mibben Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 Jeg er en jente på 17 år som er i normalt god form. Trener spinning (en time) flere ganger i uka og har ingenting problemer med det. Men når jeg trener aerobic blir det jo en del hopp og sprett, og da må jeg veldig ofte stoppe og bare gå ut for det begynner å verke sånn i brystet. Jeg har aldri hatt astma eller noe sånt, så hva kan dette da være? Det er jo ganske kjedelig å ikke greie å fullføre en aerobic-time på grunn av smerter i brystet.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 19. februar 2001 Del Skrevet 19. februar 2001 Hei mibben... Jeg er naprapatstudent, (nesten som en fysioterapet \ kiropraktor med litt annet kroppssyn). Slik du beskriver det, uten at jeg selvfølgelig kan fastslå dette uten grundig undersøkning, kan dette dreie seg om ribbensmuskel dysfunksjon. Mellom alle ribbene sitter det små muskler som høyer og senker ribbene. Dette letter inn respektive ut- anding. Her kan det være en ide å oppsøke en lege evt fysioterapeut \ naprapat, hvis dette viser seg å vedvare. Legen vil kunne uteslutte evt. sykdomstilstander som kan gi denne smerten, mens fysio\napr vil være bedre skikket til å diagnostisere muskel\ ledd påvirkning Ettersom jeg ikke kan us, kan jeg heller ikke stille en diagnose, jeg taler bare utifra erfaring med andre pasienter som jeg har hatt på din alder om at dette kan sitte i ribbensledd eller i musklene mellom ribbene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 mibben. Dette kan være så mangt. Men som gammel idrettsmedisiner, ville jeg følt det trygt at du tok en sjekk hos legen. Å si at du er blir øm i brystkasse muskulaturen uten videre, blir for enkelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.