Lost Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 Hei alle sammen.. Føler på en måte jeg ikke kan skrive her..men jeg må..Har gjort det før..sporadisk men..det blir som oftest til at jeg leser innleggene deres.og til alle sammen..STÅ PÅ!! Det jeg ville si..eller spørre om,det er om det går an å schizofreniske tendenser når du har sf??Eller om jeg har det?? Etter at jeg kom ut fra sykehuset,eller da jeg var innlagt,for ca 1mnd siden,bestemte jeg meg for å slutte med å vise når jeg er trist eller deppa.Spise slik at mor og far så det. Det har jeg også klartKan med andre ord si at jeg klarer å skjule MINST 50% av sf'en min.Mor sier det er som å ha en ny datter. Var til helsesøster for noen dager siden og hun sa hun var positivt overrasket over utviklingen min(det jeg sa)Problemet er at alt jeg sa var ren løgn. Senere på kvelden snakket jeg med besteveninnen min.Vi snakker svært sjelden sammen for tiden og det er for det meste "tomme" ord det vi/jeg sier. Jeg orket ikke såre henne mer,derfor fortalte jeg litt.Det klikket helt for meg.Jeg sa noe sånt som:X er ikke her lenger,hun er borte.Jeg har det bra"FOr i neste sekund si at jeg var syk og levde dobbeltliv og trengte hjelp. Hva skjer med meg???Samtalen ble avsluttet med at hun begynt å gråte og trodde jeg skulle ta selvmord. Hvilken person er jeg egentlig??Føler meg som en superdrittsekk.. unnskyld hvis dette innlegget ble helt galt.Men..jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre..Alle er så glad og fornøyd.Mor sover om nettene igjen og far føler det går bra. Alt "fungerer" liksom. Vær så snill svar på dette innlegget..om bare for å si at jeg ikke har noe på dette forumet å gjøre eller at innlegget burde vært slettet..I så tilfelle er jeg lei for det.Det ble sikkert litt rotete og det er ikke sikkert dere forstår men...unnskyld Ta vare på dere selv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19550-redd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pårørende Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 Du trenger hejlp, og det får du ikke ved å late som om alt er bra. Det kan virke som du har flere problemer enn bare sf, men det er ikke jeg den rette til å svare på. Jeg er ikke sikker på hva du mener med schizofrene tendenser. Er det det som skjedde da du snakket med venninnen din, at du sa/mente to vidt forskjellige ting på kort tid? Jeg vil ikke skremme deg, men jeg har et søsken med diagnosen schizofreni (har skrevet et lengre innlegg om det på psykiatri), og i det tilfellet var spiseforstyrrelser til stede i begynnelsen. Som sagt ønsker jeg ikke å skremme deg. Jeg mener ikke å si at du har schizofreni, men jeg tror du har flere problemer enn bare sf. Og det er veldig viktig at du tar det opp med de som står for behandlingen, så fort som mulig. Jeg vil at du skal ringe legen din på mandag, kan du være så snill å gjøre det? Uansett hvilken diagnose som måtte være riktig, så er det gode muligheter for behandling. Og jo før du får hjelp, jo større sjanse er det for at du blir helt frisk. Det er sikkert en god idé å legge spørsmålet ut på forum for psykiatri. Der er det en veldig flink psykiater som svarer. Kanskje du kan prøve å beskrive litt nærmere hva du mener med "schizofrene tendenser". Vær så snill å ta kontakt med legen din på mandag. Hvis du orker å skrive flere innlegg vil jeg gjerne vite hvordan det går med deg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19550-redd/#findComment-85980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 Yep, tror at det gå an a ha ikke bare shizofreniske tendenser, men også psykotisk, OCD (tvangslidelse), panikkangst. Har leste i flere bøker at anoreksia har en klar sammenheng med andre psykisk tilstander som autism og shizofreni. Jeg hadde tvangslidelse og panikkangst. Hører fortsatt det som jeg kaller "anoreksiens stemmer", eller to personer inni i meg selv som greier aldri å bestemme hva som er galt eller ikke, tvunger meg til å gjøre ting som det frisk del av meg ikke vil. Det er veldig slitsomt... kjenne ikke meg igjen flere gang... måtte bruke antipsykotika for et stund (trilafon) og nå bruker bare antidepressiva. Det hjalp stort. Du må ta litt med ro. Jeg vet akuratt det du opplever nå. Det er ekkelt. Man kan få utrolig mange psykisk tilstander ved siden av SF, mat har en stor rolle i humør, sammensetning av hormoner (noradrenalin, serotonin) og blodsukkersvigning av mat orgier feks, kan skape så mange problemer, man kjenne ikke seg igjen, bli plutselig manisk glad eller utrolig deppa. sulting feks, gjør at du føler deg bra, kroppen bli så vant med det, at plutselig begynner å tolke mat som en fiende. de har gjørt en del forsøk med vanlig frisk mennesker som fastet for en periode... mange utviklet forskjellige lidelser, anorektisk trekk, tvangstanker, kroppfiksering, persolighetsforstyrrelse, allusinasjoner, til og med drap eller selvmord forsøk. Ville gjerne hjelpe deg, det er den frisk del av deg som skriver innleget... bruker du noe medisin ved siden av terapi? Syns at du burde skrive på forum for psykiatri også. Det er ikke så lett å si hva som du burde gjøre, men jeg vet hvordan du har det. klems 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19550-redd/#findComment-85983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lost Skrevet 17. