SierDuDet Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Det skal lite fantasi til for å koble det som skjer med rotter til det som vil skje med mennesker. Men du har tydeligvis ikke nok.. Wow... skal forskning baseres på fantasi? Det er ikke jeg som har funnet på at hva som skjer med rotter i forsøk ikke nødvendigvis skjer med mennesker, dette er da dokumentert gang på gang! Burdte ikke heller en forskninsrapport som er gjort på mennesker og sier at det på moderate kurer ikke blir noen forandring heller stoles på? Det var en eller annen som la ut en seriøs rapport på bruk av 600 mg testosteron i uka i 12 uker her for en tid tilbake... Undersøkelser viste ingen forskjell i adferd, og heller ingen fysiske eller psykiske skader på de som fikk testosteronen og de som ikke fikk den. Hvis noen vet hvor man finner denne rapporten kan den jo kanskje legges ut her igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 "Er du på en kur, og havner oppi en vanvittig situasjon, helt utenom det vanlige, kan jeg garantere at steroidene kan være det som utgør forskjellen mellom liv og død." ??? Hvordan får du til å si noe så dumt? Er det pga at en steroidbruker er sterkere enn en rein person at det kan utgjøre forskjellen mellom liv og død eller? Latterlig sammenligning isåfall da steroider ikke gjør deg til en bedre fighter, og styrken dems gjør ikke nødvendigvis at de slår hardere... Du har tydlivis 0 greie på steroider og hva den gjør med en manns personlighet... Tror du virkelig på alt det du leser i vg og dagbladet? Søk heller på nettet og finn litt saklig informasjon om steroider, eller snakk med en lege og du ser fort at det er skremmselspropaganda fra ende til annen det som står i avisene.... Det er klart steroider kan gi uønskede bieffekter, men å være medvirkende årsak til ett mord er bullshit, men det er klart... man gir heller ikke våpen til psykopater, så om feil personer får tak i AS, og det gjør de jo helt klart, så kan gærne ting skje. MEN dette er ikke pga ASèt, men på grunn av at den personen i utgangspunktet er ustabil... Hvor mange eksempler har du ikke sett på folk som alltid har vært tøffingener i hele oppveksten begynner på steroider? Sannsynlivis ofte, men disse personene er ikke blitt sånn pga steroidene, de har alltid vært sånn! Du sier at du kjenner folk som har blitt banket opp av "bole-dørvakter". Vel.. jeg kjenner mange som har blitt banket opp av dørvakter jeg også, men det er langt fra alle disse dørvaktene som har gått på steroider. Har du noen gode ideer iforhold til hva man kan bruke som unnskyldning iforhold til hvorfor disse dørvaktene som aldri har bruke dop har banket opp folk eller? Det kan jo umulig være bare fordi de er aggresive av natur... Du kjenner en jente som er voldtatt av bolere ja... Jeg kjenner ei jente som er voldtatt av en ikke boler... Merkelig at han voldtok når han ikke gikk på steroider.... Du sier at testosteron kan sammenlignes med krutt... Jaja du har vel igjen lest i dagbladet at grunnen til at menn er mer voldlige enn kvinner er at vi har testosteron i kroppen... Det er klart at NOEN kan bli hissige dersom de har noen gram testostereon som flyter rundt i kroppen, men LANGT ifra alle.. Itillegg skjer ofte volden med bolere i kombinasjon med dop eller alkohol, men det er langt fra alle som blir hissige på steroider fordi de drikker! Selv blir jeg ikke hissig når jeg drikker selv om jeg er på en kur, men det er klart noen andre KAN bli det.. Uansett... Steroider er medisiner og skal ikke kombineres med alkohol, dette er noe alle bør vite, og når vi går på en pencilin kur så drikker vi ikke fordi det a) gjør at kuren ikke funker som den skal, det kan gjøre deg LANGT mer full av små mengder alkohol enn normalt... Slik er det også med steroider, som med de fleste andre steroider, man bør holde seg unna alkohol og dop når man bruker disse medikamentene. Jeg så ett program på svensk tv om steroider for noen mnd siden.. Her var det en gutt på 18 som var brukt som eksempel på hvor farlig steroider var. Gutten hadde brukt narkotika siden han var 12 år gammel, drukket store mengder alkohol også fra han var 12 år gammel, og han hadde tatt 1 (EN) ampull med steroider, og dette hadde ødelagt