jentemeg Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Fikk brev fra BUP i uka... Men var på hybelen, så fikk ikke lest det før jeg kom hjem i helga. Da hadde timen min blitt satt opp (den første) på fredag... Og jeg kom ikke... Gjør det noe? Der står at jeg skulle gi beskjed så snart som mulig dersom jeg ikke kunne komme... Det var time med en sosionom.. Hva er det? Hvorfor ikke psykolog? Er 18 år om noen måneder. Kan jeg da gå på Barne og ungdomsspsykiatrien? Eller hva skjer om jeg begynner der nå, også blir jeg 18 om en stund? Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19623-kom-ikke-til-avltalt-time-gj%C3%B8r-det-noe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Ang timen må du ringe tidlig på mandag å fortelle at du fikk brevet etter at timen skulle vært. Det er et kjempeproblem både i barne- og ungdomspsykiatrien og i voksenpsykiatrien at en har alt for få leger/psykiatere og psykologer i forhold til behovet. Derfor kan ikke alle få det tilbudet de egentlig skulle hatt. Jeg synes du burde blitt henvist direkte til voksenpsykiatrien dersom du blir 18 år om et par måneder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19623-kom-ikke-til-avltalt-time-gj%C3%B8r-det-noe/#findComment-86251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 18. februar 2001 Del Skrevet 18. februar 2001 Ang timen må du ringe tidlig på mandag å fortelle at du fikk brevet etter at timen skulle vært. Det er et kjempeproblem både i barne- og ungdomspsykiatrien og i voksenpsykiatrien at en har alt for få leger/psykiatere og psykologer i forhold til behovet. Derfor kan ikke alle få det tilbudet de egentlig skulle hatt. Jeg synes du burde blitt henvist direkte til voksenpsykiatrien dersom du blir 18 år om et par måneder. En sosionom er en hobbypsykolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19623-kom-ikke-til-avltalt-time-gj%C3%B8r-det-noe/#findComment-86310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentemeg Skrevet 18. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2001 Ang timen må du ringe tidlig på mandag å fortelle at du fikk brevet etter at timen skulle vært. Det er et kjempeproblem både i barne- og ungdomspsykiatrien og i voksenpsykiatrien at en har alt for få leger/psykiatere og psykologer i forhold til behovet. Derfor kan ikke alle få det tilbudet de egentlig skulle hatt. Jeg synes du burde blitt henvist direkte til voksenpsykiatrien dersom du blir 18 år om et par måneder. Takk for svar, NHD. Hva om jeg ikke ringer og sier ifra? Er det veldig dumt av meg. Er ikke så glad i å ringe.... Det er ikke akkurat et par mnd til jeg er 18 da, det er 8 mnd. Men det er jo ikke all verden til lang tid det heller. Kommer de til å ta kontakt med meg dersom jeg ike gir beskjed? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19623-kom-ikke-til-avltalt-time-gj%C3%B8r-det-noe/#findComment-86448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 18. februar 2001 Del Skrevet 18. februar 2001 En sosionom er en hobbypsykolog. En sosionom er ikke en hobbypsykolog, men en person som har 3 årig sosionomutdanning på høyskole. En sosionom arbeider med å forebygge og å løse sosiale problemer. Utdanningen/tittelen til en person er vel ikke det viktigste? Det kan jo være at man kan få god hjelp av noen som ikke er psykolog/psykiater? Hvis denne sosionomen ikke kan gi den hjelpen du trenger vil han sikkert henvise deg til psykolog eller psykiater. Mange sosionomer innen Barne og ungdomspsykiatrien har videreutdanning i barne og ungdomspsykiatri. (Kliniske sosionomer) Jeg mener at disse er kvalifisert for den jobben de gjør på lik linje med psykologer og psykiatere. Vinklingen i utdanningene er forskjellig, men det viktigste for behandlingen er hvordan kjemien stemmer mellom deg og behandleren. Det må selv psykiateren Nils Håvard Dahl være enig med meg i! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19623-kom-ikke-til-avltalt-time-gj%C3%B8r-det-noe/#findComment-86494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. februar 2001 Del Skrevet 18. februar 2001 Takk for svar, NHD. Hva om jeg ikke ringer og sier ifra? Er det veldig dumt av meg. Er ikke så glad i å ringe.... Det er ikke akkurat et par mnd til jeg er 18 da, det er 8 mnd. Men det er jo ikke all verden til lang tid det heller. Kommer de til å ta kontakt med meg dersom jeg ike gir beskjed? Ja, jeg synes absolutt du skal ringe subs. få noen til å ringe for deg. Det er vanlig folkeskikk, samtidig som du da gir et tegn på at du er motivert for behandling. Det er vanlig