Gå til innhold

Går det an å glemme en type som er opptatt?

Anbefalte innlegg

Gjest kjærlighetssorg i dag
Skrevet

sliter med kjærlighetssorg. og har hatt det lenge. en fyr jeg ble forelsket i hadde samboer og barn. I mitt hode så er han den eneste som kan matche mitt intellekt og andre behov.

men hvordan glemme han og get on with my life?

noen tips?

Skrevet

Man tar tiden til hjelp. Det kan ta flere år men det går over tilslutt, jeg lover.

Skrevet

Man tar tiden til hjelp. Det kan ta flere år men det går over tilslutt, jeg lover.

håper det, har gått rundt og tenkt på han et år. kanskje NHD har noe hjernekirurgi evnt noe elektrosjokk å anbefale i slike tilfeller?

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det. For to år siden var jeg i nøyaktig samme situasjon.

Jeg har funnet meg en ny mann, men fremdeles kan jeg få et stikk av at min gifte elsker var perfekt for meg.

Det er bare èn måte å komme over noe slik på: TID. Hvis du ikke kan få ham, så bør du holde deg totalt borte fra ham i lang tid (her snakker vi et eller to år). Da vil du se at det blekner. Men det er ikke sikkert at følelsen noengang vil forsvinne helt...

Og en ting er sikkert; det finnes aldri bare en mann her i verden! Det bare følels sånn akkurat nå.

Lykke til, jeg føler med deg.

Hilsen ei som har lært å holde seg vekke fra gifte menn den harde veien...

Skrevet

jeg skrev intellekt. Med det tenker jeg ikke nødvendigvis intelligens, men hva jeg interesser meg for. Påstår ikke at jeg er mer intelligent enn andre, men er kanskje mer intellektuell?

Skrevet

håper det, har gått rundt og tenkt på han et år. kanskje NHD har noe hjernekirurgi evnt noe elektrosjokk å anbefale i slike tilfeller?

Ett år er ingenting.

Slike ting kan ta flere år. Kanskje du alltid må leve med at du ikke fikk ham du ville ha, men også slikt går an å leve med.

Det vet jeg av erfaring.

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det. For to år siden var jeg i nøyaktig samme situasjon.

Jeg har funnet meg en ny mann, men fremdeles kan jeg få et stikk av at min gifte elsker var perfekt for meg.

Det er bare èn måte å komme over noe slik på: TID. Hvis du ikke kan få ham, så bør du holde deg totalt borte fra ham i lang tid (her snakker vi et eller to år). Da vil du se at det blekner. Men det er ikke sikkert at følelsen noengang vil forsvinne helt...

Og en ting er sikkert; det finnes aldri bare en mann her i verden! Det bare følels sånn akkurat nå.

Lykke til, jeg føler med deg.

Hilsen ei som har lært å holde seg vekke fra gifte menn den harde veien...

takker for rådet

treffer han ikke til daglig, så jeg slipper det problemet. Men klarer ikke å slutte å sammenlikne alle jeg treffer med HAN...

Er dette en form for tvangstanke mon tro?

Skrevet

takker for rådet

treffer han ikke til daglig, så jeg slipper det problemet. Men klarer ikke å slutte å sammenlikne alle jeg treffer med HAN...

Er dette en form for tvangstanke mon tro?

Nei, ser ingen grunn til å sykeliggjøre kjærlighetssorg.

men det er jo et faktum at man ofte får en større "hang-up" på menn man ikke kan få, enn dem som er helt tilgjengelig.

De menn man selv har mistet interessen for forsvinner lekende lett ut av livet, mens dem man aldri fikk kan luske rundt i bevisstheten i årevis.

Tror nok at stolthet og konkurranseinstinkt spiller en viss rolle i dette.

Skrevet

jeg skrev intellekt. Med det tenker jeg ikke nødvendigvis intelligens, men hva jeg interesser meg for. Påstår ikke at jeg er mer intelligent enn andre, men er kanskje mer intellektuell?

Trodde intelligens og intellekt var det samme, jeg? Men så lenge du mener interesser og ikke at du er smartere enn alle andre, så =)

Skrevet

Ikke synd på deg en plass.....

Hvorfor i h.... legge seg etter en med samboer og barn???

Litt skadefro kanskje, vil ødelegge for den andre dama og ikke minst barna... Huff huff....

