Gjest ann Skrevet 16. februar 2001 Skrevet 16. februar 2001 Spiser jeg sunt når jeg spiser "ferdiggrønnsaker" fra frysedisken i fht ferske grønnsaker? Tenker da på ulike gr.saksblandinger og brokkokli osv. 0 Siter
Gjest motisaz Skrevet 16. februar 2001 Skrevet 16. februar 2001 hvorfor kan du ikke kjøpe de friske da? 0 Siter
Gjest Higgins Skrevet 16. februar 2001 Skrevet 16. februar 2001 hvorfor kan du ikke kjøpe de friske da? Utpå vinteren/våren, er faktisk vitamininnholdet i enkelte grønnsaker så lavt, at frosne er å foretrekke. 0 Siter
Gjest ann Skrevet 16. februar 2001 Skrevet 16. februar 2001 hvorfor kan du ikke kjøpe de friske da? Det tar lengre tid å lage dem!!! 0 Siter
Gjest ann Skrevet 16. februar 2001 Skrevet 16. februar 2001 Utpå vinteren/våren, er faktisk vitamininnholdet i enkelte grønnsaker så lavt, at frosne er å foretrekke. Det visste jeg faktisk ikke. Takk for tipset!! 0 Siter
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 17. februar 2001 Skrevet 17. februar 2001 Hei ann Grønnsaker fra frysedisken er sunne. Tapet av næringsstoffer er lavt når grønnsakene er frosne. Næringsinnholdet i alle grønnsaker varierer litt fra sesong til sesong, men næringsstoffene blir ikke borte selv om maten har vært lagret. Kok grønnsakene i kort tid da det er med på å bevare næringsstoffene. Poteter beholder mer av næringen om de kokes med skallet på. Alle slags grønnsaker er sunne! Spis gjerne "3 om dagen" f.eks. poteter + grønnsaker/salat til middagen + en rå grønnsak sammen med lunsjen din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.