Gjest lillejenta23 Skrevet 19. februar 2001 Del Skrevet 19. februar 2001 kan du fortelle meg litt om Haglund's hæl og operasjon for dette? synes forresten dette forumet er supert!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Hei Haglunds hæl er en kronisk irritasjonstilstand i hælen baktil der Achillessenen fester seg. Man tror det skyldes klem mot dette festet, og de fleste pasientene har en noe utstående bakre del av hælbenet (calcaneus). Når man operer en slik skade, må man ofte fjerne litt av den utstående bakre del av hælbenet. Det gjør at rehabiliteringen ofte er lang, og resultatet heller ikke alltd vellykket. Man prøver derfor i det lengste å slippe å operere ved f.eks å bruke større sko, legge inn polstring i hælen eller rett og slett klippe hull bak i hælen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 haglunds hæl er desværre ikke det min kollega har svaret. det er et problem i vækstlinien. den hedder også apophysitis calcanei. en anden norsk dreng er ved at få lavet det indlæg der kan hjælpe dem. du kan se det på www.ortkirkoege.suite.dk/Forskning/f-apo.htm Det har været omtalt på det nordiske kongres for ortopædkirurger i Bergen for nogle år siden. indlægget er meget effektivt, men ret dyrt.(2500 kr.) (jeg har ingen aktier i dette). under alle omstændigheder forsvinder problemerne ved vækstens ophør. Ingen fornuftig ortopæd vil operere for dette. mvh jvbruun, ortopædkirurg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.