Gå til innhold

Er jeg overvektig?

Gjest Nulle

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om jeg regnes som overvektig? Har former, men syns faktisk selv at jeg ikke er tykk hvertfall.

Er 173 høy og veier 73 kilo. For mye? Kommentarer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillepusi

BMI'en din er på 24.4, som er normalvekt... du er altså medisinsk ikke overvektig, og så lenge du er fornøyd med deg selv ser jeg ikke hva som er problemet. Jeg ligger på rundt det samme tallet selv (lavere høyde/vekt men nokså lik BMI), har former og er fornøyd med meg selv selv om det selvfølgelig kunne vært områder som var mer perfekte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinemor

Hei!

Som lillepusi sier, er du innen det såkalte normalområdet når det gjelder BMI. Altså ikke overvektig. Jeg ligger på ca. samme BMI som deg, og er en helt vanlig jente i standard 40-størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Nulle

Du er normalvektig, og det er fint. Verken overvekt eller undervekt er bra for helsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI'en din er på 24.4, som er normalvekt... du er altså medisinsk ikke overvektig, og så lenge du er fornøyd med deg selv ser jeg ikke hva som er problemet. Jeg ligger på rundt det samme tallet selv (lavere høyde/vekt men nokså lik BMI), har former og er fornøyd med meg selv selv om det selvfølgelig kunne vært områder som var mer perfekte... :)

hm...

jeg har BIM på 18,5..

jeg er 170 høy! men jeg har også former (noe jeg egentlig er litt små missfornøyd med! NB! da mener jeg ikke at jeg vil se ut som en stålpe, men en mellomting!)

Liker menn former? ikke bare pupper, men også hofter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...