galax Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg har i lengre tid ( flere år) hatt Kratere inne i munnen (kinnet). Det ser ut som om at det har vårt små dyr der og ”spist kjøtt” og etterlatt en forsterket hvit kant rundt området. I de siste 2 ukene har jeg fått bleke hudområder i gommen rundt de bakerste tennene mine her også med en forsterket hvit kant som avgrenser mot det ”friske området” som gradvis går fremover. I tilegg kommer det hvite prikker under huden i kinnene (små runde ringer). Jeg har i tillegg hatt kløe i lengre tid i rektum (1/2 år). Nå har jeg fått noen folder der omkring endetarmsåpningen. Når jeg ser i speilet (etter beste evne) så det der ut som ”vorter” rundt endetarmsåpningen. Det begynner kanskje å bli litt betent ”like der inne”. Jeg er Livredd leger/tannleger i tilegg må jeg påpeke at jeg kanskje har litt nerver etter at jeg for et par år siden ble plaget av et akutt anfall av panikkangst. Jeg ble da sykemeldt i 1 mnd og slet med dette lenge. Jeg har i lengre tid allikevel sett på nett etter mine symptomer får så se hva det kan være og Chrons sykdom er noe jeg frykter i tillegg til kreft som er mitt ultimale mareritt. (jeg har også 4 sølvfyllinger og har også lest noe om kvikksølvforgiftning). Hva kan det være, jeg finner ingen ”småting” det kan være i mitt søken som man bare fjerner med piller og medisiner. Bare store operasjoner, cellegifter, ubehagelige undersøkelser og alt det som får meg til å besvime bare ved tanken. Jeg er 27 år har en sønn fra tidligere forhold på 8 og ei fantastisk jente jeg drømmer om å gifte meg med neste år, jeg er IKKE klar for å forlate livet ennå!! Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199948-et-rop-om-hjelp-og-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tur til lege Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei. Skjønner hvordan du har det, men ka nok ikke råde deg til annet enn en tur til lege/tannlege. sannsynligvis er det langt fraså ille som du tror, men er det noe ordentlig galt så er jo det større sjanse for å bli frisk jo tidligere det oppdages og behandles. Synes det høres ut som om du har hemorider, og det ganske så uskyldig, men en lege vet best. Prøv å tenk på at de har vært borti alt og sett det meste.....det prøver jeg på. Lykke til ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199948-et-rop-om-hjelp-og-tips/#findComment-1416306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pekka Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei kjære deg. det høres ut som hemorider. det kan være du sliter med hard avføring? da kan det ofte bli sånn. evt da må du gjøre noe med kostholdet. det i munnen høres ikke farlig ut. Men det er umulig å finne ut av ting uten at en lege evt tannlege får se på deg. Når du bestiller timen gir du beskjed om din redsel for lege.Du får ingen dødsdom smelt i bordet der og da. jeg tror du vil bli lettet etter å ha vært der. Det værste er mange ganger tanken på hva det kan være. Det jeg alternativt vil foreslå, er å prate med en i helsekost butikk. De kan forklare deg masse og er et menneske som oss andre. men husk, det er leger også!! mh ogsåhattangsteigang.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199948-et-rop-om-hjelp-og-tips/#findComment-1416563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Dette høres IKKE ut som Chrohns eller kreft. Vil gi deg et sterkt råd om å kontakte fastlegen din. Muligens vil denne henvise degvidere til en hudlege. Det finnes endel hudsykdommer som "angriper" munnslimhinnen, og behandlingen kan være spesielle kremer. Noen av disse sykdommene kan også gi eksemforandringer rundt endetarm. Kløe rundt endetarm kan være mye, alt fra eksem, uheldig kosthold som gir avføring som irriterer huden, til hemorider/sprekkdannelser av ufarlig type. Det du beskriver rundt endetarm kan også være kjønnsvorter, som du er smittet med for lenge siden, som nå blusser opp pga sår hud. Behandling er pensling. Men diagnose bør stilles. Høres ut som dette er en stor plage for deg, særlig fordi du "dramatiserer" hva det kan være. Dersom du ikke vil at fastlgen skal undersøke deg, kan du presentere denne problemstilligen ( evt. ta kopi av dette som skrives av deg og meg her ), kanskje kan fastlegen henvise deg direkte til en hudlege. Synes forøvrig du bør ha en fastlege som du kan snakke åpent med om angst-plagene dine. For mange tapper slik angst mye energi. Det finnes god hjelp å få, trolig bør du spandere på deg noen timer hos en psykolog; for din egen og familiens skyld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199948-et-rop-om-hjelp-og-tips/#findComment-1420721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.