Fransisca Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Studerer i England og har hatt det storartet her i de fem maanedene studiet har pagaatt. Likevel, det blir lange netter og mye energi gaar med til baade studiearbeid og ikke misnt sosialt. Gaar til sengs i 3-4 tiden hver natt og staar opp igjen kl.8. blir iike saa mye soevn og overskudd av slikt i lengden. Merker at jeg har mistet en del konsentrasjon under forelesningene og er mye troett, fysisk og psykisk. klart at troetthet gjoer en mindre sprudlende og det er lettere aa ta til taarer over paakjennelser enn ved normal opplagthet etter nok soevn. Men i det store og det hele har jeg det faktisk bra. Gikk til legen i gaar, og fikk foreskrevet FLUOXETINE paa flekken. Hva mener du om dette? Jeg kjenner ikke til praksisen, og er ikke kjent med England uskrevne regler. Men jeg foeler at ting skjer litt fort. Likevel, dersom det hjelper mot konsentrasjon, svekket hukommelse og troetthet... Fluoxetine er kanskje ikke et spesielt "sterkt" middel? jeg er litt i sjokktilstand ogsaa. trodde aldri jeg skulle gaa paa antidep. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19279-fikk-antidepressiva-men-er-saa-nedfor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Jeg ble skikkelig ill først da jeg flyttet hit, det ble bare bedre etter medisin (Zoloft) og terapi. Tror at man får en litt "for raskt" diagnosis i england og andre steder, leger utskrever medisin med en gang man klager om depresjon, dårlig konsentrasjon osv... Det skjedde slik med en vennine mi... hun dro til usa som utveksling studentet. Hun fikk Cyprexa og andre ting, de giddet ikke en gang å sende henne hos psykologen først! Tror at det er jo så mange folk i disse land at de har ikke kapasitet til å gjør litt dypere undersøkelse og det er så mye mer kostbare med terapi i forhold til medisin... Håper at du få gå til terapi også, medisin i seg selv er ikke løsning for alt, du må også prøve å se hva som gjør deg så trist... Hjemlengsel kanskje? hilsen, been there, done that! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19279-fikk-antidepressiva-men-er-saa-nedfor/#findComment-85078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 For det første forstår jeg godt dine betenkeligheter vedr. medisinering. For det andre skjønner jeg ikke helt hvorfor du i det hele tatt gikk til en lege. Dersom en er oppe til 3-4 på natten og står opp kl. 08 for å studere, synes jeg det er opplagt hva en feiler og hva behandlingen er. Du trenger å legge deg før midnatt minst 5 av 7 netter for å få nok søvn og hvile. Prøv dette i fire uker og evaluer virkningen før du setter i verk andre tiltak. Jeg kan ikke se at et SSRI kan erstatte søvn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19279-fikk-antidepressiva-men-er-saa-nedfor/#findComment-85216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest leanina Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 Jeg ble skikkelig ill først da jeg flyttet hit, det ble bare bedre etter medisin (Zoloft) og terapi. Tror at man får en litt "for raskt" diagnosis i england og andre steder, leger utskrever medisin med en gang man klager om depresjon, dårlig konsentrasjon osv... Det skjedde slik med en vennine mi... hun dro til usa som utveksling studentet. Hun fikk Cyprexa og andre ting, de giddet ikke en gang å sende henne hos psykologen først! Tror at det er jo så mange folk i disse land at de har ikke kapasitet til å gjør litt dypere undersøkelse og det er så mye mer kostbare med terapi i forhold til medisin... Håper at du få gå til terapi også, medisin i seg selv er ikke løsning for alt, du må også prøve å se hva som gjør deg så trist... Hjemlengsel kanskje? hilsen, been there, done that! Jeg var deprimert i 5 år,ble "satt" på flere typer anti-depressiva bla. Tolvon, Efexor, og Seroxat i løpet av disse årene. Ingen hjalp. Hvorfor ikke? (Det som til slutt fikk meg ovenpå var 2 år med kognitiv terapi, anbefales!) leanina 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19279-fikk-antidepressiva-men-er-saa-nedfor/#findComment-85953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.