Gå til innhold

Sårende vanlig avvising

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en gutt/mann på

28 år som har begynt på skolen nå. De fleste i klassen er mellom syv og ti år yngre enn meg. to tredjedeler av klassen min er jenter.

En av de første dagene på skolen satt jeg meg ned ved bordet på kantina på skolen med en kopp kaffe liksom... Det kom etterhvert flere andre der. Jeg merket at jeg ble litt nervøs og spurte en som satt seg ned ved sidne av meg om forskjellige vanlige ting. men hun svarte meg ikke. Hun nærmest demonstrativt avviste meg. Det var fryktelig ekkelt. Jeg tenkte jeg skulle spørre noen spørsmål for å liksom komme i gang med noe å snakke om fordi jeg var nervøs. men hun svarte meg knapt.

akkurat som om man spør om "Hei, hvor bor du da?" i en sånn situasjon er man egentlig ikke så veldig opptatt av hvor vedkommende bor, men sier heller "Hei, her er jeg og jeg forsøker å være vennlig med deg".

Hvis noen jenter leser dette, hva tror dere dette er et uttrykk for? At hun avviser meg på denne måten. jeg synes det som sakt er veldig dumt - jeg blir usikker av det. jeg har ingen følelser for henne elelr noe. Kanskje er jeg redd for å ikke bli godtatt blandt de som er yngre. Litt det også.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196323-s%C3%A5rende-vanlig-avvising/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pustisivet

Aha, du prøver å sjekke? lammekjøtt :-)

Det var nok grunnen. Kvinnfolk er rare.

Det å være eldre enn de andre er et problem dessverre noen steder, særlig når de andre er så unge som vanlige gymnaselever. Mobbing er ganske vanlig.

Jeg har sett noen, og de fleste kommer best ut av det ved ikke å oppsøke dem, men være litt reservert og bestemt. Som en "voksen". Ikke prøv å være kompis, du skal naturlig være litt autoritet når du er eldre. Prøver du å være kompis, så er det ikke naturlig.

Mener jeg.

Gjest hejhopp

hei ma28!

Det var trist å høre om opplevelsen din. Jeg ble oppriktig sint da jeg leste innlegget ditt-at folk kan være så uhøflige som hun jenta du tok kontakt med! Jeg skjønner godt at du stusser over reaksjonen hennes, det gjør nemlig jeg også - jeg kan ikke begripe hvorfor hun skulle oppføre seg på den måten ?! Det høres helt pussig ut. Ut fra det du beskriver, så føler jeg meg trygg på at det er hun som er litt smårar, og ikke du! Det var jo en helt alminnelig tilnærming fra deg. Normale folk, om de er 20 eller 30, ville heller synes det var hyggelig at noen tok kontakt! Men det var jo så synd at du skulle være så uheldig å få et slikt første møte med den nye skolen, særlig i og med at du i utgangspunktet var litt usikker på hvordan det skulle bli å gå med yngre elever.

Jeg er helt uenig med den andre personen som har svart deg her inne. At eldre elever blir mobbet og bør holde avstand - hva er det for noe tull?? Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen! Jeg er nemlig selv elev ved et privatgymnas, jeg er jente på 22. Der jeg går er det som du beskriver; de fleste er jenter og på min alder, men det er også noen eldre (din alder). Men jeg ønsker like mye å komme i kontakt med de som er eldre, som de som er på min alder! Slikt tenker jeg ikke over, og i den grad jeg gjør det, så ville jeg kanskje heller tenke at det kan være litt interessant å snakke med noen som er litt eldre. Når man er passert 20 - gitt at man er en smule moden - så betyr ikke lenger aldersforskjeller i denne størrelsen noe!

Glem den kommentaren du fikk om at du skal vise din "autoritet"(?) og ikke menge deg med de i begynnelsen av 20-årene, det er det dummeste jeg har hørt! Jeg er sikker på at hun du henvendte deg til er et unntak, så bare glem henne og ta kontakt med en ny person!:)

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...