sillebertine Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hvorfor får man ikke velge sykehus når man skal legges inn på akuttpsykiatrisk post? Jeg forstår ikke hvorfor det er slik forskjell.Det er jo fritt sykehusvalg ved f.eks en operasjon, så hvorfor er det ikke da når det er psykisk? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg bor på et sted som nylig går under en annen bydel. Dette resulterer i at når jeg skal inn på akutt psyk post, blir det et helt nytt psykehus med nye og ukjente ansatte. Jeg føler at jeg må begynne på nytt igjen her. Jeg hadde fått tillitt til de ansatte på det forrige psykehuset og følte at jeg kunne få hjelp der. Nå som jeg har kommet til et nytt sted, finner jeg det vanskelig å få tillitt til dem. Jeg har vœrt på det nye stedet to runder, men synes det er ordentlig synd at jeg har mistet dem som allerede kjente til meg og min bakgrunn. Det er veldig vanskelig for meg å forklare nye mennesker hva som skjer, og det er ikke alltid at de nye klarer å forstå selv om de har fått oversendt mappa mi.Det som de andre hadde bygget opp etter mange runder på det forrige psykehuset, blir nå revet ned. Jeg er fortvilet over at det er slik. –Hvorfor må det vœre slik? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194835-hvorfor-er-det-ikke-fritt-psykehusvalg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Det er fritt sykehusvalg i psykiatrien så vel som i somatikken. Fritt sykehusvalg gjelder dog ikke ved akuttinnleggelser/øyeblikkelig hjelp verken i psykiatrien eller somatikken. Det kunne bli håpløse tilstander dersom en blindtarmspasient eller en suicidal skulle kreve å bli kjørt fra Narvik til Stavanger for innleggelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194835-hvorfor-er-det-ikke-fritt-psykehusvalg/#findComment-1359423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.