Gjest freak on a leash Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg er en jente på 24 år som har hatt en del (lettere) psykiske og sosiale problemer. Jeg sliter (sleit) i sosial sammenheng (jobb, etc.), og var plaget med å fungere sosialt. Angst var noe som kom og gikk, spesielt sosial angst. Alt låste seg da jeg skulle prate, f.eks. på jobben. Mistenksomhet var noe jeg spesielt slet mye med. Mot vennene mine, de på jobben, folk på gata, etc. Jeg stolte ikke på folk, og åpnet meg nesten bare for familien. Etter at jeg begynte med medisin, ble ting mye bedre. Jeg bruker ikke så mye energi på å tenke hva folk mente med ting de sa, at de er imot meg, etc. Jeg slapper generelt mer av, og de vonde tankene er så godt som borte. Ikke helt, men mange av de har avtatt. Jeg har tidligere gått i behandling (sosionom) og for kort tid tilbake til psykolog (praktikant). Går nå hos psyk. sykepleier. Da det bare er korttids-behandling der jeg går nå, så er jeg blitt bedt om å velge ut en psykolog ved videre behandling. Jeg føler meg bra for tiden, da jeg er begynt med medisin (3x25mg Seroquel/dag). Jeg vet ikke om jeg trenger videre behandling. Jeg føler meg bra, men det kan jo forandre seg. Synes det er litt vanskelig å vurdere dette. Hun jeg går hos nå sa at jeg hadde nok hatt godt av det, men jeg måtte føle på det selv. Føler egentlig at det er mye jatting hos henne jeg går til nå. Tror jeg hadde foretrukket å gå til mannlig psykolog. Han jeg begynte å gå til, var veldig flink, og det var veldig bra tone mellom oss. Det hjalp mye. Jeg gruer meg litt til å begynne å søke om å få timer til ny behandler. Hvis det ikke klaffer, må jeg jo bytte. Ikke minst er det ganske tidkrevende med disse timene, og det er litt vanskelig å få det til å klaffe med jobben. Jobber på dagtid, og jeg er jo sliten når jeg er ferdig på jobb. Så jeg vet ikke helt hvor mye jeg vil få utav det.. Noen som har konstruktive tilbakemeldinger, etc.? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198675-videre-behandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.