelkspulver. Meritene vaniljesmak er ganske nøytralt.. alle disse kan du enten drikker blandet i vann, eller melk, yoghurt, osv. Du få prøve og se... men først spør brosjrer på apoteket, de har av Afi-Nutrin med oppskrifte, Semper også... Håper at det hjelper!!!! Det er i hvertfall en enkelt, ikke så kostbare eller usunt måte å legge på seg. Ikke spis nå du er sulten, spis hver annenhver time, eller drikke afi-nutrin feks, plus vanlig mat... spis mer nøtter, mer fet fisk, øker kaloriinnhold av mat med mer oliveolje. lykke til ps: jeg har forresten en nesten full halvboks av Concepi proteinpulver inne i skapet, nesten urørt, det er grusomt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19056-erna%C3%A6ringspulver/#findComment-84597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.