Gå til innhold

Forslag til transportabel dessert ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min skal arrangere bursdagsselskap for faren vår imorgen. Nå er hun blitt syk, og har bedt meg om å hjelpe til med dessert.

Jeg har god tid, og har lyst til å lage noe godt. Noen forslag ?

Skrevet

Hjemmelaget karamellpudding, hjemmelaget is (det er jo sååååå godt), Fruktsalat med vaniljekrem, enn en sjokolade fondant...

Skrevet

Ingenting slår vel hjemmelaget karamellpudding! :-)

Ellers så er jo hjemmelaget fruktsalat med vaniljeis til kjempegodt. Ha gjerne en dæsj Galliano i frukstalaten, men ikke hvis du skal kjjøre hjem, da! *S*

Skrevet

Hjemmelaget karamellpudding, hjemmelaget is (det er jo sååååå godt), Fruktsalat med vaniljekrem, enn en sjokolade fondant...

*S* To sjeler - én deilig tanke!!

*tennene løper i vann ved tanken på hjemmelaget karamellpudding*

Skrevet

Ingenting slår vel hjemmelaget karamellpudding! :-)

Ellers så er jo hjemmelaget fruktsalat med vaniljeis til kjempegodt. Ha gjerne en dæsj Galliano i frukstalaten, men ikke hvis du skal kjjøre hjem, da! *S*

Jeg pleier å lage karamellpudding. Tenkte på noe annet denne gangen.

Jeg skal nok kjøre hjem, ja...

Skrevet

Transporten er på over en halvtime, så da smelter vel isen ?

Skrevet

Transporten er på over en halvtime, så da smelter vel isen ?

Evt. legge den i en kjølebag med fryseelementer under. Og så rett i fryseren vede ankomst.

Skrevet

*S* To sjeler - én deilig tanke!!

*tennene løper i vann ved tanken på hjemmelaget karamellpudding*

MMMMMMmmmmm *mine løper også* ;-)

Skrevet

Ser godt ut, men ikke så lett å transportere porsjonsdesserter.

Ja, skjønner det.. Men du kan jo bare ha det i en stor bollle. Trenger ikke å lage den porsjonsvis.

Skrevet

Glimrende. Jeg fester det på takstativet.

God idè, for det får neppe plass inni bilen. Går for flerfarget gelè.

Skrevet

Riskrem med malte mandler (ikke mandelfråper!) og varm kirsebærsaus (lages av ferdigkjøpt kompott blandet med litt rød saft).... Mmmm...

Skrevet

Riskrem med malte mandler (ikke mandelfråper!) og varm kirsebærsaus (lages av ferdigkjøpt kompott blandet med litt rød saft).... Mmmm...

mandelfråper?? er det en lokal variant ;-) *storkoser meg hver gang andre skriver feil* ;-)

Skrevet

mandelfråper?? er det en lokal variant ;-) *storkoser meg hver gang andre skriver feil* ;-)

Mandelfråper er en svært lokal variant fra en meget avsondret bygd i trøndelag. ;o)

*Hehe* Min mor oppdaget på julaften et år at hun ikke hadde mandeldråper i huset og malte i desperasjon noen mandler og hadde i riskremen istedet og det ble aldeles nyyyydelig! Og siden har ikke vi brukt mandeldråper, men malte mandler.

Skrevet

Mandelfråper er en svært lokal variant fra en meget avsondret bygd i trøndelag. ;o)

*Hehe* Min mor oppdaget på julaften et år at hun ikke hadde mandeldråper i huset og malte i desperasjon noen mandler og hadde i riskremen istedet og det ble aldeles nyyyydelig! Og siden har ikke vi brukt mandeldråper, men malte mandler.

Jeg er sikker på at det smaker MYE bedre med mandler enn med mandeldråper. Det blir vel ikke så bittert?

Skrevet

Jeg er sikker på at det smaker MYE bedre med mandler enn med mandeldråper. Det blir vel ikke så bittert?

Nei, det blir jo ikke bittert i det hele tatt, bare en deilig, naturlig mandelsmak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...