Gå til innhold

jobb i psykiatrien


Gjest hjn.kka.

Anbefalte innlegg

Gjest hjn.kka.

Jeg lurer bare på en ting her. Jeg er nå ferdig utdannet og skal begynne å søke jobber, innenfor psykiatrien. Men lurer på følgende: vil det være veldig negativt at jeg har to piercing i annsiktet? Vil dette ha noe å si om jeg får jobb eller ikke? Feks på en akuttavd. .vil annta at det ikke er medisinske grunner der for at jeg evt må fjerne de, altså pga fare for infeksjon og slikt. Men vil det at jeg har piercing være en negativ ting? Den ene er jeg villig til å fjerne, og den andre kan jeg skjule dersom jeg bruker briller. -men jeg liker ikke å gå med briller..

Noen synspunkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    6

  • PieLill

    6

  • Velouria

    3

  • cathlin

    2

Gjest svaksterk

vær deg selv:-)

noen liker deg, andre ikke.

sånn er livet.

vi må lære oss å forholde oss til alle typer mennesker:-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

Du ville aldri fått jobb hos meg med piercing.

Hvordan ville du begrunne det? Rett og slett at du synes det er dumt og ekkelt, eller er det noen andre grunner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg er både for og imot.

Sånn generellt i livet så mener jeg at folk skal gjøre som de vil, jeg ville således ikke hatt problemer med om mine venner, min kjæreste el. hadde eller fikk seg en piercing eller to.

Men i enkelte jobber synes jeg ikke de passer seg.

Jeg jobber i helsa selv og synes at i de fleste helseyrker så passer det seg ikke å pynte seg for meget eller å skille seg for mye ut i forhold til frisyrer ol.

Jeg er gammeldags på den måten at jeg mener at de aller fleste helsearbeidere bør være upyntede, men rene og "pene"...og ha et rolig og behagelig vesen.

Jeg ville derfor ikke bært piercinger i ditt yrke. Ei heller noe særlige smykker ellers.