ach Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Hei, Doktor Online Vi var fire mennesker som spiste kyllingvinger lørdag kveld. Alle fire lå rett ut med diarèe og oppkast i løpet av ett til halvannet døgn. Hos de andre har det gått over, men jeg er fremdeles kvalm og litt svimmel i dag (onsdag). Jeg har ikke matlyst og føler meg litt "skitt". Er det noe jeg bør gå til lege for, eller går det over av seg selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Legg dette under allmenmedisin - her er det ingen leger (regelmessig) så vidt jeg vet. Du kunne jo ha ringt en lege og spurt også evnt. for å få et kjapt svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jannicke Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Syns du bør gå til lege i disse salmonella-tider... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Hei ach Dette høres ut som en klassisk matforgiftning. Kylling er ofte årsak til det, men det kan være flere årsaker til reaksjonen. Salmonella og Campylobacter er to ulike bakterier som kan gi magetarmreaksjon, og som ofte er assosiert med kylling. Dersom du fremdeles føler deg dårlig anbefaler jeg at du spør under allmennmedisin eller tar kontakt med din egen lege. Ofte forsvinner symptomene raskt uten noen form for behandling. Sørg for å drikke rikelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.