Gå til innhold

Årets nedtur?

LilleFy

Anbefalte innlegg

Har etter nyttår trent 2 - 3 ganger i uken og blitt litt mere bevisst på hva jeg spiser, uten og bli helt hysterisk . Jeg fødte for 6 mnd siden og tør ikke gå på en hard diett, i redsel for å miste morsmelken.

Gikk på vekten her forrige uke og kunne konstatere at jeg hadde gått OPP 3 kilo siden jeg begynte og trene!!!!!

Hvorfor? Er dette normalt, for så og snu og gå nedover igjen?

Er passe fortvilet og demotivert, håper noen kan svare på hvorfor dette har skjedd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldeles normalt! Du har fått muskler istedenfor fett, og disse veier mer.

Prøv heller å måle deg med målband rundt lår, hofter, etc. med jevne mellomrom. Da vil du nok se at det skjer ting.

Trening er mye bedre enn strenge dietter, selv om du ikke merker resultater like fort. Strenge dietter gjør bare at du mister en masse væske. Du skal holde på kjempelenge før det begynner å tære på fettet.

Fortsett som du gjør, du er på rett vei. Lykke til videre!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

trening i seg selv er ikke vektreduserende, men fører til økt kaloriforbruk. Økt kaloriforbruk fører til økt matlyst og sult, som igjen fører til at en spiser mer. Dette sammen med at økende fysisk belastningfører til større og tyngre muskelmasse, er vel grunnen til at du opplevet en vektøkning. Ønsker du å bruke trening som vektreduserende må du i tillegg kontrollere matinntaket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Aldeles normalt! Du har fått muskler istedenfor fett, og disse veier mer.

Prøv heller å måle deg med målband rundt lår, hofter, etc. med jevne mellomrom. Da vil du nok se at det skjer ting.

Trening er mye bedre enn strenge dietter, selv om du ikke merker resultater like fort. Strenge dietter gjør bare at du mister en masse væske. Du skal holde på kjempelenge før det begynner å tære på fettet.

Fortsett som du gjør, du er på rett vei. Lykke til videre!:-)

Rull inn puppen a'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...