Gå til innhold

Dobbeltdyne - fryktelig varmt eller?

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg usikker her...er det feil? Er det ikke 200*220 som står på vanlige lange sengesett, da?

hm...kanskje jeg blingsa feil på bredden likevel?

Isåfall trer jeg bare ydmykt tilbake og overlater til noen andre å finne ut hva som virkelig stemmer.

:)

Hvor bred er en vanlig dyne, forresten?

140*220 ;)

Fortsetter under...

Det er ikke noe problem å stappe dyna godt rundt seg, med mindre dere er ekstremt store begge to.

*Hehe* Neida, vi ruver ikke så voldsomt, verken i høyden eller bredden noen av oss. :o)

På den annen side liker vi begge to å ha litt armslag når vi skal sove så det er kanskje like greit å fortsette med de to dynene vi har.

Nå ble jeg usikker her...er det feil? Er det ikke 200*220 som står på vanlige lange sengesett, da?

hm...kanskje jeg blingsa feil på bredden likevel?

Isåfall trer jeg bare ydmykt tilbake og overlater til noen andre å finne ut hva som virkelig stemmer.

Hvor bred er en vanlig dyne, forresten?

Puss brillene nå! :o) Vanlige dyner er 140x200 og vanlige dyner med ekstra lengde er 140x220. :o)

Syntes det hørtes lite ut at en dobbeltdyne skulle være bare 60 cm bredere enn en enkeltdyne, men det ser ut til å være tilfelle.

Jeg er veldig fornøyd, har hatt det i alle år. Fadern syntes den begynte å bli tynnslitt, så han var så snill og kjøpe meg ny, den er på 200 x220.

Det eneste er at utvalget i trekk ikke er så stort pluss at de ofte er veldig dyre å investere i.

Ikea har dobbeldyne som er 240x220 (http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=16&productId=10574&langId=-14&parentCats=10103*13740).

KID har dobbeldyne som er 200x220 (http://www.kid.no/detaljer.asp?vare=10072220)

Mannen og jeg hadde dobbeltdyne. Veldig kos idet man legger seg! Men en dag da jeg våknet om morgenen, oppdaget jeg at han lå i soveposen sin.. Jeg er visst ram til å stjele hele dyna mens jeg sover, så han hadde begynt å legge soveposen klar under senga hver kveld, for å slippe å ligge og fryse..

(Ja, han er en gentlemann!)

200*220 er ikke dobbeldyne. Det er en ekstra lang dyne.

Dobbeldyne er en dyne som kan brukes av to personer, altså er den mye bredere enn vanlige dyner.

Lengden er ikke relevant her.

Dobbeltdyna vår var 200x220. Det er det som er standardmålet på dobbeltdyner.

Annonse

Puss brillene nå! :o) Vanlige dyner er 140x200 og vanlige dyner med ekstra lengde er 140x220. :o)

Syntes det hørtes lite ut at en dobbeltdyne skulle være bare 60 cm bredere enn en enkeltdyne, men det ser ut til å være tilfelle.

ok, da tok jeg feil. Blingsa skikkelig.

Beklager, nå skal jeg banke inn i hue at en dobbeldyne også kan være 200/220.

*s*

Hvis de ikke er mer enn 2 meter brede så høres ikke det så veeeeldig bredt ut synes jeg. Har søkt litt på Kid og de omtaler den som er 2 m bred som dobbeltdyne ja.

Må tenke litt mer på det der tror jeg. Er veldig glad i å stape dyna godt rundt meg nemlig...

En vanlg dyne er vel 1,40 x 2m, stemmer ikke det da? Da må jo en dobbeltdyne være nesten tre meter skal det monne!

Annonse

En vanlg dyne er vel 1,40 x 2m, stemmer ikke det da? Da må jo en dobbeltdyne være nesten tre meter skal det monne!

Det var det jeg mente også... Men sånn er det tydeligvis ikke. Men når jeg tenker meg om så innser jeg jo at ei dyne på 3 meter ville blitt uhorvelig svær, tung og uhåndterbar! :o)

Det er mulig det er kos om man er nyforelska og ligger mer eller mindre under samme dyne uansett.

Jeg har akkurat sovet under samme dyne som gubben et par netter på et hotell i England, og synes det var ufattelig godt å komme tilbake til min egen enkeltdyne...

Gjest Hildegard B.

Det er perfekt. Hatt dobbeldyne i snart 20 år, og akter å fortsette med det. :0)

Den er så stor at man slett ikke trenger å ligge "oppå" hverandre. Vi er (etter så mange år) flinke til å dele så ikke den andre ligger og fryser. =oP

Og helt genialt hvis man VIL ligge oppå hverandre...

Vi har hatt dobbeltdyne så lenge vi har vært sammen, og ikke angret en dag!

Vi har både sommer- og vinterdyne i dobbeltvariant, og kan ikke tenke oss noe annet.

Det andre skriver om at man blir kald på ryggen og slikt har vi aldri merket, tvert i mot - det er godt og varmt nedi dyna selv om vi ikke ligger kliss inntil hverandre (noe vi ofte gjør, da, det er jo så godt!).

Dyna er slett ikke tung, helt som vanlig. Husker ikke målene på våre, vi har 180 cm bred seng, og når dyna ligger flatt oppå henger den litt ned på begge sider. Tipper derfor at den er 2 m bred, og det er nok selv om vi skulle ligge helt på kanten begge to i hver vår ende.

Forresten: Den aller største fordelen er at man ikke kan legge seg som uvenner under en slik dyne...!

Vi har hatt dobbeltdyne så lenge vi har vært sammen, og ikke angret en dag!

Vi har både sommer- og vinterdyne i dobbeltvariant, og kan ikke tenke oss noe annet.

Det andre skriver om at man blir kald på ryggen og slikt har vi aldri merket, tvert i mot - det er godt og varmt nedi dyna selv om vi ikke ligger kliss inntil hverandre (noe vi ofte gjør, da, det er jo så godt!).

Dyna er slett ikke tung, helt som vanlig. Husker ikke målene på våre, vi har 180 cm bred seng, og når dyna ligger flatt oppå henger den litt ned på begge sider. Tipper derfor at den er 2 m bred, og det er nok selv om vi skulle ligge helt på kanten begge to i hver vår ende.

Forresten: Den aller største fordelen er at man ikke kan legge seg som uvenner under en slik dyne...!

Hmmm.... Nå har det vært så mange for og imot her at jeg ikke har blitt et fnugg klokere! :o)

Må kanskje høre hva sussebassen kan tenke seg også... ;o)

Hmmm.... Nå har det vært så mange for og imot her at jeg ikke har blitt et fnugg klokere! :o)

Må kanskje høre hva sussebassen kan tenke seg også... ;o)

Vil like å høre en mann si at han ikke vil ha sin elskedes kropp mer tilgjengelig, du! He-he, dere er jo stormforelsket, kan da ikke bli bedre enn det?

Det går jo an å bytte tilbake, da, om man angrer valget. Noe jeg tviler på at dere vil gjøre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...