Katie Skrevet 19. februar 2001 Del Skrevet 19. februar 2001 Om tre dager skal jeg til psykolog. Det er 1 1/2 år siden jeg gikk til psykolog sist. Nå skal jeg til en annen dame, har prata med henne på telefonen en gang, og hun høres koselig ut. Det er forberedende samtale jeg skal i. Skal begynne med gruppe terapi hos henne nemelig. Gruer meg noe sinnsykt. Er det noen som har noe erfaring med gruppeterapi? Det har ikke jeg. sf'en min har bestandig vært så "hemmelig" sånn egentlig. Huff. Det er sikkert ikke noe mening i detta innlegget... hvis noen får noe som helst logisk ut av dette, er det et mirakel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19881-ny-hjernevaskernerv%C3%B8s/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 19. februar 2001 Del Skrevet 19. februar 2001 Kjære Katie! For mange har gruppeterapi vært redningen ut av spiseforstyrrelsen. Vanlig er grupper på max. 6-8 personer som alle sliter med en spiseforstyrrelse. Psykologen vil i en slik samtale vurdere om du vil kunne ha glede og nytte av en slik form for behandling. Det er slik at det som hjelper for noen ikke alltid er den riktige behandlingen for andre, samtidig som det eksisterer forskjellige grupper (som kognitiv atferdsterapi, psykodynamisk, kroppsterapi, pedagogisk, uttrykksterapi...) Synes ikke du skal se på denne muligheten som "ny hjernevasker", men en mulighet til å starte på veien til en forandring. Det er normalt å være spent/nervøs til et slikt møte, men husk at psykologen er også bare et menneske, lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19881-ny-hjernevaskernerv%C3%B8s/#findComment-86944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suselusa Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 Kjære Katie! For mange har gruppeterapi vært redningen ut av spiseforstyrrelsen. Vanlig er grupper på max. 6-8 personer som alle sliter med en spiseforstyrrelse. Psykologen vil i en slik samtale vurdere om du vil kunne ha glede og nytte av en slik form for behandling. Det er slik at det som hjelper for noen ikke alltid er den riktige behandlingen for andre, samtidig som det eksisterer forskjellige grupper (som kognitiv atferdsterapi, psykodynamisk, kroppsterapi, pedagogisk, uttrykksterapi...) Synes ikke du skal se på denne muligheten som "ny hjernevasker", men en mulighet til å starte på veien til en forandring. Det er normalt å være spent/nervøs til et slikt møte, men husk at psykologen er også bare et menneske, lykke til! Hei Katie! Tror ikke du trenger å grue deg til gruppeterapi, min erfaring er at det var en fin opplevelse. Om det ikke fikk meg ut av sf`en, så hjalp det meg ihvertfall til å ture å sette ord på tanker jeg trodde det bare var meg som hadde. En ting som ikke var like bra med å sitte sammen med en gjeng med andre syke mennesker, var at det var lett å ane en slags "konkurranse", hvem var liksom "sykest" osv... I min gruppe var det riktignok ikke bare jenter med sf, også andre problemer. Men jeg og hun andre jenta med anoreksi hadde nok mange "sammenlikningstanker" i hodet der vi satt. Det er jo ikke bra, men dersom du _virkelig_ er innstilt på å bli frisk, og prøver å tenke at dette er en stor sjanse til å komme videre i livet, tror og håper jeg at det blir en fin opplevelse for deg! Det virker som om du er positivt innstilt til den nye psykologen, selvom du kaller henne hjernevasker;) Ønsker deg lykke til på 1. terapitime! Klems, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19881-ny-hjernevaskernerv%C3%B8s/#findComment-87085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nedia Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 Vel, gruppe terapi funka ikke særlig for meg. Heller omvendt. Konkurranse innstingtet blomstra som bare det. Endte nesten med at vi var to som døde. MEN dette betyr jo ikke at gruppeterapien ikke vil funke for deg! Du kan jo havne i ei kjempe bra gruppe med flikne psykologer som leder (de som ledet min gruppe var IKKE flinke nok spør du meg). Du kan jo i hvert fall prøve det ut, og droppe det om det ikke funker..... For det er jo ikke alle som får et slikt tilbud.... LYKKE TIL. mange klemma i fra ho 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19881-ny-hjernevaskernerv%C3%B8s/#findComment-87364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.