Gå til innhold

jobb i psykiatrien


Gjest hjn.kka.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    6

  • PieLill

    6

  • Velouria

    3

  • cathlin

    2

Hei igjen :-)

Jeg har ikke sagt at man ikke kan forandre seg, heldigvis er det ikke en statisk størrelse! Hva ville da vært poenget med terapi??!

Heller ikke mener jeg at man skal unnskylde seg med at man må få gjøre sånn og sånn, fordi man skal "være seg selv". Det er ikke det jeg snakker om! Klart man skal bruke seg selv i terapirommet! Noe annet ville vært galt. Jeg skrev at man skal være seg selv, og det mener jeg fullt ut. Hva man legger i dette begrepet varierer tydeligvis. Jeg tror jeg og du mener to vidt forskjellige ting med dette utrykket.

Når det gjeler piercing og alder, så passer dette for enkelte grupper, ikke for andre. En gang må også være den første, sånn skjer det endringer her i verden.

Velvel. Noenting er vi uenige om, og sånn får det bare være.

Ha en fin kveld :-)

En gang må være den første. Til at en pasient mistet siste rest av tillit til psykiatrien pga at noen på død og liv skulle være seg selv?

Psykiatrien er ikke stedet for å oppdra konservative mennesker, som for øyeblikket er syke og ofte svært fortvilede, til kulturelle ny"vinninger".

Personalet i psykiatrien har en plikt til å avstå fra språklige, utseendemessige o.l. ytterligheter til de ikke lengre er kulturelle ytterligheter. Grensesprengingen får legges til en helt annen arena.

Alt annet er respektløst overfor pasientene og dårlig håndtverk i og med at det kan svekke eller ødelegge tilliten hos enkelte av pasientene og dermed også vanskelig-/umuliggjøre behandling.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

En gang må være den første. Til at en pasient mistet siste rest av tillit til psykiatrien pga at noen på død og liv skulle være seg selv?

Psykiatrien er ikke stedet for å oppdra konservative mennesker, som for øyeblikket er syke og ofte svært fortvilede, til kulturelle ny"vinninger".

Personalet i psykiatrien har en plikt til å avstå fra språklige, utseendemessige o.l. ytterligheter til de ikke lengre er kulturelle ytterligheter. Grensesprengingen får legges til en helt annen arena.

Alt annet er respektløst overfor pasientene og dårlig håndtverk i og med at det kan svekke eller ødelegge tilliten hos enkelte av pasientene og dermed også vanskelig-/umuliggjøre behandling.

mvh

Jeg synes ikke det er grensesprengende lenger å bruke piercing.

Forøvrig kjenner jeg et par som har det og jobber i psykiatrien, og begge er sabla dyktige i jobben sin!

Vel, vi er uenige og sånn får det være.

Ha det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...