Gå til innhold

Bøker


ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Ikke kjefte sånn, jeg blir lei meg!

*lang hengeleppe*

Var den virkelig så dårlig?

Ja! Den var litt ræv..Sorry..

Men det var jo mange som leste den da, så du er i godt selskap..;-)

Mente ikke å kjefte..Bare litt engasjert..! Beklager & beklager så mye, og opp med haken!

Ikke meningen å høres brysk ut!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    51

  • flisa

    47

  • favn

    36

  • morsan

    16

Mest aktive i denne tråden

he he, jeg vet jo ikke hva jeg ville ha ment om bøkene dersom jeg hadde lest dem inni meg! Men det er veldig morsomt å lese det høy, kanskje også fordi jeg legger sjela mi i å etterligne karakterene mest mulig i stemmen.

Jeg blir vel lynsjet, men sant å si syntes jeg det jeg leste ble like anstrengt 'festlig' som Hitchhaikerens guide etter hvert...

Men det spiller jo ingen rolle hva jeg synes, bøkene om Harry Potter er jo storveis underholdning og engasjerende greier for barn/ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg likte det så godt at jeg ble mellomfag i et slikt fag. Analysene er morsomme, men teoriene enda morsommerererere.

Jeg er en underutdannet slask, og leser best på fritiden..Men det har ingenting med manglende intersse å gjøre, heller med total fobi for planlegging og struktur..:-o

Jeg er blandt de som kan lese andres skolebøker med stort engasjement og innlevelse, men frykte mine egne med nesten parodisk intesitet:-o

Neste år..DA skal jeg kanskje ta et fag eller to..(sa hun igjen..;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har naturligvis lest nesten alt av ham.

Men solkremrådet ditt skal jeg følge.

Hva bøker angår har jeg nå fått så mange tips at jeg ratt glemmer alt og ender opp med noe annet. :)

Fort gjort å glemme, og kjipt å være nødt til velge ut noe på Narvesen på Gardermoren rett før avreise. Ikke for det, de har jo en ganske stor bokhandel der.. Måtte handle der selv sist vi reiste. Endte opp med Saabye Christensen, faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Den var litt ræv..Sorry..

Men det var jo mange som leste den da, så du er i godt selskap..;-)

Mente ikke å kjefte..Bare litt engasjert..! Beklager & beklager så mye, og opp med haken!

Ikke meningen å høres brysk ut!

:-)

Jaja. Kanskje den var dårlig. Kanskje jeg lot meg lure av at den var så trist?

*naiv.super*

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men det må da være greit å spørre hva noe betyr.

:) - altså en smiley for sikkerhets skyld slik at man ikke oppfattes som sur og elendig.

hehe! oki! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom trøndere sagt så tok jeg den som det du nå skrev! ;-)

Men det hjelper jo ikke hva andre enn mottageren mener om den saken, da! *S*

Han svogeren min er ikke helt overbevist enda han, men vi sier TOOOOSK til han så ofte vi bare kan vi andre også - så han ikke skal bli sint på lillesøster -hehe!

Han hadde aldri blitt kalt tosk før han! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Personlig synes jeg det er kjedelig å lese Harry Potter (har prøvd med litt høytlesning fra første bok), så jeg skjønner ikke helt at dette er noe for voksne?

Men for målgruppen passer den jo veldig bra. Min yngste er 8, og holder på med bok nr 4.

Virkelig? Det trodde jeg også..Før jeg prøvde..Og jeg slukte dem!

Dama er jo kjempemorsom og krydrer meg massevis av snertne poenger for både store og små!

Nå skal det sies at de to første, de synes jeg ddefintivt er mest barnebøker..Men fra bok tre og ut..Pur morro jo!

Gi det et forsøk til da vel!

Go Harry! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en underutdannet slask, og leser best på fritiden..Men det har ingenting med manglende intersse å gjøre, heller med total fobi for planlegging og struktur..:-o

Jeg er blandt de som kan lese andres skolebøker med stort engasjement og innlevelse, men frykte mine egne med nesten parodisk intesitet:-o

Neste år..DA skal jeg kanskje ta et fag eller to..(sa hun igjen..;-))

Hehe, ser at jeg skrev at 'jeg ble mellomfag'. Det ble i tørreste laget, og så kjedelig er jeg tross alt ikke.

Fagene forsvinner ikke, og det gjør heller ikke du. Dvs hvis du ikke stikker til over there, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt tragisk at folk har dårlige minner om det beste av det beste.

For min del elsket jeg norsktimene og de litterære analysene.

Jeg også! *highfive*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir vel lynsjet, men sant å si syntes jeg det jeg leste ble like anstrengt 'festlig' som Hitchhaikerens guide etter hvert...

