Gå til innhold

Jobbsøking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jobbjakt om dagen - har noen fysiske begrensninger, så jeg kan dessverre ikke ta hva som helst.

Forsøker å finne noe innen helsesektoren (har høyskoleutdannelse), eller en butikkstilling i området Molde - Kristiansund.

Hvor kan jeg lete bortsett fra jobbnett.no, manpower.no, stepstone.no og aetat.no ?

Og en annen ting - hvor finner jeg egentlig lønnsregulativer og slikt?

Ofte så står det jo "lønnes etter gjeldende tariffavtaler" osv... men hvor finner jeg disse? F.eks hjelpepleier i kommunen, butikkmedarbeider, sykehjem osv?

mvh

Skrevet

Du kan også se innom zett og finn.no. Hvorfor kunne du tenke deg å jobbe i butikk om du har høgskoleutdanning innen helse og sosial?

Det er jo også mulig å oppsøke arbeidsgivere eller skrive en skriftlig søknad til dem, uten at de har lyst ut stilling. Det er jo eksempelvis ganske vanlig at det er en del sykemld i mnd før jul, og ellers i året Dette gjelder forøvrig i butikk og ved helseinstitusjonene.

Ellers finnes det en stor institusjon i området der, som jeg vet kan ha behov for ekstra ressurser innimellom.

Lykke til.

Skrevet

Du kan også se innom zett og finn.no. Hvorfor kunne du tenke deg å jobbe i butikk om du har høgskoleutdanning innen helse og sosial?

Det er jo også mulig å oppsøke arbeidsgivere eller skrive en skriftlig søknad til dem, uten at de har lyst ut stilling. Det er jo eksempelvis ganske vanlig at det er en del sykemld i mnd før jul, og ellers i året Dette gjelder forøvrig i butikk og ved helseinstitusjonene.

Ellers finnes det en stor institusjon i området der, som jeg vet kan ha behov for ekstra ressurser innimellom.

Lykke til.

Takk for et par gode tips :)

Grunnen til at jeg lukter på butikkjobber er at det ikke finnes ledige stillinger innen yrket mitt i det området (økende arbeidsledighet i denne yrkesgruppen) - og jeg har tidligere jobbet noe i butikk, og trivdes med det den gang.

Jeg antar at jeg kan få lisens som hjelpepleier (med medisindelegering), men tror at butikkarbeid kan være like givende og gi omtrent samme lønn også, så jeg er åpen for begge deler :)

Jeg har kontaktet potensielle arbeidsgivere som bruker min yrkesgruppe, uten positivt resultat, dessverre.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...