Gå til innhold

Bøker


ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

hare1365380455

Må nesten også nevne "Nullpluss" av Nygårshaug, noe av det mest bisarre jeg har lest; handler om en fyr som setter seg fore å spise seg selv opp(!)

Nei huff, noe slikt kunne i alle fall aldri jeg lest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    51

  • flisa

    47

  • favn

    36

  • morsan

    16

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Må nesten også nevne "Nullpluss" av Nygårshaug, noe av det mest bisarre jeg har lest; handler om en fyr som setter seg fore å spise seg selv opp(!)

Hehe, da tror jeg heller at jeg går for Ulvenatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trysling

Hva med svensk krim? Ingen av de norske krimforfatterne når Henning Mankell lenger enn til anklene. Ta med deg kommisarie Kurt Wallander og f eks "den hvite løvinnen". Da har du spenning så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tome Egeland har jo skrevet den "sirkelens ende" - den syns jeg du skulle skaffe deg - det sies at det er den norske "versonen" av DaVinci-koden -og skrevet FØR den amerikanske.

Så kan jeg sende deg en bok i paperback som jeg leste i syden i fjor - om du ikke har lest den og om du gidder å lese den. Wonderboy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvenatten av Tom Egeland anbefales, selv om det på sett og vis er en krimbok (som du ikke ville ha), men likevel.

Du bør også sjekke ut

Sirkelens ende av samme forfatter, en norsk "DaVinci-koden", vel og merke skrevet FØR Dan Browns kom ut.

Ellers benytter jeg gjerne slike anledninger til å anbefale Gert Nygårdshaug. Krimserien om Frederic Drum nevnes i forbifarten, men de andre romanene hans er absolutt også å anbefale. Mengele Zoo, Himmelblomstreets muligheter, Prost Gotvins geometri og Afrodites basseng henger løselig sammen innholdsmessig. Meget bra.

Sorry - svarte før jeg leste ditt innlegg ...*rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg forstår jeg har meldt meg inn i en del bokklubber og gledelig mottatt det som er av velkomsttilbud det siste året, for av det du la ut der har jeg faktisk lest det meste - og det jeg ikke har fått i posten har jeg kjøpt eller lånt på biblioteket.

Inocentia Park av Ambjørnsen er forresten veldig god!

Jeg har utrolig sansen for Ambjørnsen og Saabye. Skulle hatt flere slike her til lands. Eller... kanskje vi har det. Det er bare jeg som ikke har funnet dem ennå.

Jeg har altfor sjelden tid til å lese nå, så det er mange bøker jeg gjerne skulle ha lest. Jeg har faktisk ikke lest "Beatles" enda... Det blir helst krim. Hva med Gunnar Staalesens tre bøker: Morgenrød, High noon og Aftensang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hare1365380455

Tome Egeland har jo skrevet den "sirkelens ende" - den syns jeg du skulle skaffe deg - det sies at det er den norske "versonen" av DaVinci-koden -og skrevet FØR den amerikanske.

Så kan jeg sende deg en bok i paperback som jeg leste i syden i fjor - om du ikke har lest den og om du gidder å lese den. Wonderboy?

Kaller du SDD for Wonderboy eller er det boka som heter det....?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er for ung til den slags. :)

Enkelte norsklærere har ødelagt mitt syn på klassiske forfattere ved å påtvinge meg det ene verket tyngre enn det andre.

Gi det en sjanse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med svensk krim? Ingen av de norske krimforfatterne når Henning Mankell lenger enn til anklene. Ta med deg kommisarie Kurt Wallander og f eks "den hvite løvinnen". Da har du spenning så det holder.

Han har sikkert lest dem alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Tome Egeland har jo skrevet den "sirkelens ende" - den syns jeg du skulle skaffe deg - det sies at det er den norske "versonen" av DaVinci-koden -og skrevet FØR den amerikanske.

Så kan jeg sende deg en bok i paperback som jeg leste i syden i fjor - om du ikke har lest den og om du gidder å lese den. Wonderboy?

Wonderboy har jeg her, men jeg har ikke lest den ennå.

Det er enkelte bøker jeg ikke klarer å dra ut av hylla. Wonderboy er en av dem.

Jeg begynte forresten på Trynefaktor av Torgrim Eggen, men den maktet jeg ikke å fullføre. Tro jeg ga meg etter 40 sider eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altfor sjelden tid til å lese nå, så det er mange bøker jeg gjerne skulle ha lest. Jeg har faktisk ikke lest "Beatles" enda... Det blir helst krim. Hva med Gunnar Staalesens tre bøker: Morgenrød, High noon og Aftensang?

Har heller ikke lest Beatles.....men den står i hylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wonderboy har jeg her, men jeg har ikke lest den ennå.

Det er enkelte bøker jeg ikke klarer å dra ut av hylla. Wonderboy er en av dem.

Jeg begynte forresten på Trynefaktor av Torgrim Eggen, men den maktet jeg ikke å fullføre. Tro jeg ga meg etter 40 sider eller noe sånt.

Les Wonderboy! - den passer ved bassengkanten - litt kinky sex og penger og prestisje etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lese ferdig den jeg holder på med.... Hva leser du nå?

Lurer på å prøve meg på Fritt fall av Nick Hornby.

Boka handler om fire mennesker som nyttårsaften tilfeldigvis møtes på toppen av et høyhus i London.

Alle har samme plan: Suse femten etasjer ned mot asfalten og avslutte alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hva med svensk krim? Ingen av de norske krimforfatterne når Henning Mankell lenger enn til anklene. Ta med deg kommisarie Kurt Wallander og f eks "den hvite løvinnen". Da har du spenning så det holder.

Enig med deg. Grunnen til at jeg ikke ville ha krim-forslag er at de norske krimforfatterne suger noe helt innihelvete. Med visse unntak, men de som selger mest (bortsett fra Nesbø og Staalesen), gjør utvilsomt det.

Mankell er konge. Min favoritt blant krimforfattere. Hadde en periode nå nylig hvor jeg leste 4 bøker av ham på rappen. Men det betyr også at jeg er gjennom det meste av ham, bortsett fra hans to siste bøker (om jeg ikke tar helt feil).

Men det var faktisk en god idè selv om jeg egentlig ikke er ute etter krim. Hans siste bøker finnes helt sikkert i paperback nå, og gjør seg godt på stranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Les Wonderboy! - den passer ved bassengkanten - litt kinky sex og penger og prestisje etc.

Det er sikkert derfor den ikke trigger meg. Lite sex. Lite penger. Lite prestisje.

Kommer bare til å føle meg utenfor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Gi det en sjanse. :)

Kanskje senere, men ikke på en strand i syden, omringet av lettkledde damer og iskald øl. :)

Er grenser for hvor fokusert jeg kommer til å klare å være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje senere, men ikke på en strand i syden, omringet av lettkledde damer og iskald øl. :)

Er grenser for hvor fokusert jeg kommer til å klare å være. :)

Hehe, det er kanskje nettopp da du skal briefe med hvor kulturell du er som leser Hamsun i ferien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...