Synch Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Jeg bruker belte i alle øvelser hvor jeg kjører tungt! F.eks. benk, skråbenk, skulderpressøvelser, knebøy + samtlige ryggøvelser med unntak av sittende roing. Jeg har også gått på noen smeller i korsryggen, da spesielt når jeg har kjørt pressøvelser for skuldrene, og det er ikke mye som er værre enn å ligge i en seng i flere dager uten å engang klare å komme ut av senga uten å ha dytta nedpå noen paralgin forte... Bare for å slenge på no extra.. Noen bruker kanskje beltet litt for ofte også, altså til så si alt, som feks når dem kjører stående bicepscurl osv. Og det kan ha sin negative effekt i at du venner deg til å ha hjelp av beltet hele tiden, så ryggen blir vant til å være slapp, og blir dårligere utviklet til å "overleve" i vanlige situasjoner.. Men klart, roing, knebøy, mark og øvelser av den typen er det nødvendig. Prøvd mark og bøy uten, og da fikk rett og slett vondt i ryggen selv ved liten belastning. Men det har nok noe med at jeg er vant til å bruke belte, og ryggen har vent seg til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.