Gå til innhold

Bør webbis oute?


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 362
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    85

  • flisa

    54

  • mariaflyfly

    19

  • Dorthe

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest Moderator

Det går an å logge seg på flere ganger og bruke forskjellige nick på den måten. Jeg forstår ikke helt denne "venneklubben" som blir dannet mellom forskjellige nick, og så blir "klubben" sur på dem som forstyrrer. Så lenge det holdes vanlig folkeskikk så bør det gå greit å ikke vite om du svarte samme nick i går.

Noen skifter nick og forteller om det slik at alle vet om det. Da er vel vitsen borte med å skifte nick.

Det er greit at man benytter forskjellige nick i ulike tråder. Det som derimot mange ikke synes er ok er at man produserer falske historier og forsøker å få andre engasjert i disse, likeledes er det en uting å svare seg selv med et annet nick (i en og samme tråd).

Vi ønsker at dol skal være et sted for genuine diskusjoner, selv om deltagerne er anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt :-)

Skjønner ikke noen gidder dette, kan umulig være friske personer.

må inrømme jeg er litt nysgjerrig akkurat nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

jeg tror denne Frustrert mannfolk bare er en retardert tulling som tilfeldigvis har tullet seg inn på forumet. Jeg synes egentlig bare synd på fyren

Nå overdriver du vel din identitetsforvirring noe, selv om du selvfølgelig kan lide av selvmedlidenhet.

Identitetsforvirringen kan du jo evt. forsøke å få en av fagpersonene til å gi noen kommentarer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lion var da ikke overopptatt av intim-hygiene, så vidt jeg kan huske.

Nei - huske rikke hva hun var opptatt av jeg -men hun hadde æren av å kaste meg på hue og ræva ut av et annet forum. *stolt av å ha blitt utestengt en gang jeg OGSÅ*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moderator

Men Pimmelen er ute etter oppmerksomhet, og hva er da bedre enn å ha to personligheter. Men det kan jo være Maiken også

Feil svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å logge seg på flere ganger og bruke forskjellige nick på den måten. Jeg forstår ikke helt denne "venneklubben" som blir dannet mellom forskjellige nick, og så blir "klubben" sur på dem som forstyrrer. Så lenge det holdes vanlig folkeskikk så bør det gå greit å ikke vite om du svarte samme nick i går.

Noen skifter nick og forteller om det slik at alle vet om det. Da er vel vitsen borte med å skifte nick.

Det er ingen som er sure på de med vanlig folkeskikk. Det man blir drittlei av er all drittslenginga og trollinga med forskjellig nick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nei slettes ikke

Nei. Webmasterinnen bør så absolutt ikke oute noen. Hun slår såpass hardt ned på andre som gjør det, at hun bør holde seg for god til å gjøre det samme selv. Dessuten kan hun aldri være sikker på om det er den personen som til vanlig bruker nicket som står bak tullet, eller om det er noen som har stjålet brukernavn og passord for anledningen i den hensikt å ødelegge for noen (fex. lånt pc'n som ble nevnt i en tråd her forleden). Om vi som leser her blir flinkere til å ikke svare på tulleinnlegg, vil de etterhvert gi seg når de ser at responsen uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

har webbis noen gang outet noen før? Det er sikkert den tullingen på adopsjonsforum som har flyttet seg over til åpent

Det er vel unødvendig å sette ut rykter om at andre står bak ditt tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skiftende nick

Det er greit at man benytter forskjellige nick i ulike tråder. Det som derimot mange ikke synes er ok er at man produserer falske historier og forsøker å få andre engasjert i disse, likeledes er det en uting å svare seg selv med et annet nick (i en og samme tråd).

Vi ønsker at dol skal være et sted for genuine diskusjoner, selv om deltagerne er anonyme.

Det kan nok forekomme også at det blir lagt ut en privat historie under et "ukjent" nick og så glemmer vedkommende å bruke det videre. For mitt vedkommende synes jeg det er for mye privat og personlig kontakt mellom mange nickene at det blir av og til vanskelig å følge med. Det skal ikke være slikt på et seriøst forum at ingen kan droppe inn eller at du må logge inn hver dag for å få med deg det nyeste.