livet hans.. Han blei psykisk fucka opp.... Når seriøse leger presterer å si sånne ting kan man begynne å lure på hva man kan stole på av hva ENKELTE (de fleste er trossalt objektive og driver ikke med denne formen for skremmsel) sier. Det var selvsagt den ene ampullen med testosteron, en ampull som ikke gjore noenverdens ting for den gutten, det rakk ikke engang å komme inn i systemet hans og gi han noe særlig høyere testosteronnivå enn hva han normalt hadde som hadde forårsaket hans psykoser... Det var selvsagt ikke all alkholen og narkotikaen han hadde brukt... Så tro ikke på alt du leser eller ser på tv! Dessuten.. alkohol og tobakk er begge lovlige rusmiddler (det er forsåvidt steroider også), og begge disse rusmiddlene er dokumentert langt farligere enn steroider. Både psykisk og fysisk, og er det noe som fortiden viser så er det at alkohol kan gjøre folk aggresive, men skylder man på alkoholen når noen drekker seg drita og dreper noen? Nei... man skylder på den mongisen som ikke klarte å styre seg i fylla og som sannsynligvis ikke burde ha drukket i det hele tatt... Selv om sikkert 9 av 10 som drikker aldri kunne funnet på å gjøre utenklige ting i fylla, så skal vi andre straffes for det denne ene dusten gjør, det samme gjelder sterodier. 99 % av oss oppfører oss til tross for at testoen flyter rundt i kroppen vår, men det er denne ene prosenten som går bort og gjør noe dumt, som dere leser om i avisene, og når han går på steroider og gjør noe dumt, så må selvsagt alle som går på steroider gjøre noe dumt... Generalisering kaller man sånt, og jeg ler av uvitende personer som deg som står fram og kritiserer bruk av steroider på bakgrunn av noe du har lest i tabloidavisene... Hva med proffesjonelle idrettsutøvere? Ser du ofte at de flyr rundt og dreper og voldtar eller? Mange mener at nær 100 % av dagens utøver i idretter som krever styrke eller mye kondisjon, bruker steroider, men jeg kan ikke huske sist jeg så en professjonel idrettsutøver voldta eller drepe noen.. Eller jo... OJ drepte jo kanskje ett par stk, det var sikkert tidligere bruk av steroider som var skylden, og Tyson voldtok jo en kjærring.... Sikkert pga steroider det også.. Tysen er jo normalt en kjærnekar og har vært det siden han var liten.... Så det var nok pga steroidene! Jeg lærte en gang at man ikke skulle utale seg om ting man ikke har greie på, du bør begynne å følge dette rådet i framtiden du også! mvh Du for tro hva du vil. Ut ifra svaret du skrev til meg har du tydeligvis lest noe helt annet enn det jeg faktisk skrev.. Men folk kan leve i den virkeligheten de vil. Tror det var Ziegler han het, legen til det amerikanske vekt-treningslaget på 50-60 tallet som blandt annet dro til russland for å finne grunnen til dems fremgang og har mye av ansvaret for at dem tok fram D bol. Når han lå for døden med store hjerteproblemer, var noe av det siste han sa før han døde (på bånd), at han ønsket han aldri hadde hørt ordet steroid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Du for tro hva du vil. Ut ifra svaret du skrev til meg har du tydeligvis lest noe helt annet enn det jeg faktisk skrev.. Men folk kan leve i den virkeligheten de vil. Tror det var Ziegler han het, legen til det amerikanske vekt-treningslaget på 50-60 tallet som blandt annet dro til russland for å finne grunnen til dems fremgang og har mye av ansvaret for at dem tok fram D bol. Når han lå for døden med store hjerteproblemer, var noe av det siste han sa før han døde (på bånd), at han ønsket han aldri hadde hørt ordet steroid. Nå kan det vel trygt sies at man tidligere ikke hadde den kunnskapen man har idag, samt at man ikke har alle de steroiden man idag kan få tak i. D-bol er ett av de mest skadelige steroidene på alle måter. Det fucker opp alt som kan fuckes opp av steroider, og de gamle gutta hadde ofte ikke tilgang til annet enn dette steroidet, og det er klart de ødela seg! Det finnes mange eksempler på folk som har ødelagt seg på steroider, ingen har sagt noe annet, men dette er ofte folk som har klint til litt hardere enn den vanlige mannen i gata. Favorittsteroidet til Arnold var også d-bol, og hjerteproblemet fikk han som kjent, og mulig grunn til dette var sikkert dopet, men