Men det spiller jo ingen rolle hva jeg synes, bøkene om Harry Potter er jo storveis underholdning og engasjerende greier for barn/ungdom.

Ingen grunn til å lynsje noen!! :-)

Smaken er som baken og vi bor i et fritt land! "So is it, bare!" *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hehe, ser at jeg skrev at 'jeg ble mellomfag'. Det ble i tørreste laget, og så kjedelig er jeg tross alt ikke.

Fagene forsvinner ikke, og det gjør heller ikke du. Dvs hvis du ikke stikker til over there, da... :)

*lol*..Det ble kanskje litt tørt ja..:-)

Jeg tenker faktisk seriøst på å ta et fag,jeg er trettien, og har levd fra hånd til munn siden jeg flyttet hjemmefra..Og forsåvidt trivdes godt med den friheten det medfører..Ingen forpliktelser o.l,,Men alle drittjobbene! Fy faen! Nå hadde jeg en jeg trivdes med lenge, men nå ser det ut til at sjappa går dunken..Og jeg jobber pokker ikke på bar så mye som en gang til..:-I

Dessuten er det stress å ALLTID være lutfattig, så jeg har kommet til at litt kompetanse og fremdrift, det må jeg faktisk skaffe meg.

Har jeg det blir det til og med lettere og stikke av til "over there.." ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig? Det trodde jeg også..Før jeg prøvde..Og jeg slukte dem!

Dama er jo kjempemorsom og krydrer meg massevis av snertne poenger for både store og små!

Nå skal det sies at de to første, de synes jeg ddefintivt er mest barnebøker..Men fra bok tre og ut..Pur morro jo!

Gi det et forsøk til da vel!

Go Harry! :-)

Det har ingen sagt før, at det begynner som barnebøker og ender opp med Sodoma og Gomorra.

Tja, kanskje jeg kan prøve å gå direkte til nr 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å lynsje noen!! :-)

Smaken er som baken og vi bor i et fritt land! "So is it, bare!" *S*

Som forelder burde jeg være programforpliktet til å like eller i det minste ta til meg barnelitteratur og -kultur, men det kjeder meg enormt. Rett og slett. Fy skamme, favn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ikke kunsten å være neger. Er den god?

De andre har jeg lest, naturligvis med unntak av den Unni Lindell-boka. Har lest nok av den dama. :)

Kunsten å være neger er morsom..! Jeg flirte godt! Er vi over på rene morrobøker, så flirte jeg også godt av lutefisk på prærien..:-D Utrolig fiffige små betraktninger fra Bjørn Gabrielsen, der han jakter på det norskeamerikanske i amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen, kjære søte vene deg da, favn, Det var jo bare for å være morsom - ikke vondt ment - det var jo meg sjøl jeg dreit ut da jeg ikke får til å lese Hamsun. :) Nå var du som å høre svogeren min da søstra mi sa TOSK til han - slik alle vi trøndere gjør - og med TOOOSK mener vi: "nei nå tuller du!" - godmodig, liksom

FAVN det var godmodig ment - SNOBBGEIT er trøndersk og velment og alt det der og det var masse smileyer etter og all ting!

:-)

oki?

Fettlærv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol*..Det ble kanskje litt tørt ja..:-)

Jeg tenker faktisk seriøst på å ta et fag,jeg er trettien, og har levd fra hånd til munn siden jeg flyttet hjemmefra..Og forsåvidt trivdes godt med den friheten det medfører..Ingen forpliktelser o.l,,Men alle drittjobbene! Fy faen! Nå hadde jeg en jeg trivdes med lenge, men nå ser det ut til at sjappa går dunken..Og jeg jobber pokker ikke på bar så mye som en gang til..:-I

Dessuten er det stress å ALLTID være lutfattig, så jeg har kommet til at litt kompetanse og fremdrift, det må jeg faktisk skaffe meg.

Har jeg det blir det til og med lettere og stikke av til "over there.." ;-)

Hvis du tror at formell kompetanse betyr mer penger, tar du grundig feil. Hodet og innsikt og utsikt får noen dramtiske løft, men livreima blir smalere. Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forelder burde jeg være programforpliktet til å like eller i det minste ta til meg barnelitteratur og -kultur, men det kjeder meg enormt. Rett og slett. Fy skamme, favn.

Enig - bortsett fra da lydbøkene om Kurt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunsten å være neger er morsom..! Jeg flirte godt! Er vi over på rene morrobøker, så flirte jeg også godt av lutefisk på prærien..:-D Utrolig fiffige små betraktninger fra Bjørn Gabrielsen, der han jakter på det norskeamerikanske i amerika.

Han som skrev i Morgenbladet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...