Gå til innhold

Webmaster- angående småprat


Gjest dingdoria

Anbefalte innlegg

Gjest dingdoria

Heisann Webmaster.

Jeg er en av "mange" brukere av forum for ufrivillig barnløshet og ikke minst småprat.

Jeg har funnet stor trøst og glede av å kunne møte andre som sliter med de samme frustrasjonene og problemene.. dette har gjort at tiden som utredningen har tatt har gått mye lettere... uansett hvor mye mine gode venner prøver og skjønne hva vi sliter med, kan de aldri klare å sette seg inn i de følelsesmessige opp- og nedturene som denne tilværelsen medfører..

Det har dermed vært til stor hjelp for meg å kunne logge meg på småpraten til ufrivillig barnløshet og vite at de jeg snakker med der, bare ved å si diagnosen og sted i utredning, vet hvor jeg "kommer fra".

Jeg savner derfor denne muligheten nå da jeg er igang med første ivf- forsøk, og har så mange ting jeg skulle diskutert med de som har vært igjennom det før.

Ang. det at det har vært "mange" useriøse som har vært innom, bare for å lage bråk, vi merker fort om det er noen av de, og bare overser de... men jeg kan si at vi IKKE har vært plaget av dette på vårt forum.

Vet ikke helt om du i det hele tatt bryr deg om dette, men vi savner småpraten vår, og sjansen til å utveksle erfaringer og "gråte på hverandres skuldre" på en slik måte vi ikke kan hos nærmeste familie og venner, fordi uansett hvor mye de vil, klarer ikke å sette seg inn i vår situasjon.

Så dette er i bunn og grunn bare en innstendig bønn om å få i gang småprat igjen, og ikke la noen få useriøse ødelegge for oss som har så stor glede av denne tjenesten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil gjerne slutte opp om innlegget til Dingdoria om dette. For oss på UFB-forum er småprat utrolig viktig for at vi skal kunne utveksle erfaringer med andre likesinnede, og det finnes desverre ikke noe slikt tilbud andre steder.

Prosessen med utredning og behandling for barnløshet er svært tung og vanskelig for de fleste av oss. Temaet er av så "privat" karakter at man sjelden kjenner mange i samme situasjon i nærmiljøet. Når småprat nå blir borte, mister vi alle muligheter til å samtale med andre om dette temaet. Det er stor hjelp i prosessen å ha et slikt forum og mulighet til å prate mer privat også. Det gjør at man ikke føler seg alene om problemene eller som noe "unormalt". Jeg synes derfor det er svært beklagelig om dere bestemmer dere for å legge ned småprat-tjenesten, og vil sterkt oppfordre til å beholde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Dingdoria 100% på dette.

Også bruker av samme forum.

Jeg er også helt enig.Synes det er fryktelig trist at noen skal klare å ødelegge for alle!!!Håper virkelig dere klarer å finne en løsning!

Hilsen Jette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke annet enn å støtte dette innlegget 100 %. Er selv bruker av forum for ufrivillig barnløse, og har vært det i ca. 1 1/2 år. Har i denne tiden vært aktiv bruker av også småpraten. Jeg har personlig aldri oppdaget eller sett noen former for uregelmessigheter eller bruk av andre personer enn de med interesse for ufb-situasjonen. Jeg viser forøvrig også til Lillemammas innlegg den 10.02. om forumet for et barn for lite og Golfs innlegg den 11.02 om ufb-småpraten.

Som dere skjønner er dette dypt savnet, og vi håper dere kan åpne for småprat igjen!

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bruker av samme forum, og støtter det av hele mitt hjerte.

Det har hjulpet meg gjennom mange virkelig tunge stunder.

Vær så snill gi oss SP tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Se nederste avsnitt i svaret som Christian Anker har gitt her:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=430306

Om dere vet om en person (eller en forening) som kan drive småprat for dere, så foreslår jeg at dere sender et forslag til oss på mail. Om dere sender det til [email protected], så lover jeg å sørge for at redaksjonen får forslaget til vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nederste avsnitt i svaret som Christian Anker har gitt her:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=430306

Om dere vet om en person (eller en forening) som kan drive småprat for dere, så foreslår jeg at dere sender et forslag til oss på mail. Om dere sender det til [email protected], så lover jeg å sørge for at redaksjonen får forslaget til vurdering.

Skal denne foreninga liksom drive det uten for DOL da? Som en *moralens vokter* liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nederste avsnitt i svaret som Christian Anker har gitt her:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=430306

Om dere vet om en person (eller en forening) som kan drive småprat for dere, så foreslår jeg at dere sender et forslag til oss på mail. Om dere sender det til [email protected], så lover jeg å sørge for at redaksjonen får forslaget til vurdering.

