Gjest Wolf Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Disse jegerene syter mine brødre, og det er ikke noe jeg kan gjøre med det, dette går veldig hardt inn på meg, jeg er blit deprimert, orker ikke og stå opp om morgenen. Og om ikke det var nok, så støtter min fixer denne ulvejakta. Mine brødre dør nå forgevis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19134-de-skyter-mine-br%C3%B8dre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
karrianne Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 ...*hehe*... Vil du virkelig ha de derre dyra rundt huset? Eller bor du i byen, så du kanskje ikke har aning om hva du snakker om... Ulver kan til en viss grad finnes i landet, det skal jeg være enig i, men for guds skyld, få med deg at dette ikke er noen søte, små bissevovser som barna kan klappe og sånn, og at de faktisk dreper husdyra dine...ville ikke følt meg trygg på å slippe vesle pjokken eller jenta ut i skogen lenger heller om ulven skulle herje fritt... Ulven er et vakkert dyr, og en del av landet, men forstå at den volder mye skade, og jakt er da nødvendig...byfolk skulle ikke hatt rett til å bestemme hvordan folk på landet skal forholde seg til ulv. De hadde sett annerledes på saken den dagen ulvene var så mange at de hadde begynt å reke i byene, drept de søte, små kjæledyrene deres og unger og altting.....så det... Sånn er det bare... Og moren din kan vel alltids skaffe deg noen nye brødre som kan settes i en nasjonalpark eller noe, bak et gitter, der man kan beundre og betrakte dem uten å stå i fare for å bli lemlesta....) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19134-de-skyter-mine-br%C3%B8dre/#findComment-84732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Motta mine medfølende og solidariske tanker :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19134-de-skyter-mine-br%C3%B8dre/#findComment-84734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolf Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 ...*hehe*... Vil du virkelig ha de derre dyra rundt huset? Eller bor du i byen, så du kanskje ikke har aning om hva du snakker om... Ulver kan til en viss grad finnes i landet, det skal jeg være enig i, men for guds skyld, få med deg at dette ikke er noen søte, små bissevovser som barna kan klappe og sånn, og at de faktisk dreper husdyra dine...ville ikke følt meg trygg på å slippe vesle pjokken eller jenta ut i skogen lenger heller om ulven skulle herje fritt... Ulven er et vakkert dyr, og en del av landet, men forstå at den volder mye skade, og jakt er da nødvendig...byfolk skulle ikke hatt rett til å bestemme hvordan folk på landet skal forholde seg til ulv. De hadde sett annerledes på saken den dagen ulvene var så mange at de hadde begynt å reke i byene, drept de søte, små kjæledyrene deres og unger og altting.....så det... Sånn er det bare... Og moren din kan vel alltids skaffe deg noen nye brødre som kan settes i en nasjonalpark eller noe, bak et gitter, der man kan beundre og betrakte dem uten å stå i fare for å bli lemlesta....) Du vil kansje se det slik, men jeg ser ikke på mine brødre som mordere. De dreper kansje noen sauer, ja, men hvor mange dreper vi i forhold til dere mennesker? Hvis dere kunne forstå oss ulver, hva vi sa til hverandre, hvordan vi oppdrar våre barn, så vile dere kansje se mer på oss som strenge foreldre, men vi lykkes mye bedre med barna våre enn hva dere noengang vil klare, og det er grunet i at vi kan ikke ha ulver i flokken som vi ikke kan stole på, og hva jeg har forstått, så kan ikke dere mennesker stole på noen andre mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19134-de-skyter-mine-br%C3%B8dre/#findComment-84760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 La ulvene leve. De er nydelige kloke dyr. Ulven er mitt favorittdyr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19134-de-skyter-mine-br%C3%B8dre/#findComment-85038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karrianne Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Du vil kansje se det slik, men jeg ser ikke på mine brødre som mordere. De dreper kansje noen sauer, ja, men hvor mange dreper vi i forhold til dere mennesker? Hvis dere kunne forstå oss ulver, hva vi sa til