at en skriver på nytt minst en gang om en ikke hører fra pasienten. Du får ta opp med behandler allerede i første time om de er innstilt på å hjelpe deg "i mål" selv om det skulle vare litt etter din attenårsdag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19623-kom-ikke-til-avltalt-time-gj%C3%B8r-det-noe/#findComment-86500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 18. februar 2001 Del Skrevet 18. februar 2001 En sosionom er ikke en hobbypsykolog, men en person som har 3 årig sosionomutdanning på høyskole. En sosionom arbeider med å forebygge og å løse sosiale problemer. Utdanningen/tittelen til en person er vel ikke det viktigste? Det kan jo være at man kan få god hjelp av noen som ikke er psykolog/psykiater? Hvis denne sosionomen ikke kan gi den hjelpen du trenger vil han sikkert henvise deg til psykolog eller psykiater. Mange sosionomer innen Barne og ungdomspsykiatrien har videreutdanning i barne og ungdomspsykiatri. (Kliniske sosionomer) Jeg mener at disse er kvalifisert for den jobben de gjør på lik linje med psykologer og psykiatere. Vinklingen i utdanningene er forskjellig, men det viktigste for behandlingen er hvordan kjemien stemmer mellom deg og behandleren. Det må selv psykiateren Nils Håvard Dahl være enig med meg i! mvh Det var en reaksjon jeg ville ha..... Jeg har tatt studie selv. Men jeg er meget irritert over standens måte å håndtere medmennesker på. Det er sikkert mange bra sosionomer. Med stram økonomi i kommunene blir det på en måte en situasjon blandt sosionomer som blir noe kynisk, ift. holdninger til medmennesker. "Når krybba er tom.....osv. Kanskje det blir slik i hjelpeyrkene. Vi blir så vant til å håntere lidelse. Det gjør noe med oss som mennesker. Jeg har ingen erfaring med psykologer og psykiatere i så måte. (Dette står for egen regning.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19623-kom-ikke-til-avltalt-time-gj%C3%B8r-det-noe/#findComment-86532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalle Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 En sosionom er ikke en hobbypsykolog, men en person som har 3 årig sosionomutdanning på høyskole. En sosionom arbeider med å forebygge og å løse sosiale problemer. Utdanningen/tittelen til en person er vel ikke det viktigste? Det kan jo være at man kan få god hjelp av noen som ikke er psykolog/psykiater? Hvis denne sosionomen ikke kan gi den hjelpen du trenger vil han sikkert henvise deg til psykolog eller psykiater. Mange sosionomer innen Barne og ungdomspsykiatrien har videreutdanning i barne og ungdomspsykiatri. (Kliniske sosionomer) Jeg mener at disse er kvalifisert for den jobben de gjør på lik linje med psykologer og psykiatere. Vinklingen i utdanningene er forskjellig, men det viktigste for behandlingen er hvordan kjemien stemmer mellom deg og behandleren. Det må selv psykiateren Nils Håvard Dahl være enig med meg i! mvh Gimrende innlegg. Jeg hadde fludd lenge til både psykologer og psykiatere før jeg kom til en terapeut som faktisk var sosionom og som kunne hjelpe meg. Men jeg drar ikke ut av det den konklusjonen at sosionomer er den eneste dyktige og at psykologer og psykiatere ikke er. Men _kjemi_ har utrolig mye å si. Og dessuten kan sosionomer som har jobbetsom kliniske sosionomer i psykiatrien i 20 år sikkert kunne like mye om de lidelsene de har jobbet med som en hvilken som helst psykolog/psykiater også. Mitt råd er å ikke ta hvilken stilling terapeuten har så forferdelig nøye. Det er ikke det som betyr mest. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19623-kom-ikke-til-avltalt-time-gj%C3%B8r-det-noe/#findComment-87139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentemeg Skrevet 23. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2001 Ja, jeg synes absolutt du skal ringe subs. få noen til å ringe for deg. Det er vanlig folkeskikk, samtidig som du da gir et tegn på at du er motivert for behandling. Det er vanlig at en skriver på nytt minst en gang om en ikke hører fra pasienten. Du får ta opp med behandler allerede i første time om de er innstilt på å hjelpe deg "i mål" selv om det skulle vare litt etter din attenårsdag. Er litt usikker på om jeg vil ha "hjelp" også. Er et år siden jeg søkte. Blir liksom vant til at livet er som det er, og vet ikke om jeg egentlig trenger hjelp.. Vet ikke hva jeg skal si når jeg evt kommer dit... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19623-kom-ikke-til-avltalt-time-gj%C3%B8r-det-noe/#findComment-88497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.