Gå til innhold

Nedtrapping Lamictal/hvofor så lanngsomt?

Anbefalte innlegg

Gjest Lamitrogin

Hei

Jeg se at du anbefaler en nedtrapping av Lamictal på 100mg pr. mnd. Hvorfor skal man gjøre det så langsomt?

Jeg skal også trappe ned Lamictal pga. mye eksem. Står på 500mg nå. Det er meningen at jeg skal prøve Topimax.

Men så vidt jeg kan forstå felleskatalogen er det ikke farlig å slutte brått med Lamictal så lenge man ikke har epilepsi?

Tror jeg misforstod psykiateren min. Jeg trodde hun sa redusere med 50%, men hun mente kanskje 50 mg? Jeg kuttet uansett brått fra 500 til 250mg og har ikke merket noe ubehag ved det.

Kan det være skadelig å trappe ned så raskt?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Når jeg foreslår nedtrappingstempo, er det så langsomt at det det ikk skal bli for raskt for noen.

De aller fleste kan trappe ned langt raskere. Problemet er at en ikke på forhånd kan vite hvem det er som trenger svært langsom nedtrapping.

Brå nedtrapping kan føre til et rent biokjemisk utløst tilbakefall av sykdommen (hos noen).

Det blir som på landeveien. Om vi tok bort de 20% dårligste førerene, kunne vi økt fartsgrensen med 30 km/t.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...