Jeg fant selv ut at bestekompissen min _kunne vært_ den rette for meg, når han endelig fant seg dame... Aldri har jeg sagt dette høyt til noen, ikke faen om jeg vil ha på samvittigheten at jeg ødela for noen andre....

Ikke synd på deg en plass... Husk, ikke legg deg etter de som er opptatt......

Skrevet

Ikke synd på deg en plass.....

Hvorfor i h.... legge seg etter en med samboer og barn???

Litt skadefro kanskje, vil ødelegge for den andre dama og ikke minst barna... Huff huff....

Jeg fant selv ut at bestekompissen min _kunne vært_ den rette for meg, når han endelig fant seg dame... Aldri har jeg sagt dette høyt til noen, ikke faen om jeg vil ha på samvittigheten at jeg ødela for noen andre....

Ikke synd på deg en plass... Husk, ikke legg deg etter de som er opptatt......

hvorfor i h..påstår du at jeg har lagt meg etter han? Man kan bli forelsket uten at man utøver det overfor vedkommende?

er det forresten umoralsk å få følelser for noen selv om man vet at de er opptatt?

Dessuten så fikk jeg ikke vite at han var opptatt før etter en stund, dette var ikke noe han fortalte meg med en gang. Hadde han gjort det så kanskje ikke følelsene hadde løpt løpsk slik som de gjorde

Skrevet

Trodde intelligens og intellekt var det samme, jeg? Men så lenge du mener interesser og ikke at du er smartere enn alle andre, så =)

hva om jeg hadde vært smartere eller dummere enn andre? Skulle jeg da ikke hatt kjærlighetssorg? Det kan faktisk være et stort problem å være overintelligent og å finne en partner.

Det samme er det motsatte. Så om jeg hadde vært smartere eller dummere enn andre så synes jeg ikke det hadde spilt så stor rolle i grunnen.

men syntes at jeg måtte forklare forskjellen

Skrevet

hvorfor i h..påstår du at jeg har lagt meg etter han? Man kan bli forelsket uten at man utøver det overfor vedkommende?

er det forresten umoralsk å få følelser for noen selv om man vet at de er opptatt?

Dessuten så fikk jeg ikke vite at han var opptatt før etter en stund, dette var ikke noe han fortalte meg med en gang. Hadde han gjort det så kanskje ikke følelsene hadde løpt løpsk slik som de gjorde

Ok.... Kanskje ikke så mye din feil da-så sorry for mitt innlegg. Men jeg blir bare så forbanna på folk så legger seg etter folk som er opptatt... Så sorry til deg, tydeligvis han som var en tufs :) Pga av at han ikke sa at han var opptatt....

Jeg svarte bare utfra det som sto...

Skrevet

hva om jeg hadde vært smartere eller dummere enn andre? Skulle jeg da ikke hatt kjærlighetssorg? Det kan faktisk være et stort problem å være overintelligent og å finne en partner.

Det samme er det motsatte. Så om jeg hadde vært smartere eller dummere enn andre så synes jeg ikke det hadde spilt så stor rolle i grunnen.

men syntes at jeg måtte forklare forskjellen

Jeg synes ikke man går rundt og snakker høyt om at man er mer intelligent enn andre, det er bare kvalmt. Gjør man det må man isåfall tåle en spøk på det.

Og hvis man er ute etter en partner man kan løse hvem-skal-inn-her-oppgaver og diskutere verdensproblematikken med, så kan man vel bare kontakte mensa? Det finnes mer enn en potensiell partner i verden både for dumme og smarte.

Men jeg er enig med Gemini, i at det var fornærmende mot de med Downs Syndrom.

Skrevet

Ok.... Kanskje ikke så mye din feil da-så sorry for mitt innlegg. Men jeg blir bare så forbanna på folk så legger seg etter folk som er opptatt... Så sorry til deg, tydeligvis han som var en tufs :) Pga av at han ikke sa at han var opptatt....

Jeg svarte bare utfra det som sto...

nei jeg ville aldri lagt meg etter en type som hadde samboer og barn. Det synes jeg er umoralsk. Desssuten synes jeg det blir for komplisert å ha en type som har barn og et nylig brutt forhold.

problemet var at jeg tolket hans interesse som noe annet enn hva det kanskje i virkeligheten var. Da han spurte meg om forhold etc, så gikk jeg ut i fra at han var på søken etter noen. Stor var skuffelsen da jeg senere skjønte at han var etablert. Men fikk ikke følelsen av at han var så lykkelig i det forholdet.. Men så må jeg få han ut av hodet da...

