Gå til innhold

Jeg har et lite spørsmål

Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hvis jeg spiser veldig LITE. Går jeg da ned i vekt, eller er det sånn at kroppen setter i gang en sånn "backup" ting og sparer på fettet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jessica

Hei!

Må bare si det du har tenkt på å gjøre ikke lønner seg. Har prøvd det selv og vet at det ikke fører noe godt med seg, "been there, done that" lissom.

De første dagene vil ikke kroppsvekten endre seg(kroppen går på "sparebluss", men etter 3-4 dager så går vekten nedover.

MEN, du må være klar over alt det negative ved dette!

Når du ikke spiser noe blir du slapp, lettere for å bli syk, svimmel, utmattet, trøtt +++. Når du så begynner å spise igjen vil vekten ofte overstige utgangspunktet fordi kroppen lagrer alt du spiser i frykt for en ny sulteperiode! I tillegg vil du mest sansynlig få mageknip ettersom magen har vendt seg til å ikke få annet enn væske.

Råder deg heller til å spise sunt og fornuftig samt trene :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Her skal du få en trylleformel.

1. Spis vanlig sunn norsk mat. Fisk, kylling\kalkun, pasta, ris etc. Unngå mye melkeprodukter og ost, om du er en TINE- fan er skummet bedre enn hel- melk.

2. Løp en mil to - tre ganger i uken

3. Supplemer med Omega 3 fettsyrer.

Dette er en magisk kur. "Å spise seg tynn", er faktisk noe som er den beste metoden i tillegg til utholdeheltstrening

Hvis du ikke gir kroppen fett, vil den "holde" på fettet som du har. Bytt derfor ut vanlig fett med fiske fett \ omega 3 fettsyrer og sunt kjøtt.

(For spesielt interreserte; utvikler kroppen noe som heter beta-lipase ved utholdenhetstrening, noe som letter kroppens evne til å hente ut energi (ATP) fra fettdepotene... dermed forsvinner den "subcutane charme")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du vil gå ned i vekt dersom du spiser mindre enn kroppen forbrenner. Kroppen vil prøve å motvirke dette ved å senke forbrenningen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei...

Her skal du få en trylleformel.

1. Spis vanlig sunn norsk mat. Fisk, kylling\kalkun, pasta, ris etc. Unngå mye melkeprodukter og ost, om du er en TINE- fan er skummet bedre enn hel- melk.

2. Løp en mil to - tre ganger i uken

3. Supplemer med Omega 3 fettsyrer.

Dette er en magisk kur. "Å spise seg tynn", er faktisk noe som er den beste metoden i tillegg til utholdeheltstrening

Hvis du ikke gir kroppen fett, vil den "holde" på fettet som du har. Bytt derfor ut vanlig fett med fiske fett \ omega 3 fettsyrer og sunt kjøtt.

(For spesielt interreserte; utvikler kroppen noe som heter beta-lipase ved utholdenhetstrening, noe som letter kroppens evne til å hente ut energi (ATP) fra fettdepotene... dermed forsvinner den "subcutane charme")

har vondt i endetarmen når jeg har mensen. har blod i urinen, og vondt i ryggen av og til. legen sa at jeg kanskje trenger underlivs undersøkelse-tar det lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...