Gå til innhold

John Gunnar eller andre

Gjest odsi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg har tro på kosttilskudd når de brukes riktig. Ekstra protein er viktig å tilføre ved intensiv trening som medfører betydelig muskelnedbrytning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har tro på kosttilskudd når de brukes riktig. Ekstra protein er viktig å tilføre ved intensiv trening som medfører betydelig muskelnedbrytning.

Hei odsi...

Lite hett tips er å benytte flytende aminosyrer istedenfor proteindrinker.

På denne måten behøver du ikke å helle i deg laktose, eller andre melkeprodukter som ikke gangner deg godt

Dette er litt dyrere, men kan du ta deg råd til det kan det være et meget godt alternativ.

Hilsen Naprapat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Enig med deg John Gunnar, men det viser seg at de fleste "byggere" overdriver peptidbruken, og overlagrer proteinene...

Aminosyrer i flytende form, er kanskje et like bra alternativ... litt dyrere bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei odsi...

Lite hett tips er å benytte flytende aminosyrer istedenfor proteindrinker.

På denne måten behøver du ikke å helle i deg laktose, eller andre melkeprodukter som ikke gangner deg godt

Dette er litt dyrere, men kan du ta deg råd til det kan det være et meget godt alternativ.

Hilsen Naprapat

Litt dyrere? Om du skal få i deg proteinene via aminosyrer istedet for proteinpulver, da vil du sikkert måtte dytte i deg aminosyrer for flere tusen kroner i mnd...

Ihvertfall om du er en bygger med litt muskelmasse..

Hva mener du med at byggere overdriver peptidbruken? Mener du at vi dytter i oss for mye proteiner?

Jeg er isåfall svært uenig, da jeg ikke bare ser det på meg selv, men også på andre byggere, at dersom vi senker proteininntaket, så går man rett og slett ned i vekt! Og det er lite ønskelig da det ikke er fett vi mister.

Jeg vet at mange leger osv sier at det å dytte i seg 2.5 +++ gram protiner per kg kroppsvekt/dag, er bortkasta proteiner, men disse teoretikerene av noen legene har ikke den fjerneste aning om hvordan en bodybuilder bør spise for å få maximal framgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dyrere? Om du skal få i deg proteinene via aminosyrer istedet for proteinpulver, da vil du sikkert måtte dytte i deg aminosyrer for flere tusen kroner i mnd...

Ihvertfall om du er en bygger med litt muskelmasse..

Hva mener du med at byggere overdriver peptidbruken? Mener du at vi dytter i oss for mye proteiner?

Jeg er isåfall svært uenig, da jeg ikke bare ser det på meg selv, men også på andre byggere, at dersom vi senker proteininntaket, så går man rett og slett ned i vekt! Og det er lite ønskelig da det ikke er fett vi mister.

Jeg vet at mange leger osv sier at det å dytte i seg 2.5 +++ gram protiner per kg kroppsvekt/dag, er bortkasta proteiner, men disse teoretikerene av noen legene har ikke den fjerneste aning om hvordan en bodybuilder bør spise for å få maximal framgang.

Nei for all del kompis...

Jeg mener selvfølgelig ikke at du skal ta en liten slurp med aminosyrer i ny og ne.

Det som legene skriver om hvor mye prot som tenks for å bygge opp x ant kilo muskelmasse er bare oppspinn...

Det jeg mente var at aminosyrene har en raskere effekt da det hopper over et spaltingssteg. Et glimrende tilskudd rett etter trening f eks, da du kjenner deg helt utslitt, svetter og skjelven.

Men som du sier, er du bygger på visst nivå bør du supplemere med protshake etc.

Men for semi- seriøse byggere er det lettere å holde kontinuitet med en spiseskjed med aminosyrer i daglig, enn allt det styret en shake innebærer. (Oppvask til og med... ha ha ha)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei for all del kompis...

Jeg mener selvfølgelig ikke at du skal ta en liten slurp med aminosyrer i ny og ne.

Det som legene skriver om hvor mye prot som tenks for å bygge opp x ant kilo muskelmasse er bare oppspinn...

Det jeg mente var at aminosyrene har en raskere effekt da det hopper over et spaltingssteg. Et glimrende tilskudd rett etter trening f eks, da du kjenner deg helt utslitt, svetter og skjelven.

Men som du sier, er du bygger på visst nivå bør du supplemere med protshake etc.

