Gå til innhold

Avslutte behandling

Anbefalte innlegg

Blenda1365380899

Jeg skal avslutte hos psykolog etter mange år i terapi. Det er ikke lett og ikke ha psykologen med i livet lenger.

Jeg har hatt store problemer med avvisningsproblematikk. Derfor var det vondt å starte med behandling fordi jeg hele tiden har visst at all behandling tar slutt en gang.

Så er det det med den personlige delen av ett behandlingsforhold. Jeg liker min psykolog så utrolig godt. Hun har reddet meg. Hun har vært så utrolig flink i sin profesjonelle rolle.

Jeg beundrer henne for hennes dyktighet, menneskelighet og ikke minst hennes måte å være på.

Nå blir hun borte FOR MEG.

Jeg har andre mennesker i livet mitt som jeg kan samtale med..... Jeg har mennesker som er glad i meg og jeg har venner.

Jeg har alt egentlig, men hjelperen min blir borte.

Hun blir ikke brått borte...., men hun har fem timer til meg fordelt på året som kommer. Eller når jeg vil komme, det avhenger av meg.

Dette må bli en prosess..,,

Jeg er blitt så bra. Jeg har det bra, men den som hjalp meg til å bli bra blir borte!!!!!!!!

Jeg forstår de som ikke vil bli bra....Jeg mister henne og får ett bedre liv. Det er jobben hennes, hun har det som jobb, mens det er mitt liv vi arbeider med.

Jeg håper behandlere forstår det.

Jeg gråter når jeg skriver dette. Takk for hjelpen kjære hjelper.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198511-avslutte-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Blenda,

Jeg tenker på deg, og skjønner veldig godt at det går mye tankevirksomhet og en betydelig porsjon "sorg" med i en slik prosess!!!!

Jeg håper du ettervhert kommer til å synes det er greit at behandleren din ikke er en praktisk del av hverdagen din lenger. Men det kommer sikkert til å ta tid.

Det hun har hjulpet deg med, er, hvis jeg forstår deg rett, fortsatt en del av deg. I så måte er hun fortsatt med deg. La henne få være den indre gode, oppmuntrende, omsorgsfulle stemmen, som du kan trekke frem i bevisstheten når du trenger det.

Jeg går selv rundt å gruer meg til en dag å måtte ta steget vekk fra min gode hjelper, som har vært, og fortsatt er en så viktig del av mitt liv.

Lykke til videre, og nyt det å ha gode venner og bekjente - det er en stor verdi i livet!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198511-avslutte-behandling/#findComment-1400559
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...