Gå til innhold

Lege har sex med pasient

Gjest Kunne ikke tenke meg sex med legen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en artikkel om en pasient som anmeldte en lege for å ha hadd sex med henne.

Han mistet jobben.

Hva synes dere?

Skrevet

Ja der er heldigvis reglene strenge, så jeg syns det var helt på sin plass at han mistet jobben sin. Et lege-pasient-forhold er aldri mellom to likeverdige parter, og legen bør være svært bevisst på hvor grensene går.

Skrevet

Er pasienten helt uten skyld?Men jeg skjønner det med at reglene er sånn, at en lege ikke skal ha et forhold med en pasient.Men hva hvis pasienten insisterer på å ha et forhold?

Skrevet

Er pasienten helt uten skyld?Men jeg skjønner det med at reglene er sånn, at en lege ikke skal ha et forhold med en pasient.Men hva hvis pasienten insisterer på å ha et forhold?

"Hva hvis pasienten insisterer på å ha et forhold?" Vel ingen er da ikke forpliktet til å ha sex med en annen person selv om den andre insisterer? :-)

Hvis de virkelig er forelsket i hverandre, må de avslutte lege-pasientforholdet og helst la det gå en tid før de gjenopptar et forhold. Starter de et forhold med en gang pasientforholdet er avsluttet, vil nok legen komme i gråsonen likevel. Det kan lett oppstå avhengighetsforhold fra pasient til lege, som ikke bare er til å "skru av".

Skrevet

Jeg er enig med Hjertebarnet her. Blir lege og pasient forelsket i hverandre eller "bare" vil være elskere så må lege-pasientforholdet opphøre først.

Skrevet

"Hva hvis pasienten insisterer på å ha et forhold?" Vel ingen er da ikke forpliktet til å ha sex med en annen person selv om den andre insisterer? :-)

Hvis de virkelig er forelsket i hverandre, må de avslutte lege-pasientforholdet og helst la det gå en tid før de gjenopptar et forhold. Starter de et forhold med en gang pasientforholdet er avsluttet, vil nok legen komme i gråsonen likevel. Det kan lett oppstå avhengighetsforhold fra pasient til lege, som ikke bare er til å "skru av".

Hva slags avhengighet da - om man kommer med verkefinger og blir sammen med legen (regner med at man ikke blir sammen på legekontoret - for der er det jo bare et kvarter man får) så blir det vel ikke som at en psykolog/psykiater har en slags "makt" over deg? Leger er ikke guder, sist jeg sjekket.

Er det lov å bli sammen med rørleggeren, melkemannen eller ADSL-installatøren sin da? :)

Skrevet

Ja der er heldigvis reglene strenge, så jeg syns det var helt på sin plass at han mistet jobben sin. Et lege-pasient-forhold er aldri mellom to likeverdige parter, og legen bør være svært bevisst på hvor grensene går.

er leger guder, mener du? -at de har makt over en når en er syk? eller noe?

Jeg kan forstå det når det gjelder psykolog/psykiater -men ikke en lege.

Hva da men en øre-nese-hals-lege er han mer ufarlig enn en hode-skulder-kne-og-tå-lege? :)

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Det forklarer i hvert fall den lange ventetiden det alltid er på legekontoret... *hmfr* :P

Gjest Minas Tirith
Skrevet

er leger guder, mener du? -at de har makt over en når en er syk? eller noe?

Jeg kan forstå det når det gjelder psykolog/psykiater -men ikke en lege.

Hva da men en øre-nese-hals-lege er han mer ufarlig enn en hode-skulder-kne-og-tå-lege? :)

"hode-skulder-kne-og-tå-lege"

*LOL*

Skrevet

Vi pasienten ha sex, anmelder h*n det vel ikke etterpå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...