Psykhode Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg er en mann på 26, som har lidd av depresjon i flere år. Jeg går til behandling hos psykiater, men føler likevel at det er noe rart med meg som jeg ikke finner ut av. Jeg er veldig sosial tilbaketrukken, liker meg ikke i sosiale situasjoner fordi jeg tror andre tenker negativt om meg og fordi jeg ikke klarer å delta i diskusjoner. Helt siden jeg var barn, har jeg vært plaget av tanker som setter seg fast i hodet. F.eks. hvis noen forteller en vits, så sitter jeg og ler unormalt lenge etterpå fordi jeg ikke får det ut av hodet. En annen ting er at jeg kan plutselig få rare eller morsomme bildelige forestillinger i hodet og dermed utøve uønskede følelser (som latter) i situasjoner. Da ser folk rart på meg og spør hva jeg ler av. Det er MEGET plagsomt. Jeg føler at jeg ikke klarer å kontrollere latteren. At jeg ikke klarer å ta meg sammen. Jeg er redd for at jeg kan begynne å le i en begravelse (for å sette ting på spissen). At jeg får morsomme forestillinger i hodet selv i situasjoner som krever dyster stemning. Det kan også være motsatt, at jeg blir dyster og kanskje mistenksom i en lysbetonte situasjoner. Jeg vet at man ikke kan stille noen diagnose med så lite informasjon over nettet. Men kan du gi en hint om hva jeg kanskje skal ta opp med psykiateren? Er jeg schizofren, schizotyp eller no? Eller er alt jeg har nevn normalt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197520-upassende-tankerf%C3%B8lelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oslo30 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hei Jeg tror det er vanskelig sette diagnose uten å kjenne deg. Kanskje du skal ta dette innlegge med til din psykriater? Jeg tror at mange er redd for å le i begravelse. Er mange som reagere ulikt. Og noen sin forsvarsmekanisme er å le/humor. Kanskje du er redd for å virkelig kjenne etter hva du egentlig føler?Jeg vet ikke... Ta det opp med dinbehandler:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197520-upassende-tankerf%C3%B8lelser/#findComment-1388677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.