Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en mann på 36 år som har fått en grå/hvit flekk under penishode. På størrelse med en 50 øring. Klør ikke og er ikke vondt. Er også rød rundt åpningen til urinrøret. Kjenner ikke noe særlig ubehag, bare litt stikking av og til når jeg urinerer. Er dette noe å bry seg om?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200046-gr%C3%A5-flekk-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du sier ikke noe om mulig smitte-risiko siste månedene. jeg synes at slike endringer bør og skal undersøkes. uUlike kjønnsykdommer må utelukkes; det du opplever fra urinrørsåpningen kan være clamydia. Dette kan enkelt påvises ved en urinprøve. Utslettet er jeg mer usikker på, men det bør undersøkes pga størrelsen og at det ikke høres vanlig ut. Dersom du har vansker med å gå til fastlegen med dette, finnes det et godt gratis alternativ i Oslo; Olafia-klinikken. Disse jobber mye med hud- og veneriske sykdommer; legene der kan svært mye om alle typer utslett og plager fra penis/underliv. Du behøver ikke henvisning. Pass på å bruk kondom ved eventuelle samleier før diagnosen er sikker. Behandling ved smittsom venerisk sykdom er gratis. Dersom noe smittsomt påvises har du plikt til å informere eventuelt andre smittede og smittekilde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...