hverandre, hvordan vi oppdrar våre barn, så vile dere kansje se mer på oss som strenge foreldre, men vi lykkes mye bedre med barna våre enn hva dere noengang vil klare, og det er grunet i at vi kan ikke ha ulver i flokken som vi ikke kan stole på, og hva jeg har forstått, så kan ikke dere mennesker stole på noen andre mennesker. ikke for å krangle eller noe, Wolf, men det er vel en litt naiv holdning å si at ulver ikke er farlige, og at det er helt greit at de dreper noen sauer i ny og ne...helt greit at de skal slite i stykker forsvarsløse dyr...i det minste blir de på slakteriet tatt livet av kjapt og så og si smertefritt. De dør for at dere uti byene skal ha noe å leve av... Hva skulle dere spist om det ikke hadde finnes bønder som dyrker frukt og grønsaker, og som har sauer, kuer, etc. så dere får kjøtt på bordet, kuer produserer melk også...hva skulle dere spise der inne i byen om ingen hadde bønder hadde giddi å masseprodusere, men bare hadde hatt akkurat nok til seg selv? jeg bare spør...for det har seg nå en gang sånn at den biffen du går og kjøper i kassa på Rimi faktisk har vært et levende dyr, det er ikke en kunstig fremstilt "oi, den dukka opp fra ingenting, gitt.."- sak...melka kommer ikke opprinnelig fra en kartong.... Visst er ulver vakre, ingen tvil om det, men forså at det må begrenses, det som alt annet... Kan ikke byfolk holde seg til det de skjønner seg på(som sånne kontorgreier og business), og bøndene til det de har peiling på(som balansegangen i naturen og sånne ting). En som har vokst opp i en by har ikke anelse om hvordan en sånn balansegang fungerer i det hele tatt, og da er det dumt å uttale seg....jeg uttaler meg aldri om romfart og sci-fi, for jeg har ikke peiling, og du kan jo gjøre matten selv og se at det neppe hadde kommet noe godt ut av at jeg skulle lande ei romferge eller noe, nettopp fordi jeg ikke har peiling... Jojo...:oD artig å diskutere i alle fall... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19134-de-skyter-mine-br%C3%B8dre/#findComment-85223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 18. februar 2001 Del Skrevet 18. februar 2001 ikke for å krangle eller noe, Wolf, men det er vel en litt naiv holdning å si at ulver ikke er farlige, og at det er helt greit at de dreper noen sauer i ny og ne...helt greit at de skal slite i stykker forsvarsløse dyr...i det minste blir de på slakteriet tatt livet av kjapt og så og si smertefritt. De dør for at dere uti byene skal ha noe å leve av... Hva skulle dere spist om det ikke hadde finnes bønder som dyrker frukt og grønsaker, og som har sauer, kuer, etc. så dere får kjøtt på bordet, kuer produserer melk også...hva skulle dere spise der inne i byen om ingen hadde bønder hadde giddi å masseprodusere, men bare hadde hatt akkurat nok til seg selv? jeg bare spør...for det har seg nå en gang sånn at den biffen du går og kjøper i kassa på Rimi faktisk har vært et levende dyr, det er ikke en kunstig fremstilt "oi, den dukka opp fra ingenting, gitt.."- sak...melka kommer ikke opprinnelig fra en kartong.... Visst er ulver vakre, ingen tvil om det, men forså at det må begrenses, det som alt annet... Kan ikke byfolk holde seg til det de skjønner seg på(som sånne kontorgreier og business), og bøndene til det de har peiling på(som balansegangen i naturen og sånne ting). En som har vokst opp i en by har ikke anelse om hvordan en sånn balansegang fungerer i det hele tatt, og da er det dumt å uttale seg....jeg uttaler meg aldri om romfart og sci-fi, for jeg har ikke peiling, og du kan jo gjøre matten selv og se at det neppe hadde kommet noe godt ut av at jeg skulle lande ei romferge eller noe, nettopp fordi jeg ikke har peiling... Jojo...:oD artig å diskutere i alle fall... Jeg er enig med Wolf. I Norge går sauene "løse" i utmark. Det er vanvittig. Bøndene i Norge må se å gjerde inn sauene sine slik at de ville dyre kan få være der de hører hjemme, nemlig i skog og mark. Sauen er et husdyr og skal behandles deretter. De skal tas vare på og holdes inngjerdet på beite! Noe så vanvittig, slippe sauene ut i skog og mark! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19134-de-skyter-mine-br%C3%B8dre/#findComment-86428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.