Gjest (Anonymous) Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 Jeg var litt uheldig og fikk vridd armen under et fall i skibakken. Armen satt fast i snøen og jeg rant videre og fikk en real vridning i albuen. Jeg tok røngten, ingen brudd, men 3 dager senere (i dag) er jeg fremdeles stiv i armen. Den vil ikke rette seg ut og heller ikke bøye seg helt sammen. Det rare er at den bare er litt hoven og ingen blåe og røde merker (hadde isposer på). Men dog uhyre smertefull. Hvor lang tid kan jeg regne med at det tar før skaden er helet og jeg kan være i full aktivitet igjen? Arm og snowboard må vel være den nye folkesykdommen/skaden i tiden fremover nå? Hilsen snøglad nordmann(kvinne) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Hei Det vil nok ta i beste fall litt over en uke før albuen er like bra. Det forutsetter at du bare har fått en beskjeden overivning av noen fibre i leddkapsel eller bånd. En slik skade gir en blødning og denne blødningen på sin side skaper en irrtasjon (betennelse) som gjør at albuen kjennes stiv og er litt hoven. Men det kan selvsagt hende at du har fått en større skade i bløtdelene (kapsel/bånd/brusk) selv om røntgenbildet ikke viste noe. Da tar det lengre tid. Om det derfor ikke er helt bra etter 2 uker, bør du kontakte lege for å få det sjekket. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.