Gå til innhold

Morbid reklame?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Er det bare jeg som synes den der "husk bilbelte" reklamen, med de som kræsjer i det treet er litt småmorbid?

Den må da være litt kontroversiell? Jeg kan ikke huske å ha sett reklamer som direkte befatter seg med døden på den måten før, og trodde det var en av våre siste tabuer og at the afterlife mere eller mindre alltid ble fremstilt mere diffust og i mere euferistiske ordelag & bilder?

For all den, reklamen er grei den, og funker sikkert også, jeg ble bare litt nysgjerrig på om dere har tenkt det samme?

:-)

Gjest ikke så gal
Skrevet

Den gir en reaksjoner ja, og det er vel meningen.

Statens veivesen hadde testet ut flere reklamer på en testgruppe..De valgte denne selv om det var andre mer brutale reklamer som falt best ut i test.

Det kommer kanskje litt an på hvilket syn man har på døden og da. Den der passer helt greit med mitt grunnsyn og virker derfor ikke spesielt skremmende for meg.

Men tankevekkende, ja.

Bakgrunnssangen er fin, men jeg har ennå ikke klart å finne ut av hvem som har laget den.

Skrevet

Den gjorde iallfall veldig inntrykk på meg. Fikk sånn uggen følelse i magen. Men det er godt mulig jeg er overfølsom..

Skrevet

Den reklamen liker jeg ikke. Men mange av mine bekjente snakker om denne reklamen, og mener den er kjempemessig bra.

Jeg blir sittende med en uggen følelse i magen. Og jeg vet hvorfor: Broren min døde i en bilulykke.

Skrevet

Det er nok meningen. En av få reklamer som har fått meg til å stoppe opp litt iallefall :)

Skrevet

Har ikke fått med meg den jeg. Sitter mer på nett enn foran tv-en... Men den reklamen ligger kanskje ute på web? :-)

Skrevet

Jeg har også reagert på den reklamen. Håper ungene ikke kommer til å se den.

Men egentlig er jo reklamen genial. Den får deg virkelig til å tenke - og til å bruke bilbelte!

Skrevet

synes også den er på kanten...(!)

Men ikke på langt nær så på kanten som den der tannkremreklamen "Skal pappa blåse??".....(!)

laguna1365380434
Skrevet

synes også den er på kanten...(!)

Men ikke på langt nær så på kanten som den der tannkremreklamen "Skal pappa blåse??".....(!)

Hm? Er det noe galt med den? Jeg synes den er morsom jeg..Er det noe jeg ikke har forstått?

(Mannen har så dårlig ånde, at ungen trosser sine naturlige innstinkter tilå skrike og å få trøst og blåspå, sant?)

*treg*

Skrevet

Hm? Er det noe galt med den? Jeg synes den er morsom jeg..Er det noe jeg ikke har forstått?

(Mannen har så dårlig ånde, at ungen trosser sine naturlige innstinkter tilå skrike og å få trøst og blåspå, sant?)

*treg*

Joo, om du ser det sånn så.

jeg ser det som om han IKKE er pappan hennes, bare later som for å få "brukt" sin perfekte pust (elns). Ungen ser jo livredd ut!

laguna1365380434
Skrevet

jeg ser det som om han IKKE er pappan hennes, bare later som for å få "brukt" sin perfekte pust (elns). Ungen ser jo livredd ut!

Jeg har tolket det sånn humoristisk, at hun er veldig, veldig betenkt tilå ha noen nærmere befatning med pappaens monsterdårlige ånde..;-)

Gjest Vi må ikek tolke alt perverst, finnes gode folk også, med dårlig
Skrevet

Jeg har tolket det sånn humoristisk, at hun er veldig, veldig betenkt tilå ha noen nærmere befatning med pappaens monsterdårlige ånde..;-)

Jeg tror nok du har tolket det rett! Det er jo faren, men med den ånden kan han ha blåsinga for seg selv:)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror nok du har tolket det rett! Det er jo faren, men med den ånden kan han ha blåsinga for seg selv:)

Nettopp..:-)

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at det er lik det er bilde av i de reklamene... Eller er det kanskje ikke det?

Skrevet

Klart det er FAREN! -

Skrevet

Synes den er en tankevekker jeg! Det er jo faktisk sånn at i veldig mange tilfeller (de fleste vel..) er det nettopp bilbelte som er skillet mellom liv og død! Jeg synes også at de plakatene langs veiene er utrolig flotte.

Men det er vel ikke akkurat en reklame da - det er en bevisstgjøringskampanje - og da trengs det ofte sterke virkemidler.

Skrevet

Hehe, måtte le nå. Jeg tror du har misforstått totalt. Det her er ikke snakk om en pedofil overfallmann, men en pappa med dårlig ånde.

c",)

Skrevet

Enig i at den vekker rekasjoner. Men det må den vel nødvendigvis gjøre.

Det er nok av de som ikke bruker bilbelte, til tross for at de aller fleste er klar over at det kan spare liv. 'Reklamen' må ha sterke virkemidler for at disse pappskallene skal få øynene opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...