nå kan ikke vi vanlige folka som har prøvd steroider, og som kanskje tar det fra tid til annen, sammenlignes med f.eks. Arnold som er en av tidenes beste byggere. Disse gutta dytter i seg langt mer enn en kur eller tre i året, og mengdene er nok langt høyere enn hva den vanlige normann har råd til! Det er jo egentlig ett under at Arnold verken har drept eller voldtatt noen... eller kanskje han bare rett og slett er så smart at han har klart å skjule det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jul_hansen Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Så du kan få legge all skylda på sangen og personligheten din du om situasjonen skulle være ute. Jeg velger å legge mye av skylda på steroidene som forandret personligheten til det klart værre... Bare for å ta ett typisk eks.. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=517352 Klarer du og lese mellom linjene her, vil du forstå at det x-dama hans snakker om er da han starta med steroider....og ble stor, kvisete, mista håret, stygg og farlig hehe.. Hallo? Er du totalt sinnsyk?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Wow... skal forskning baseres på fantasi? Det er ikke jeg som har funnet på at hva som skjer med rotter i forsøk ikke nødvendigvis skjer med mennesker, dette er da dokumentert gang på gang! Burdte ikke heller en forskninsrapport som er gjort på mennesker og sier at det på moderate kurer ikke blir noen forandring heller stoles på? Det var en eller annen som la ut en seriøs rapport på bruk av 600 mg testosteron i uka i 12 uker her for en tid tilbake... Undersøkelser viste ingen forskjell i adferd, og heller ingen fysiske eller psykiske skader på de som fikk testosteronen og de som ikke fikk den. Hvis noen vet hvor man finner denne rapporten kan den jo kanskje legges ut her igjen? Jeg velger å stole på mine egne øyne.. Det er lett å se at noen som boler blir mer aggressive. Mulig at de ikke merker det selv, fordi det skjer ganske gradvis og ikke over natta. I Danmark vet jeg de tilbyr voldtektsmenn et testo dempende middel, og har hatt stor suksess med dette. Jeg tror mye her handler om å bruke sunn fornuft. Testosteron fører til økt aggressivitet. Å si noe annet ville være direkte latterlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Hallo? Er du totalt sinnsyk?? Jeg må bare le rått av det du skriver. Du for nok ta en titt på deg selv før du beskylder andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Mennesker ble ikke det i forsøkene. Å dra så sjappe konklusjoner som du gjør er naturligvis tull. Det er lov å tenke selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Du klarer vel å sette meg på plass bedre enn det her, gjør du ikke? Enhver idiot burde i det minste klart å komme opp med noen argumenter, istedet for bare å kaste ut påstander. Du skriver: "Det eneste jeg gjør er å si at steroidene har mye av skylda. Naturligvis ikke all, naturligvis ikke ingenting." Steroider har ikke mye av skylda, og steroider i seg selv kan aldri gjøre noen til en drapsmann. "Det er en kombinasjon av flere ting." Kanskje en ide og nevne disse tingene så uvitende idioter som meg lærer noe? "I tilfellet med han gutten er det helt sikkert det som fylte begeret så fikk andre ting det til å flyte over." Hvordan i granskauen vet du dette? Har du psykologiske rapporter på gutten både før og etter inntak av steroider slik at du kan sammenligne? Isåfall er jeg rimelig overbevisst om at politiet vil bli veldig takknemlige om du viser dem disse rapportene. Når dette drapet først ble skrevet om i media så kom det også fram at mannen var i ett miljø hvor narkotika ble brukt... rart de ikke fokuserer mer på dette, da dette bevist kan fucke opp en person iforhold til å gjøre syke ting. Men man skylder heller på steroidene... det er sterk gjort! "Steroider forandrer personligheten til det verre og hvor det ender kommer ann på hvor ille personen er fra før. Å benekte at det skjer en forandring er egentlig det du gjør." Steroider KAN være med på å forandre en persons personlighet. Ikke nødvendigvis til det værre. Selv føler jeg meg vannvittig bra på en kur, jeg har heller ikke hørt om noen som har følt seg psykisk ustabil eller dårlig på en kur. ETTER kuren