Gå til innhold

Krekar kan utvises

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Takk.

Med tanke på hvilke avsløringer som nylig er gjort av hva "vi i vesten" har bedrevet i Irak, så kan man jo spørre seg hvem som har hvilket syn.

Norge kan jo ikke utvise ham hvis det ikke er sikkerhet der han skal, og det er det ikke.

Med vennlig hilsen

Man må spørre seg hele tiden om hvem har hvilket syn, men det er store forskjeller. Jeg tar avstand fra vold uansett om det er utøvet av øst eller vest (og det utøves mye av alle parter). Midtøsten er et fantastisk område og jeg ble velldig fasinert av det, men samtidig skremt. Det var ikke helt grei følelse å sitte på flyplassen i Teheran og bli nektet utreise og se frem til å bli alene som kvinne igjen. Alt ordnet seg og jeg ville ikke nølt med å dra igjen i morgen. Skal faktisk på en reise i området om ikke så lenge, og da blir det møter om vold bl.a.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Goliath

6

• sheba

5

• flisa

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei,

Fordi hvis han forsøker seg på noe slikt her, så har vi mulighet til å arrestere ham, ettersom PST følger ham dag og natt.

Hvis han gjør det i Irak, så har vi null sjanse til å gjøre annet enn å telle likene, i praksis.

Hvis han leder en terroristgruppe, så bør han fengsles.

Å sette ham fri, hvis han er en terrorist, er idioti.

Å utvise ham, hvis han ikke er det, er like ille.

Med vennlig hilsen

Jeg trodde ikke det var noe tvil om at han har vært terrorist, men tvilen dreier seg om han skal utvises fra Norge?

Skrevet

Tusen takk.

Jeg synes bare det er tragisk å sette ham fri (hvis han er en terrorist), og like tragisk (med tenke på rettssikkerhet) å deportere ham hvis han ikke er det.

Med andre ord - han bør enten dømmes til fengsel (hvis han er skyldig i noe), eller så bør han få være i fred.

Med vennlig hilsen

om det er snakk om "flyktningestatus" som han påberoper seg så har han jo brutt den flere ganger...

Dette er jo internasjonale lover som er oprettet for flyktninger som frykter for livet sitt..

Ja, ja, argumentene er mange og vi vet begge hvor vi står, synes det interessant å diskutere med deg, men angående denne mannen synes jeg han burde få en skosåle str. 45 rett i akterspeilet!! :-)

VÅPENHVILE???? hehehe

Gjest schnachtswürde
Skrevet

om det er snakk om "flyktningestatus" som han påberoper seg så har han jo brutt den flere ganger...

Dette er jo internasjonale lover som er oprettet for flyktninger som frykter for livet sitt..

Ja, ja, argumentene er mange og vi vet begge hvor vi står, synes det interessant å diskutere med deg, men angående denne mannen synes jeg han burde få en skosåle str. 45 rett i akterspeilet!! :-)

VÅPENHVILE???? hehehe

Fyren misbruker et system som er til for flyktninger. Noen tror de selv kan omdefinere hva en flyktning er, så det passer på dem selv.

Skrevet

Jeg trodde ikke det var noe tvil om at han har vært terrorist, men tvilen dreier seg om han skal utvises fra Norge?

Hei,

Han ble jo frikjent både i Nederland og i Norge. Ergo er han uskyldig, som alle andre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Fyren misbruker et system som er til for flyktninger. Noen tror de selv kan omdefinere hva en flyktning er, så det passer på dem selv.

jeg gidder ikke forsvare denne fyren... synes han selv har bevist ved sine reiser tilbake til "ormebolet" at han ikke er en virkelig flyktning som frykter for livet sitt..

Håper vi snart er kvitt ham! og om enkelte mener vi burde beholde ham her for en sikkerhet for norge, i tilfelle han skulle bli delaktig i en aksjon mot norge, så burde vi sparke ennå hardere:-) vi gir vel ikke etter for slike trusler? ikke jeg iallfall:-)

La dem true, men få dem ut!

Skrevet

VÅPENHVILE???? hehehe

Hei,

Jo, men det er forskjell på at han frivillig risikerer "liv og helse" ved å reise tilbake i en kort periode han velger, og at Norge tvinger ham tilbake.

Vi kan godt hvile oss litt! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

jeg gidder ikke forsvare denne fyren... synes han selv har bevist ved sine reiser tilbake til "ormebolet" at han ikke er en virkelig flyktning som frykter for livet sitt..

Håper vi snart er kvitt ham! og om enkelte mener vi burde beholde ham her for en sikkerhet for norge, i tilfelle han skulle bli delaktig i en aksjon mot norge, så burde vi sparke ennå hardere:-) vi gir vel ikke etter for slike trusler? ikke jeg iallfall:-)

La dem true, men få dem ut!

Det er ikke derfor vi ikke skal utvise ham.

1) Hvis han truer med terrorisme, så skal han i fengsel!

2) Hvis han er uskyldig, så er han uskyldig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jo, men det er forskjell på at han frivillig risikerer "liv og helse" ved å reise tilbake i en kort periode han velger, og at Norge tvinger ham tilbake.