Hva kreves av en slik person eller forening. Er det vanskelig ? Hvor mye trenger vedkommende å gjøre ? Kan Foreningen for Ufrivillig Barnløshet være et alternativ ? Vil det i så fall fungere på samme måte som den småpraten som ble borte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også helt enig.Synes det er fryktelig trist at noen skal klare å ødelegge for alle!!!Håper virkelig dere klarer å finne en løsning!

Hilsen Jette

Jeg er også bruker av samme forum og støtter opp om dingdorias ord 100%. Gi oss småpraten tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nederste avsnitt i svaret som Christian Anker har gitt her:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=430306

Om dere vet om en person (eller en forening) som kan drive småprat for dere, så foreslår jeg at dere sender et forslag til oss på mail. Om dere sender det til [email protected], så lover jeg å sørge for at redaksjonen får forslaget til vurdering.

Foreningen for Ufrivillig Barnløse har blitt bedt om å se nærmere på saken. Jeg ber om å få tilsendt mer informasjon slik at vi kan vurdere dette. Da særlig på hva som kreves av personer og kunnskap for å opprettholde en slik tjeneste. Og hvilket ansvar som påhviler foreningen vs. Doktor Online.

Informasjon kan sendes til [email protected]

Mvh. Anne, styremedlem i FUB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nederste avsnitt i svaret som Christian Anker har gitt her:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=430306

Om dere vet om en person (eller en forening) som kan drive småprat for dere, så foreslår jeg at dere sender et forslag til oss på mail. Om dere sender det til [email protected], så lover jeg å sørge for at redaksjonen får forslaget til vurdering.

Jeg kommer til å være takknemlig for småpraten resten av mitt liv, og jeg kommer til å få et lite barn snart som minner meg på det HVER ENESTE DAG!! Det har vært (og er) et uunnværlig forum for meg.

Uten dere og småpraten vår, vet jeg ikke om det hadde gått like fint. I allefall ikke psykisk.

Her MÅ det gå ann å gjøre noe??!!

Savner å knaste med dere :o)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter innlegget til Dingdoria 100%. Har selv vært bruker av forumet og småprat for ufrivillig barnløse i over to år. I gjenom denne tiden har det å kunne treffe andre i samme situasjon vært uvurderlig!!!!! Det å "snakke" med andre i samme situasjon er en fantastisk støtte i en ellers forferdelig vanskelig tid. Vær så snill å finn en løsning på dette!!!!

Må dere evt stenge alle småpratene? Vet ikke hva Anker sikter til når han snakker om "Lite konstruktivt", men kan det gjelde enkelte av de andre småpratene? Har kanskje hatt en eller to useriøse innom på ufrivillig barnløse, men de har fort forsvunnet når de skjønner at de er avslørt som useriøse :o) Og hvis det bare er en / få som er plaget med lite kontruktiv bruk er veldig synd å stenge alle pga en / noen få...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vikinne

Jeg er også bruker av samme forum og støtter opp om dingdorias ord 100%. Gi oss småpraten tilbake.

Hei!

Også jeg støtter innlegget til dingdoria 100%.

Er selv ivrig bruker av småprat og forum for ufrivillig barnløse og synes det er veldig trist å ikke ha noen å prate med på småprat nå når jeg går gjennomm mitt 1. icsi-forsøk.

Håper på en veldig raskt løsning.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha tilbake småprat, men nå nor dette ikke er nulig er det kansje en ide og bare "flytte" jeg har vet inne på flere steder og sett og for dere vil jeg si at NettDoktoren sine chatesider kan være løsningen, dere kan jo alle samles der inne og "hvere sammen". ialefal til DOL eventuelt er iorden.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha tilbake småprat, men nå nor dette ikke er nulig er det kansje en ide og bare "flytte" jeg har vet inne på flere steder og sett og for dere vil jeg si at NettDoktoren sine chatesider kan være løsningen, dere kan jo alle samles der inne og "hvere sammen". ialefal til DOL eventuelt er iorden.:-)

Hei,

veldig godt forslag - men.... både på Nettdoktor.no og Snartgravid.com er disse chattene for gravide eller de som ønsker å bli gravide. Vi som er ufrivillig barnløse har litt andre behov og ønsker. For oss vil det faktisk være mer sårende enn støttende å chatte i fora hvor graviditet er et gjennomgående tema, nettopp fordi det er det vi ønsker men ikke klarer å få til mange av oss. Jeg ville hvertfall ha store betenkeligheter med dette. Så forslaget er bra, men dessverre ikke helt passende for oss som gruppe. Takk for at du bryr deg!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...