derimot så KAN man få ett psykisk knekk fordi man dersom man ikke gjør ting riktig (og når det gjelder medisiner bør man vite hva man gjøre, men mange vet desverre ikke dette..), fordi kroppen ikke produserer noe tesosteron, og blandt annet hjernen trenger testosteron for å fungere. Dette kan derimot forhindres ved bruk av medisiner som gjør at kroppens testoproduksjon aldri skrur seg av, eller ved å bruke disse medisinene etter kuren slik at produksjonen kommer igang med en gang. "Det sier seg selv at de som starter med steroider i utgangspunktet er mentalt forstyrra, på den måten at de er villig til å ødelegge seg selv for å bli større." Hvorfor sier det seg selv? Er folk som spiser 6 måltider om dagen, masse proteiner, kreatin osv forstyrra fordi de vil bli større og sterkere? Ødelegge seg? Hvem sa at de ødelegger seg? Man KAN ødelegge, som på alt annet. Men vet man hva man gjør kan man ihvertfall begrense skadeomfanget, og alt er også avhengig av hvilke steroider man bruker. F.eks. er det lite sannsynlig at man ødelegger seg på kroppens naturlige hormon, tesosteron. Men det finnes selvsagt langt mer skadelige steroider enn dette. "Akkurat på samme måte som de som er alkoholikere eller narkomane." Tror du at det bare er de som er narkomane og alkoholikere som ødelegger seg? Hva med de som drekker hver helg? Det er langt mere farlig med en fyllekule ett par ganger i mnd enn en kur på injeserbare steroider. "Det kreves en god del benektelse av skadevirkninger for å gjøre dette." For å gjøre hva???? For å se at steroider kan være farlig? Det er ingen som har nektet på det, men det at steroider er dirkte årsak til at noen går bort og dreper og voldtar er løgn! Vi er alle mennesker og vi styrer oss selv, dersom vi ikke klarer dette har vi problemer uansett hva vi dytter i oss... Sier du ikke over her at alle mennesker er potensielle mordere eller noe sånt? Litt av en innstilling isåfall.. du får begynne på steroider dersom du finner ut at du vil drepe noen slik at du har noe å skylde på! "Du ønsker tydeligvis å leve i din fantasiverden der steroidene ikke betyr noenting." At steroidene ikke betyr noenting??? Hva betyr det? Selvsagt betyr steroidene noe, de kan gjøre meg større om jeg velger å bruke dem, men jeg skjønner ikke hva dette har med saken å gjøre.... "Jeg tror andre som leser dette klarer å se hvem som er blind for sannheten her." Da tror jeg du tar feil, det eneste du gjør er jo å komme med meningsløse påstander som du finner i dagbladet, vg, og lignende blader. Du får ihvertfall dokumentere det du sier, eller høre med noen som kan noe før du slenger ut påstand etter påstand uten noen forklaring på hvorfor det er sånn... Har du hatt en dårlig dag ? Jeg trenger ikke argumenter for å sette deg på plass.. Du klarer det selv. Bare les igjennom posten din.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Hei, ifølge dr.online sin politikk ønsker man ikke innlegg som omtaler doping og denslags. Jeg kan ikke se hvordan dette innlegget er relatert til forumet for idrett og trening, og ber om at du i framtiden respekterer våre retningslinjer for deltakelse i våre forum. Ha en fin dag og velkommen tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jul_hansen Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Det er lov å tenke selv. Det er lov å tenke selv. Tusen takk for den vitenskaplige analysen. Ditt eneste argument er: "sånn må det være for det tror jeg" og så ber du andre om å begynne å bruke hue?? Falt du ut av barnevogna som liten eller noe sånt?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Har du hatt en dårlig dag ? Jeg trenger ikke argumenter for å sette deg på plass.. Du klarer det selv. Bare les igjennom posten din.. Kom med noen eksempler på hvor jeg satt meg på plass da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runar74 Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Hei, ifølge dr.online sin politikk ønsker man ikke innlegg som omtaler doping og denslags. Jeg kan ikke se hvordan dette innlegget er relatert til forumet for idrett og trening, og ber om at du i framtiden respekterer våre retningslinjer for deltakelse i våre forum. Ha en fin dag og velkommen tilbake. Jeg har vel bare fått bekreftet inntrykket jeg har av bolere så langt når det gjelder å benekte bieffekter. Jeg må le meg skakk når det ikke engang innrømmes at testo øker aggressiviteten, eller forandrer personligheten. Men greit, jeg skal stoppe å diskutere dette... