Gå til innhold

Kebabdressing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en bra oppskrift? Jeg vil ha ORDENTLIG kebabdressing, type den du får på små kebabsjapper på div. hjørner. Google ga meg ingenting som hørtes godt nok ut, og jeg har så lyst på "årntli" kebab at jeg holder på å trille om.

Kan legge til at jeg er gravid, og veggis, så jeg kan ikke bare gå å kjøpe meg en kebab heller (det er uansett fryktelig langt til nærmeste kebabsjappe, akk). HJELP!

Big One (tror jeg?) hadde en kebabpakke for mange mange år siden, med no burgere som du hakka opp og stekte, og så fulgte det med en pakke saus. DEN sausen! Helt vanvittig god! FINS den pakka enda? Finner den ikke noensteder.

*stanger huet i veggen*

Gjest erling jevne
Skrevet

Vegetar kebab?? Nei fysj og føy. Spis litt kjøtt det er både sunt og godt. Ikke bra å være veggis når man er gravid hvertfall, tenk litt på ungen også da, ikke bare deg selv.

Skrevet

Vegetar kebab?? Nei fysj og føy. Spis litt kjøtt det er både sunt og godt. Ikke bra å være veggis når man er gravid hvertfall, tenk litt på ungen også da, ikke bare deg selv.

Hehe takk for informativt og saklig svar, du ;)

FYI, så har jeg et balansert og sunt kosthold og får i meg alle næringsstoffer jeg behøver. Jeg har ikke vært syk på årevis, og legen har tatt alle prøver og bekrefter at alt er i den skjønneste orden.

Sånn, så slipper du bekymre deg over meg og den lille vettu.

Gjest erling jevne
Skrevet

FYI, så har jeg et balansert og sunt kosthold og får i meg alle næringsstoffer jeg behøver. Jeg har ikke vært syk på årevis, og legen har tatt alle prøver og bekrefter at alt er i den skjønneste orden.

Bekymrer meg overhodet ikke om deg. Men den lille ja. Hvilken saklig grunn har du for å være veggis? Spiser ikke noe med ansikt?

Skrevet

Bekymrer meg overhodet ikke om deg. Men den lille ja. Hvilken saklig grunn har du for å være veggis? Spiser ikke noe med ansikt?

Det velger da vel folk sjøl! :)

Verre med folk som røyker og drikker når de er gravide.

Selv røkte jeg med alle tre -men tok ikke en dråpe alkohol..

Fælt.

Gjest erling jevne
Skrevet

Det velger da vel folk sjøl! :)

Verre med folk som røyker og drikker når de er gravide.

Selv røkte jeg med alle tre -men tok ikke en dråpe alkohol..

Fælt.

Oi.. FY!! Jeg skjønner ikke folk som har samvittighet til å ødelegge ungene til og med før de er født...

Skrevet

Jeg mener ikke å være krass eller frekk, men hvordan får du i deg vitamin B12? Det får vi jo kun via animalske produkter?

Skrevet

Oi.. FY!! Jeg skjønner ikke folk som har samvittighet til å ødelegge ungene til og med før de er født...

Det er nok mer uvitenhet enn noe annet.

Skrevet

Jeg skjønner ikke folk som bruker andre personers (?) navn som nick på et nett-forum.

Om det mot formodning skulle være ditt eget nick, så er det faktisk ikke tillatt å bruke fullt navn som nick her.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Og hvorfor kaller du deg Erling Jevne?

Usmakelig er du.

Skrevet

Hehe, ser du har fått saklige svar nedenfor her :o)

Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal spise og ikke spise. Men det finnes da kebabdressing på flaske?

Her er iallefall en: http://www.bjerke-spekemat.no/produkter/kebabdressing.htm

Tror Salatmester'n også lager en.

Oh ja, den der er genialt god, men det er fortsatt *noe* som mangler.. *kravstor* ;)

Skrevet

Jeg mener ikke å være krass eller frekk, men hvordan får du i deg vitamin B12? Det får vi jo kun via animalske produkter?

B12 fås også gjennom egg og melkeprodukter, og jeg drikker mer enn nok melk til å dekke dagsbehovet (er ikke veganer). Det er også tilsatt i en del av kjøttsubstitutter vi bruker :)

Skrevet

Hehe hvilken saklig grunn? Jeg trenger det ikke, rett og slett. Begynner å bli noen år siden det ble kjent at kroppen faktisk ikke TRENGER kjøtt for å ha det fint :)

Skrevet

B12 fås også gjennom egg og melkeprodukter, og jeg drikker mer enn nok melk til å dekke dagsbehovet (er ikke veganer). Det er også tilsatt i en del av kjøttsubstitutter vi bruker :)

Ok. Jeg surrer litt med betegnelsene her.

En vegetarianer drikker altså melk og spiser egg? Hva med fisk?

En veganer spiser _kun_ vegetabilsk føde?

Skrevet

Ok. Jeg surrer litt med betegnelsene her.

En vegetarianer drikker altså melk og spiser egg? Hva med fisk?

En veganer spiser _kun_ vegetabilsk føde?

Jeg innrømmer å spise fisk innimellom, så jeg kan strengt tatt ikke kalle meg vegetarianer. Ekte vegetarianere spiser verken fugl, fisk eller ku, men derimot egg og melkeprodukter. Veganere er strengere og utelukker alt som kommer fra dyra, det hadde jeg aldri gidda. MÅ ha melk til frokosten, jo! ;)

Gjest signaturen min
Skrevet

Hehe hvilken saklig grunn? Jeg trenger det ikke, rett og slett. Begynner å bli noen år siden det ble kjent at kroppen faktisk ikke TRENGER kjøtt for å ha det fint :)

Ikke trenger, neihei, men den tar da hvertfall ikke skade av det. Ikke kom hit og syt hvis ungen din blir ødelagt!!

Skrevet

Ikke trenger, neihei, men den tar da hvertfall ikke skade av det. Ikke kom hit og syt hvis ungen din blir ødelagt!!

Du har tydeligvis dårlige kunnskaper om kosthold. Sparrow beskriver et balansert kosthold. Kjøtt er en matvare man fint kan velge bort, så lenge man får i seg egg, belgfrukter og melkeprodukter.

Skrevet

Den er grei, du ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...