Personlig har jeg hatt stor nytte av dol som jeg undervurderer ikke, det gjelder både hjelp fra fagpersoner og privatpersoner i vanskelige livssituasjoner og/eller ved sykdom. Når jeg jobber med eller står opp i vanskelige ting så sjekker jeg noen ganger reaksjonene her og det er fullt ut seriøst fra min side. Jeg vil ikke og kommer ikke til å gjøre det under et nick som blir en del av "klubben", og har f.eks. ikke noe ønske om å bli bedt i grillparty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler av og til at de faste her inne liker å svare på hverandres innlegg. Resten blir ofte på en måte oversett. Blir liksom kritisert for å gjemme seg bak et anonymt nick

Har du et eksempel der et høflig og normalt innlegg har blitt beskylt for å være anonymt?

At man velger å slenge dritt og være kvalm og ekkel under stadig nye nick er jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I akkurat dette tilfellet synes jeg webbis bør oute, ja. Her er det en person som ellers har et fast nick og fremstår som seriøs, og som plutselig tar helt av og ikke gjør annet enn å forsøke å skape uhygge.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skiftende nick

Det er ingen som er sure på de med vanlig folkeskikk. Det man blir drittlei av er all drittslenginga og trollinga med forskjellig nick

Drittslenging er ikke folkeskikk, men den forekommer en del hos de faste nickene. Jeg kan ikke si at ordbruken hos noen av de faste nickene bærer preg av folkeskikk hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok forekomme også at det blir lagt ut en privat historie under et "ukjent" nick og så glemmer vedkommende å bruke det videre. For mitt vedkommende synes jeg det er for mye privat og personlig kontakt mellom mange nickene at det blir av og til vanskelig å følge med. Det skal ikke være slikt på et seriøst forum at ingen kan droppe inn eller at du må logge inn hver dag for å få med deg det nyeste.

Personlig har jeg hatt stor nytte av dol som jeg undervurderer ikke, det gjelder både hjelp fra fagpersoner og privatpersoner i vanskelige livssituasjoner og/eller ved sykdom. Når jeg jobber med eller står opp i vanskelige ting så sjekker jeg noen ganger reaksjonene her og det er fullt ut seriøst fra min side. Jeg vil ikke og kommer ikke til å gjøre det under et nick som blir en del av "klubben", og har f.eks. ikke noe ønske om å bli bedt i grillparty.

Det er jo helt opp til deg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Webmasterinnen bør så absolutt ikke oute noen. Hun slår såpass hardt ned på andre som gjør det, at hun bør holde seg for god til å gjøre det samme selv. Dessuten kan hun aldri være sikker på om det er den personen som til vanlig bruker nicket som står bak tullet, eller om det er noen som har stjålet brukernavn og passord for anledningen i den hensikt å ødelegge for noen (fex. lånt pc'n som ble nevnt i en tråd her forleden). Om vi som leser her blir flinkere til å ikke svare på tulleinnlegg, vil de etterhvert gi seg når de ser at responsen uteblir.

Sorry, men man er selv 100% ansvarlig for sitt eget brukernavn og passord. Hvis du er "dum" nok til at andre får tak i det, så er det synd for deg. Beklager, men datasikkerhet tar ikke høyde for og hensyn til PEBKAC - problemer.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Nei. Webmasterinnen bør så absolutt ikke oute noen. Hun slår såpass hardt ned på andre som gjør det, at hun bør holde seg for god til å gjøre det samme selv. Dessuten kan hun aldri være sikker på om det er den personen som til vanlig bruker nicket som står bak tullet, eller om det er noen som har stjålet brukernavn og passord for anledningen i den hensikt å ødelegge for noen (fex. lånt pc'n som ble nevnt i en tråd her forleden). Om vi som leser her blir flinkere til å ikke svare på tulleinnlegg, vil de etterhvert gi seg når de ser at responsen uteblir.

Det siste er jeg egentlig enig i. Forstyrra personer lar seg noen ganger tie ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittslenging er ikke folkeskikk, men den forekommer en del hos de faste nickene. Jeg kan ikke si at ordbruken hos noen av de faste nickene bærer preg av folkeskikk hele tiden.

Det er så, men da står man for det man sier.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

I akkurat dette tilfellet synes jeg webbis bør oute, ja. Her er det en person som ellers har et fast nick og fremstår som seriøs, og som plutselig tar helt av og ikke gjør annet enn å forsøke å skape uhygge.

"...................................."

Det er akkurat det jeg mener også.

Dessuten er jeg dritnysgjerrig. Tenk om det er en av de jeg vanligvis svarer på forumet som viser seg å være en fullstendig nutcase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...