Vi kan godt hvile oss litt! :D

Med vennlig hilsen

jeg behøver ikke hvile om jeg kan ekskortere krekar tilbake til irak, eller til sydpolen for den saks skyld!

vi blir aldri enige her vi to;-) hehehe

Skrevet

Med vennlig hilsen

hvorfor skal han i et fengsel i norge??

han bør ut av landet, om ikke blir jeg offentlig skattesnyter:-)!!

natta, må sove, men diskuterer gjerne videre i morgen:-)

Skrevet

jeg behøver ikke hvile om jeg kan ekskortere krekar tilbake til irak, eller til sydpolen for den saks skyld!

vi blir aldri enige her vi to;-) hehehe

Det er rett og slett ikke hensiktsmessig å utvise ham. Hvis han er en terrorist, så setter vi ham fri, og gir ham langt bedre muligheter til å bedrive terrorisme enn han har i Norge.

Hvis han ikke er en terrorist, så gjør vi ham urett.

Med vennlig hilsen

Skrevet

hvorfor skal han i et fengsel i norge??

han bør ut av landet, om ikke blir jeg offentlig skattesnyter:-)!!

natta, må sove, men diskuterer gjerne videre i morgen:-)

Hvis han er terrorist, så er det Norges forbannede plikt å holde ham i fengsel så lenge som nødvendig, for å forhindre ham i å begå mer terrorisme.

Istedet setter vi ham fri, og gir ham en gratisbillett til det stedet som nå trolig har flere terrorister per kvadratkilometer enn noe annet.

Det er så hull-i-hodet at det gjør vondt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er heller bekymringsverdig at hvis Krekar virkelig ER farlig, så setter vi han fri til å reise til trolig det stedet hvor han kan gjøre mest skade mot den demokratiske verden.

Videre, hvis han har gjort noe, så er det Norges fordømte plikt å anklage ham og få ham fengslet.

For en idiotisk og korttenkt "løsning".

Det at han er en "risiko for rikets sikkerhet" betyr ikke at han nødvendigvis har gjort seg skyldig i noe som kan bevises som straffbart etter norsk lov.

Han bør selvfølgelig snarest sendes ut av landet, for så lenge han går fritt rundt her (han burde jo for lengst sittet i forvaring i påvente av utsendelse) så er det et hån mot bl.annet NOAS sitt arbeid.

Han har for lengst brutt en rekke regler for den oppholdstillatelsen han fikk, så dette er endt opp til å bli et juridisk sirkus som bare viser hvor lite egnet våre lover er på dette område.

Vilket vi selvfølgelig også burde gjøre noe med så snart som mulig.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Å være uskyldig betyr ikke at du har krav på opphold i norge Sør - så nå overforenkler du problemstillingen vesentlig.

Han har for lengst brutt en rekke av de forutsetninger som lå til grunn for hans oppholdstillatelse - uansett om han er en terrorist eller ikke.

Skrevet

Det er heller bekymringsverdig at hvis Krekar virkelig ER farlig, så setter vi han fri til å reise til trolig det stedet hvor han kan gjøre mest skade mot den demokratiske verden.

Videre, hvis han har gjort noe, så er det Norges fordømte plikt å anklage ham og få ham fengslet.

Så du vil ha alle disse apekatten hit du da?

Skrevet

Kanskje Norge burde tilby Osama Bin Laden opphold også. Sånn at han ikke lenger kan gjøre noe skade.

Få dem hit, alle sammen!

Skrevet

Kanskje Norge burde tilby Osama Bin Laden opphold også. Sånn at han ikke lenger kan gjøre noe skade.

Få dem hit, alle sammen!

Hva ville du gjort? Utvist ham og sluppet ham fri?

Jeg ville satt han i fengsel så lenge som Grunnloven tillater. Det er vår plikt som en del av en reell kamp mot terrorisme.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Så du vil ha alle disse apekatten hit du da?

Hei,

Jeg mener at vi skal gjøre vår del i kampen mot kriminalitet/terrorisme, og fengsle de som er skyldige. Så lenge som Grunnloven tillater det.

Det verste vi kan gjøre er vel å gi dem en gratis flybillett til der hvor de kan gjøre mer terrorisme?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det at han er en "risiko for rikets sikkerhet" betyr ikke at han nødvendigvis har gjort seg skyldig i noe som kan bevises som straffbart etter norsk lov.

Han bør selvfølgelig snarest sendes ut av landet, for så lenge han går fritt rundt her (han burde jo for lengst sittet i forvaring i påvente av utsendelse) så er det et hån mot bl.annet NOAS sitt arbeid.

Han har for lengst brutt en rekke regler for den oppholdstillatelsen han fikk, så dette er endt opp til å bli et juridisk sirkus som bare viser hvor lite egnet våre lover er på dette område.

Vilket vi selvfølgelig også burde gjøre noe med så snart som mulig.

Hvis han er "en fare for rikets sikkerhet" så er han langt farligere løpende rundt fritt i utlandet enn under PST-øyne 24 timer i døgnet.

Skrevet

Hva ville du gjort? Utvist ham og sluppet ham fri?

Jeg ville satt han i fengsel så lenge som Grunnloven tillater. Det er vår plikt som en del av en reell kamp mot terrorisme.

Med vennlig hilsen

Tror du han blir sluppet fri i Irak?

Han blir satt i fengsel der nede.

Bedre her enn der. Vi har allerede vært utrolig heldige med å ta imot flykaprere (som senere viste seg å være dyktige heroinsmuglere), Andrawes-kvinnfolket og en haug med krigsforbrytere som nå sitter i norske fengsler.

Ingen grunn til å være for dum-snille og tiltrekke seg alle gærningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...