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2001 Du trenger hejlp, og det får du ikke ved å late som om alt er bra. Det kan virke som du har flere problemer enn bare sf, men det er ikke jeg den rette til å svare på. Jeg er ikke sikker på hva du mener med schizofrene tendenser. Er det det som skjedde da du snakket med venninnen din, at du sa/mente to vidt forskjellige ting på kort tid? Jeg vil ikke skremme deg, men jeg har et søsken med diagnosen schizofreni (har skrevet et lengre innlegg om det på psykiatri), og i det tilfellet var spiseforstyrrelser til stede i begynnelsen. Som sagt ønsker jeg ikke å skremme deg. Jeg mener ikke å si at du har schizofreni, men jeg tror du har flere problemer enn bare sf. Og det er veldig viktig at du tar det opp med de som står for behandlingen, så fort som mulig. Jeg vil at du skal ringe legen din på mandag, kan du være så snill å gjøre det? Uansett hvilken diagnose som måtte være riktig, så er det gode muligheter for behandling. Og jo før du får hjelp, jo større sjanse er det for at du blir helt frisk. Det er sikkert en god idé å legge spørsmålet ut på forum for psykiatri. Der er det en veldig flink psykiater som svarer. Kanskje du kan prøve å beskrive litt nærmere hva du mener med "schizofrene tendenser". Vær så snill å ta kontakt med legen din på mandag. Hvis du orker å skrive flere innlegg vil jeg gjerne vite hvordan det går med deg. Lykke til! Takk for at dere svarte på innlegget mitt!!Svarene hjalp meg veldig mye! De varmet hjertet mitt.. Føler nå at jeg altså,den jeg egnelig er skriver nå.Som igår.For jeg kjenner en frykt.Men det er også til dels for at jeg er alene hjemme.Da trenger jeg ikke å spille. Går ikke på noen medisiner.Det var snakk om det da jeg var innlagt på sykehuset,men det ble ikke gjort noe mer med det for det gikk så bra med meg.Kan si at jeg lurte dem... Skal til lege på onsdag.En jeg aldri har vært til før..kvir meg utrolig.Det blir ca den sjette legen min på et halvt år.Har ikke lyst til å si noe til han..Vil ikke ødelegge det jeg har bygd opp nå.Alle er så glad nå. Det jeg mente med schizofreniske tendenser.Er ikke helt sikker på hva det bety å være schizofren.Er det kanskje ikke i den forstnad.Jeg hører når jeg er "en annen",men klarer ikke å gjøre noe med det.Og så glemmer jeg ofte det jeg sier når jeg er i den "tilstanden". Uansett,takk for at dere svarte.Dere ANER ikke hvor mye jeg setter pris på det.Hvor glad jeg ble.Har ikke sagt dette til noen.Tror liksom ikke folk bryr seg om meg lenger.Men dere kjenner meg ikke engang,og likevel bryr dere dere.Tusen takk!! Håper det går bra med dere!Kos dere i helgen!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19550-redd/#findComment-86051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Takk for at dere svarte på innlegget mitt!!Svarene hjalp meg veldig mye! De varmet hjertet mitt.. Føler nå at jeg altså,den jeg egnelig er skriver nå.Som igår.For jeg kjenner en frykt.Men det er også til dels for at jeg er alene hjemme.Da trenger jeg ikke å spille. Går ikke på noen medisiner.Det var snakk om det da jeg var innlagt på sykehuset,men det ble ikke gjort noe mer med det for det gikk så bra med meg.Kan si at jeg lurte dem... Skal til lege på onsdag.En jeg aldri har vært til før..kvir meg utrolig.Det blir ca den sjette legen min på et halvt år.Har ikke lyst til å si noe til han..Vil ikke ødelegge det jeg har bygd opp nå.Alle er så glad nå. Det jeg mente med schizofreniske tendenser.Er ikke helt sikker på hva det bety å være schizofren.Er det kanskje ikke i den forstnad.Jeg hører når jeg er "en annen",men klarer ikke å gjøre noe med det.Og så glemmer jeg ofte det jeg sier når jeg er i den "tilstanden". Uansett,takk for at dere svarte.Dere ANER ikke hvor mye jeg setter pris på det.Hvor glad jeg ble.Har ikke sagt dette til noen.Tror liksom ikke folk bryr seg om meg lenger.Men dere kjenner meg ikke engang,og likevel bryr dere dere.Tusen takk!! Håper det går bra med dere!Kos dere i helgen!! KJære Lost Jeg vil bare råde deg til å åpne for noen av de tankene du her beskriver hos den nye legen du kommer til. Du risikerer bare å utsette bedringsprosessen ved nå igjen å skulle spille en rolle. Vær så ærlig som du kan for DIN egen del. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19550-redd/#findComment-86230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.