Gjest Snafus Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Alle steder anbefaler man å spise frokost - men hvor mye bør man egentlig spise? Er det nok med et eple for å få opp forbrenningen, eller må det "kraftigere kost" til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 hører så mye forskjellig..noen sier du helst skal bare spise frukt om morgene..at du ikke skal ha proteiner om morgenen. Den hører jeg på..for det trives jeg best med. Tror det er viktigere å finne ut hva kroppen din trives med enn å høre på hva andre mener..det er jo du som kjenner deg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slanefreak Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 Det spørst hvor sulten du er! Du skal ikke spise deg ihjel om du ikke er sulten! For å si det sånn: 1 skive holder. og så et eple kanskje! eller et egg bare! Spiser du eple på tom mage tror jeg du vil få luft i magen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 Man bør spise karbohydrater om morgenen, altså brødskiver, knekkebrød, forkostblandinger osv. Frukt og grønt er bra i tillegg, men ikke som det eneste du spiser til frokost. For å opprettholde en høy forbrenning gjennom dagen er det viktig å spise en kraftig lunsj. Vi nordmenn er mest vant til en liten matpakke til lunsj også en svær middag, det bør heller en stor, varm lunsj og en litt mindre middag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Hei Snafus Frokost er bra slik at kroppen har noe energi å starte dagen med. Det finnes ikke noe fasitsvar på hva og hvor mye som er best. Det er individuelt. Et eple kan være en fin frokost for den som ikke har god matlyst om morgenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.