Gå til innhold

JIPPI!!!

Gjest Jessica

Anbefalte innlegg

Gjest Jessica

Heia folkens!

Er bare i kjempegodt humør nå! På søndagen fortalte jeg foreldrene mine om sf'n min og de tok det utrolig bra. De vil bare at jeg vil bli frisk og det er det jo en del av meg som vil oxo! Kjæresten min ble kjempeletta han oxo siden jeg kun hadde fortalt det til han fra før...slapp lissom å være så alene om det.

Vel, skal til legen på onsdagen i neste uke.

Hva er det legen som oftest gjør med sf da? Blir man henvist til psykolog med det samme eller?

Håper noen kan svare meg.

Koz,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20003-jippi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du er kjempemodig som turde å søke hjelp!!! Da jeg fortalte legen min om sfen, sendte han henvisning til psykolog med en gang. Men pga lange helsekøer, måtte jeg vente tre mnd før jeg kunne komme igang med behandlinga. I visse tilfelle tror jeg at legen kan fremskynde behandlinga....

Vet ikke om du må ha henvisning fra legen, dersom du skal gå til privat psykolog. Hvis du velger siste alternativ, er det mulig du kan få hjelp raskere, men det er som oftest mye dyrere enn å få behandling på sykehuset/psyk. poliklinikk.

Ønsker deg lykke til! Dersom du velger å ta imot hjelp, vil du antakelig gå en vanskelig tid i møte. Men det er en del av behandlinga, og på lang sikt vil du sikkert få det mye bedre og lære masse om deg selv. Stå på!!!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20003-jippi/#findComment-87368
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære Koz

KJmepebra! Du har tatt et skritt videre på veien ut av spisef. Hva legen gjør avhenger av deres samtale, din medisinske og mentale tilstand. Ofte blir det slik at han/hun etter en vurdering av deg vurderer behov for (og tilgjengelighet) til psykolog. Dersom du blir henvist videre til en psykolog er det alltid lurt å beholde legen som "din lege" slik at du kan ta opp mere medisinske spørsmål / bli fulgt opp medisinsk av legen. Lykke til på veien videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20003-jippi/#findComment-87435
Del på andre sider

trist jente16

Hei Jessica!

Er kjempeglad på dine vegne! Gratulerer!

Jeg har også nettopp innrømmet ovenfor foreldrene mine at jeg har et vanskelig forhold til mat. De har hatt mistanker lenge, og det er kjempedeilig å ikke ha noen hemmeligheter for dem lenger. Føler meg en milliard tonn lettere!

Jeg skal også til legen nå, og lurer derfor på mye av det samme som deg. Vet iallefall at han kommer til å ta blodprøver osv. for å finne ut hva jeg mangler sånn rent fysisk, og prøve å hjelpe meg med det. Så tror jeg at jeg skal få satt opp en kostplan, men det må man kanskje til ernæringsfysiolog for å gjøre? Vet ikke jeg. Så tror jeg at man blir henvist til psykolog av legen.

Jeg er kjempeglad og kjempelettet! Endelig skal jeg få gjort noe med dette, komme meg ut, få ordnet opp i det som ligger bak og egentlig plager meg, ikke fokusere så utrolig på mat og begynne helt på nytt!

Jeg er kjempespent og gruer meg litt. Men allermest er jeg glad!

Lykke til videre, Jessica!

Vi kan klare det, alle sammen!

Masse glade klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20003-jippi/#findComment-87509
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...