Gjest Avena Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Jeg har sett at mange leger fraråder løpetrening når det er kaldere enn 10 minus. Men - er ikke dette individuelt? Selv har jeg løpt i mange år og synes det er helt Ok opp til 17- 18 grader. Jeg har ingen problemer med å puste og løper like lett som ellers. Faktisk ble jeg kvitt en liten snufsforkjølelse forrige helg etter en løpetur i kulda. Så nå spør jeg: Er jeg gal? Eller bare løpegal? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Avena. Du har helt rett og er "ikke løpegal" nødvendigvis. Det er ganske store individuelle variasjoner når det gjelder kuldetolleranse. For voksne går det for mange greit med rolig utetrening opp til 15-20 minusgrader. Hard trening ved slike temperaturer kan nok etter hvert skade luftveiene. Spesielt sårbare er luftveiene våre de første 2-3 uker etter virusinfeksjoner som influensa ol. Er det skikkelig kaldt er det ikke av veien med et ullskjerf foran nese og munn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.