tina t Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Hei. Jeg har problemer med kronisk magekatarr, merker at jeg reagerer på b.l.a vanlig kaffe, men er det bedre med koffeinfri kaffe??? Bare lurer, der er vel noen stoffer der --for å få den koffeinfri:-) ?? mvh.Tina 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Hei tina t Det kan være en fordel for deg å velge koffeinfri kaffe. Forsøke den koffeinfrie en periode og se om du blir bedre! Andre koffeinkilder er sjokolade, te, cola og ulike energidrikker (f.eks Energy). Stol på de erfaringene du gjør deg, og hold deg unna de mat/drikkevarene du blir verre av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tina t Skrevet 15. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2001 Hei tina t Det kan være en fordel for deg å velge koffeinfri kaffe. Forsøke den koffeinfrie en periode og se om du blir bedre! Andre koffeinkilder er sjokolade, te, cola og ulike energidrikker (f.eks Energy). Stol på de erfaringene du gjør deg, og hold deg unna de mat/drikkevarene du blir verre av. Tusen hjertelig takk for svaret . mvh. Tina. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 Hei, stusser litt på svaret fra eksperten, jeg.. Ville tro at det er garvesyren i kaffen, og ikke koffeinet, som gjør magen din irritert? I så fall vil det vel ikke være store forskjellen med koffeinfri. Jeg mener å ha lest at pulverkaffe er den "beste" mtp. syrer, mens den man lager på presskanne er verst. Så hvis du absolutt må ha kaffe, er faktisk Brasero ikke så verst! Ellers så finnes det jo koffeinfri pulverkaffe også, så har du tatt alle forbehold, mener jeg.. ; o) Forresten - om du drikker med melk i så vil vel det dempe irritasjon fra syre? Caffe mocca, uhmmm... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tina t Skrevet 16. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2001 Hei, stusser litt på svaret fra eksperten, jeg.. Ville tro at det er garvesyren i kaffen, og ikke koffeinet, som gjør magen din irritert? I så fall vil det vel ikke være store forskjellen med koffeinfri. Jeg mener å ha lest at pulverkaffe er den "beste" mtp. syrer, mens den man lager på presskanne er verst. Så hvis du absolutt må ha kaffe, er faktisk Brasero ikke så verst! Ellers så finnes det jo koffeinfri pulverkaffe også, så har du tatt alle forbehold, mener jeg.. ; o) Forresten - om du drikker med melk i så vil vel det dempe irritasjon fra syre? Caffe mocca, uhmmm... Takk for svaret.:-) Brasero hva er det? mvh.Tina 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 Takk for svaret.:-) Brasero hva er det? mvh.Tina det er pulver kaffe, selges på vanlig butikk. nescafe, tror jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sherlock Skrevet 18. februar 2001 Del Skrevet 18. februar 2001 Koffeinfri kaffe er vasket med flytende/kokende CO2 under høyt trykk. CO2 er en ufarlig gass som finnest i lufta som vi puster ut og i mineralvann, så koffeinfri kaffe inneholder ingen ekstra skadelige kjemikalier. Koffeinfri kaffe er forresten like idiotisk som sukkerfri brus, er bare lureri og rent vann smaker bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tina t Skrevet 18. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2001 Koffeinfri kaffe er vasket med flytende/kokende CO2 under høyt trykk. CO2 er en ufarlig gass som finnest i lufta som vi puster ut og i mineralvann, så koffeinfri kaffe inneholder ingen ekstra skadelige kjemikalier. Koffeinfri kaffe er forresten like idiotisk som sukkerfri brus, er bare lureri og rent vann smaker bedre. Takk for seriøs forklaring om koffeinfri kaffe. DET ER IKKE LURERI ,når man har magekatarr som gjør at jeg har STORE magesmerter!! DET FÅR JEG IKKE av KOFFEINFRIKAFFE! Jeg bare lurte på om der kanskje var andre stoffer i den som ikke var bra, men NÅ har jeg jo fått svar på det. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.