Men for semi- seriøse byggere er det lettere å holde kontinuitet med en spiseskjed med aminosyrer i daglig, enn allt det styret en shake innebærer. (Oppvask til og med... ha ha ha)

Men jeg mente å vite at nettopp det der med å hoppe over et steg (egentlig flere) i spaltningsprosessen medfører at kroppen faktisk får problemer med å gjenkjenne aminosyrene? At man pga. dette har bedre effekt av tilførte proteiner nettopp i uspaltet form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg mente å vite at nettopp det der med å hoppe over et steg (egentlig flere) i spaltningsprosessen medfører at kroppen faktisk får problemer med å gjenkjenne aminosyrene? At man pga. dette har bedre effekt av tilførte proteiner nettopp i uspaltet form?

Herregud... er det "om å gjøre å vite mest om mikrofysiologi" debatten dette her eller???

Har du testet det??? Nei... ikke uttal deg...

Har du testet det??? Ja Hadde det A: bra effekt for DEG --- Fint

B: ingen eller dårlig effekt for DEG --- kutt det ut...

Diskuterer gjerne anatomi og bevegelsesmekanikk med dere AA gutta... er bedre rustet der... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... er det "om å gjøre å vite mest om mikrofysiologi" debatten dette her eller???

Har du testet det??? Nei... ikke uttal deg...

Har du testet det??? Ja Hadde det A: bra effekt for DEG --- Fint

B: ingen eller dårlig effekt for DEG --- kutt det ut...

Diskuterer gjerne anatomi og bevegelsesmekanikk med dere AA gutta... er bedre rustet der... :-)

Heisann, litt ømskinnet, eller? Jeg er forøvrig ei jente, og grunnen til at jeg har "forfulgt" deg rundt i kveld er ikke annet enn ren nysgjerrighet omkring dette med kosttilskudd! Du skriver jo i flere innlegg at rene aminosyrer er "tingen", mens jeg trodde jeg hadde annen viten - og da er det vel ikke annet enn naturlig at jeg ønsker å bli oppdatert dersom du hadde andre opplysninger?

Du må da kunne tåle å bli pirket litt i uten å gå til angrep, eller? Hvis ikke tror jeg du vil få det tøft her på dette forumet, for her er det en gjeng med vitebegjærlige folk som allerede har litt peil på temaet, men som alltid er ute etter mer informasjon! Håper du har det bedre nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, litt ømskinnet, eller? Jeg er forøvrig ei jente, og grunnen til at jeg har "forfulgt" deg rundt i kveld er ikke annet enn ren nysgjerrighet omkring dette med kosttilskudd! Du skriver jo i flere innlegg at rene aminosyrer er "tingen", mens jeg trodde jeg hadde annen viten - og da er det vel ikke annet enn naturlig at jeg ønsker å bli oppdatert dersom du hadde andre opplysninger?

Du må da kunne tåle å bli pirket litt i uten å gå til angrep, eller? Hvis ikke tror jeg du vil få det tøft her på dette forumet, for her er det en gjeng med vitebegjærlige folk som allerede har litt peil på temaet, men som alltid er ute etter mer informasjon! Håper du har det bedre nå..

OK... Litt irrit, men ikke på deg faktisk.

Nei det handler kun om egne erfaringer. Jeg er ikke ekspert på dette, kun en hobby jeg holder på med 6 dager i uken.

Min store lidenskap er manuell medisin.

Nja jeg leste mitt eget innlegg, var det kanskje litt harsårt.

Hva gjør du, ettersom du har genuin interresse???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det handler kun om egne erfaringer. Jeg er ikke ekspert på dette, kun en hobby jeg holder på med 6 dager i uken.

Beklager virkelig at jeg kalte deg gutt...

Tar gjerne på meg hårsår, men ikke sjåvnist... :-)

Har ikke vært her før, tar litt tid til å venne seg til "forums- tonen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for øyeblikket ikke involvert i trening og kosthold annet enn via internett, noe magasinlesning og lett egentrening på hjemmebane. Jeg har imidlertid bakgrunn fra treningssenterbransjen; jeg er utdannet fysioterapeut og har jobbet som hovedinstruktør m.m. i et mellomstort senter. Jeg har trent styrke i ca ti år, tildels svært mye, og da er det vel ikke annet enn naturlig at man er opptatt av kosthold ved siden av? For tiden er jeg imidlertid mest opptatt av å sparke igang treningen igjen, etter et litt vel langt sabbatsår pga. svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...