Skrevet

nei jeg ville aldri lagt meg etter en type som hadde samboer og barn. Det synes jeg er umoralsk. Desssuten synes jeg det blir for komplisert å ha en type som har barn og et nylig brutt forhold.

problemet var at jeg tolket hans interesse som noe annet enn hva det kanskje i virkeligheten var. Da han spurte meg om forhold etc, så gikk jeg ut i fra at han var på søken etter noen. Stor var skuffelsen da jeg senere skjønte at han var etablert. Men fikk ikke følelsen av at han var så lykkelig i det forholdet.. Men så må jeg få han ut av hodet da...

Forstår deg, det skal ikke være lett nei...

Jeg har igrunn ingen råd til deg, du får prøve å tenke videre-det dukker alltid opp en annen-tror jeg :)

Når du minst venter det ;)

Lykke til da

Skrevet

Jeg synes ikke man går rundt og snakker høyt om at man er mer intelligent enn andre, det er bare kvalmt. Gjør man det må man isåfall tåle en spøk på det.

Og hvis man er ute etter en partner man kan løse hvem-skal-inn-her-oppgaver og diskutere verdensproblematikken med, så kan man vel bare kontakte mensa? Det finnes mer enn en potensiell partner i verden både for dumme og smarte.

Men jeg er enig med Gemini, i at det var fornærmende mot de med Downs Syndrom.

Tror ikke hun mente at hun var så mye mer intelligent en andre, var vel mer en måte å beskrive at de to passa sammen-

Tror ikke du skal vende og vri på dette her, vi har forstått hvor du vil hen.....

Skrevet

Tror ikke hun mente at hun var så mye mer intelligent en andre, var vel mer en måte å beskrive at de to passa sammen-

Tror ikke du skal vende og vri på dette her, vi har forstått hvor du vil hen.....

Vrir og vrenger overhodet ikke, jeg. Hun har forklart hva hun mente, og jeg har forklart hva jeg mente.

Gjest Kruskakeli
Skrevet

Har du noe annet valg?

Vi(meg og min familie) slet lenge med ei middelaldrende, fordrukken røy som absolutt skulle ha tak i gamlefar i huset her. Komisk, for han er ikke akkurat noe varp lenger ;-)

Men hun hadde sett seg ut han da, og det tok et halvt liv før hun ga gubben fred og vi klarte å riste henne av oss.

Alle(inklusive ungene ) var drit, dønn lei hele kjerringa.

Først ler man av det, men over måneder blir det et irritasjonsmoment.

Hun hadde sikkert hørt rykter om at vi kranglet og trodde forholdet var på hell(?), men det var og er det ikke, det skal forhåpentligvis vare evig :)

Skaff deg en som er ledig du, og la andre folk og familier være i fred!

Skrevet

Har du noe annet valg?

Vi(meg og min familie) slet lenge med ei middelaldrende, fordrukken røy som absolutt skulle ha tak i gamlefar i huset her. Komisk, for han er ikke akkurat noe varp lenger ;-)

Men hun hadde sett seg ut han da, og det tok et halvt liv før hun ga gubben fred og vi klarte å riste henne av oss.

Alle(inklusive ungene ) var drit, dønn lei hele kjerringa.

Først ler man av det, men over måneder blir det et irritasjonsmoment.

Hun hadde sikkert hørt rykter om at vi kranglet og trodde forholdet var på hell(?), men det var og er det ikke, det skal forhåpentligvis vare evig :)

Skaff deg en som er ledig du, og la andre folk og familier være i fred!

"Skaff deg en som er ledig du, og la andre folk og familier være i fred! "

Det finnes tydeligvis flere måter å tolke innlegget mitt på. Jeg har ikke lagt an på han, men fikk følelser for han. Jeg terroriserer han ikke, har aldri ringt han, eller oppsøkt han. Eller ikke plaget hans familie

Men jeg har følelser for han. Og spurte om råd for å glemme han. Syntes ikke svaret ditt hjalp meg så mye

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...