Atene Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Søsteren min skal arrangere bursdagsselskap for faren vår imorgen. Nå er hun blitt syk, og har bedt meg om å hjelpe til med dessert. Jeg har god tid, og har lyst til å lage noe godt. Noen forslag ? 0 Siter
serendipity Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Hjemmelaget karamellpudding, hjemmelaget is (det er jo sååååå godt), Fruktsalat med vaniljekrem, enn en sjokolade fondant... 0 Siter
morsan Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Ingenting slår vel hjemmelaget karamellpudding! :-) Ellers så er jo hjemmelaget fruktsalat med vaniljeis til kjempegodt. Ha gjerne en dæsj Galliano i frukstalaten, men ikke hvis du skal kjjøre hjem, da! *S* 0 Siter
morsan Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Hjemmelaget karamellpudding, hjemmelaget is (det er jo sååååå godt), Fruktsalat med vaniljekrem, enn en sjokolade fondant... *S* To sjeler - én deilig tanke!! *tennene løper i vann ved tanken på hjemmelaget karamellpudding* 0 Siter
Atene Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Ingenting slår vel hjemmelaget karamellpudding! :-) Ellers så er jo hjemmelaget fruktsalat med vaniljeis til kjempegodt. Ha gjerne en dæsj Galliano i frukstalaten, men ikke hvis du skal kjjøre hjem, da! *S* Jeg pleier å lage karamellpudding. Tenkte på noe annet denne gangen. Jeg skal nok kjøre hjem, ja... 0 Siter
Atene Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Hjemmelaget karamellpudding, hjemmelaget is (det er jo sååååå godt), Fruktsalat med vaniljekrem, enn en sjokolade fondant... Transporten er på over en halvtime, så da smelter vel isen ? 0 Siter
flowy Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Hva med panna cotta? http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/3603901.html 0 Siter
Atene Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Hva med panna cotta? http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/3603901.html Ser godt ut, men ikke så lett å transportere porsjonsdesserter. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Transporten er på over en halvtime, så da smelter vel isen ? Evt. legge den i en kjølebag med fryseelementer under. Og så rett i fryseren vede ankomst. 0 Siter
Atene Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Geletårn Glimrende. Jeg fester det på takstativet. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 *S* To sjeler - én deilig tanke!! *tennene løper i vann ved tanken på hjemmelaget karamellpudding* MMMMMMmmmmm *mine løper også* ;-) 0 Siter
flowy Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Ser godt ut, men ikke så lett å transportere porsjonsdesserter. Ja, skjønner det.. Men du kan jo bare ha det i en stor bollle. Trenger ikke å lage den porsjonsvis. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Evt: http://www.matogmer.no/Oppskriftene/Tiramisu.htm Eller litt mer tradisjonelle Sitronfromage, eller sjokolademousse, eller det ABSOLUTT beste i hele verden; SEMULEPUDDING!!!!!! med rød saus.. 0 Siter
Gjest ideellt Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Glimrende. Jeg fester det på takstativet. God idè, for det får neppe plass inni bilen. Går for flerfarget gelè. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Riskrem med malte mandler (ikke mandelfråper!) og varm kirsebærsaus (lages av ferdigkjøpt kompott blandet med litt rød saft).... Mmmm... 0 Siter
serendipity Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Riskrem med malte mandler (ikke mandelfråper!) og varm kirsebærsaus (lages av ferdigkjøpt kompott blandet med litt rød saft).... Mmmm... mandelfråper?? er det en lokal variant ;-) *storkoser meg hver gang andre skriver feil* ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 mandelfråper?? er det en lokal variant ;-) *storkoser meg hver gang andre skriver feil* ;-) Mandelfråper er en svært lokal variant fra en meget avsondret bygd i trøndelag. ;o) *Hehe* Min mor oppdaget på julaften et år at hun ikke hadde mandeldråper i huset og malte i desperasjon noen mandler og hadde i riskremen istedet og det ble aldeles nyyyydelig! Og siden har ikke vi brukt mandeldråper, men malte mandler. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Mandelfråper er en svært lokal variant fra en meget avsondret bygd i trøndelag. ;o) *Hehe* Min mor oppdaget på julaften et år at hun ikke hadde mandeldråper i huset og malte i desperasjon noen mandler og hadde i riskremen istedet og det ble aldeles nyyyydelig! Og siden har ikke vi brukt mandeldråper, men malte mandler. Jeg er sikker på at det smaker MYE bedre med mandler enn med mandeldråper. Det blir vel ikke så bittert? 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg er sikker på at det smaker MYE bedre med mandler enn med mandeldråper. Det blir vel ikke så bittert? Nei, det blir jo ikke bittert i det hele tatt, bare en deilig, naturlig mandelsmak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.