Kneet Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 Har røket fremre og bakre korsbåd, leddbånd og noen muskelfester for 10 år siden. Ble da opperert og trente opp kneet igjen. Men i den senere tiden har det kommet smerter ved mye skikjøring. Er det noen type støtte jeg kan bruke ved skikjøringen eller må jeg leve med smertene når jeg kjøre ski. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 Hei Det var da voldsomt så uheldig du har vært. Du sier ikke noe om hva som ble gjort under operasjonen. Men med en såpass alvorlig skade er det dessverre stor sjanse for at du også pådro deg en bruskskade, og at det er denne bruskskaden som nå volder deg besvær. Som du sikkert har fått forklart er det større sjanse for å utvikle slitasjegikt (arthrose) i et kne som har vært utsatt for den type skade som du har hatt. Jeg vil anta at du kanskje er i ferd med å få det. Dette kan man dog finne ut av, og du bør sjekkes av lege. Men uansett er det viktig at du fortsetter med styrke trening av muskulaturen rundt kneet. Når selve leddet ikke fungerer helt maksimalt, er det ekstra viktig at muskulaturen er sterk og kan overta noe av funksjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.