Gå til innhold

Binder du vann etter trening ?

bluesi

Anbefalte innlegg

Jeg går på slankekurs og det går ganske så bra. På mandag var jeg på trening og hadde en fin treningsøkt med 45 minutter kondisjon på step og tredemølle og litt styrketrening etterpå. Noen timer senere var jeg da på slankekurset og ble superdeppa. jeg hadde gått ned skarve 100 gr på en uke ! Kan det være at kroppen holder på væske etter en treningsøkt? I dag 4 dager etter viser nemlig vekta 1,6 kilo mindre enn mandag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

kroppsvekten påvirkes i stor grad av inntatt væske og ernæring, samt mageinnhold og tidspunkt på døgnet når måling foretas. Med faste vaner passer det fint å foreta 1-2 vektmålinger per uke til samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske på at muskler veier mer enn fett, og at vekta ikke sier alt om hvor slank du er. Du kan jo likevel ha en stram kropp, som er bedre enn en liten og slapp kropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...