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Jeg har vel bare fått bekreftet inntrykket jeg har av bolere så langt når det gjelder å benekte bieffekter. Jeg må le meg skakk når det ikke engang innrømmes at testo øker aggressiviteten, eller forandrer personligheten. Men greit, jeg skal stoppe å diskutere dette... Du hadde sluppet å le deg skakk om du hadde kommet med noen argumenter for det du sier. Det er trossalt ingen her som har nektet for at steroider har uønskede bivirkninger, det vi hardnakket nekter for er at steroider kan være skyld i at en mann blir morder eller voldtektsmann. Svar meg på innlegget nedenfor da, hvor jeg lurte på om du kunne komme meg noen eksempler på hvor JEG har satt på plass meg selv her? Eller blir det for vanskelig for deg? Jeg er forresten ikke en boler, jeg er ikke ukjent med bruk av steroider, men jeg bruker ikke noe nå og det er en stund siden sist! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jul_hansen Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Runar. Kanskje du burde donere bort litt av testoen din før du dreper noen?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gaudal Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Jeg velger å stole på mine egne øyne.. Det er lett å se at noen som boler blir mer aggressive. Mulig at de ikke merker det selv, fordi det skjer ganske gradvis og ikke over natta. I Danmark vet jeg de tilbyr voldtektsmenn et testo dempende middel, og har hatt stor suksess med dette. Jeg tror mye her handler om å bruke sunn fornuft. Testosteron fører til økt aggressivitet. Å si noe annet ville være direkte latterlig. I Danmark vet jeg de tilbyr voldtektsmenn et testo dempende middel, og har hatt stor suksess med dette. Synes du ikke det er litt drøyt å trekke kjemisk kastraksjon inn i denne diskusjonen. Du legger for dagen en total mangel på kunnskap om det du skriver om. Du er sikkert journalist i VG eller Dagbladet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jul_hansen Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 I Danmark vet jeg de tilbyr voldtektsmenn et testo dempende middel, og har hatt stor suksess med dette. Synes du ikke det er litt drøyt å trekke kjemisk kastraksjon inn i denne diskusjonen. Du legger for dagen en total mangel på kunnskap om det du skriver om. Du er sikkert journalist i VG eller Dagbladet. Synes Runar bør ta noe testo dempende før han dreper noen:o) Tenkt å si at noe en selv har i kroppen er roten til alt ondt her i verden!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jul_hansen Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Synes Runar bør ta noe testo dempende før han dreper noen:o) Tenkt å si at noe en selv har i kroppen er roten til alt ondt her i verden!! Dette er NATURLIGVIS sant og å si noe annet ville være LATTERLIG, i alle fall i følge han selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Dette er NATURLIGVIS sant og å si noe annet ville være LATTERLIG, i alle fall i følge han selv. Hehe jupp, det med at det er LATTERLIG, det er hans beste argument til nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 Det er lov å tenke selv. Tusen takk for den vitenskaplige analysen. Ditt eneste argument er: "sånn må det være for det tror jeg" og så ber du andre om å begynne å bruke hue?? Falt du ut av barnevogna som liten eller noe sånt?? MÅ BARE SI UTIFRA ET RENT OBJEKTIVT DISKUSJONSTEKNISK PERSPEKTIV AT SierDuDet "VANT" DENNE DISKUSJONEN He he he... folk er rare både med og uten steroider i kroppen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gisle Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 MÅ BARE SI UTIFRA ET RENT OBJEKTIVT DISKUSJONSTEKNISK PERSPEKTIV AT SierDuDet "VANT" DENNE DISKUSJONEN He he he... folk er rare både med og uten steroider i kroppen... Ikke enig det du sier der,jeg er enig i runar sine uttalelser, og kan konkludere med at SierDuDet tydligvis er en kroppsligruin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.