Gå til innhold

Hvis kjæresten/samboeren hadde gjort noe kriminelt hadde du fortsatt forholdet?

Anbefalte innlegg

Gjest forstår meg ikke på folk lenger
Skrevet

Ville du fortsatt forholdet til en mann hvis han viste seg å være harbarka kriminell? Eller var siktet for norgeshistoriens største bankran?

Hva hadde du akseptert/ikke akseptert?

Det er tydeligvis noen som ønsker dette, blant annet flere samboere og kjærester av de som er siktet i Nokas-saken.. Har de blitt hjernevasket? Eller elsker de virkelig disse mennene så høyt at ikke ville avsluttet forholdet no matter what?

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt i et forhold til en kriminell. Jeg har unger og vil ikke for alt i verden at de skal vokse opp med en kriminell stefar.

Men mange kvinner får nok et slags avhengighetsforhold til mannen og klarer ikke å forlate ham, selv om de vet hva han driver med.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt i et forhold til en kriminell. Jeg har unger og vil ikke for alt i verden at de skal vokse opp med en kriminell stefar.

Men mange kvinner får nok et slags avhengighetsforhold til mannen og klarer ikke å forlate ham, selv om de vet hva han driver med.

kanskje krimininelle mannfolk er tiltrekkende for noen?

Leste om kjente drapsmenn som fikk kjærlighetsbrev fra ukjente kvinner i fengselet, til og med han i Baneheia-saken fikk kjærlighetsbrev.

merkelige greier det der...

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg ikke det.

uansett hva han hadde gjort av kriminelle ting? og selv om det var noe han hadde gjort i fortiden og lagt bak seg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

uansett hva han hadde gjort av kriminelle ting? og selv om det var noe han hadde gjort i fortiden og lagt bak seg

Ja, selv om det var noe han hadde gjort i fortiden.

Men det kommer selvfølgelig an på hvor alvorlig det var.

Han prøvde visst hasj en gang under studietiden. Skulle prøve det ut.

Dette fikk jeg vite mange år etter at vi giftet oss, og jeg reagerte ikke noe på det.

Skrevet

Tror mange får en sånn greie med at "JEG skal gjøre sånn at han blir en snill og god mann"...

Men det er vanskelig å si. Hadde nok ikke blitt nei.

Skrevet

Leste om kjente drapsmenn som fikk kjærlighetsbrev fra ukjente kvinner i fengselet, til og med han i Baneheia-saken fikk kjærlighetsbrev.

Ja, det er jo en kjent sak det. Jeg har aldri skjønt det der, blir tiltrukket av "den snille gutten i gata" jeg.

Skrevet

Tror mange får en sånn greie med at "JEG skal gjøre sånn at han blir en snill og god mann"...

Men det er vanskelig å si. Hadde nok ikke blitt nei.

Ja, også skulle det muligens vært et komma inni der, sånn at siste setning forandrer mening. ;)

Hadde nok ikke blitt, nei. ;)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Ja, også skulle det muligens vært et komma inni der, sånn at siste setning forandrer mening. ;)

Hadde nok ikke blitt, nei. ;)

hehehe, en klassiker ;O)

Det er godt vi kan kommaregelen.

Skrevet

Sannsynligvis ikke. Men det kommer vel litt an på hva han hadde gjort og hvorfor.

Jeg kjenner to personer som ble dømt for underslag av flere hundre tusen for ganske mange år siden. I begge disse tilfellene må ektefellen ha tatt "synderen" til nåde, for de er forsatt gift og bur sammen.

laguna1365380434
Skrevet

Det kommer nå helt an på hva han hadde gjort! Det er forskjell på å ha drukket øl iparken eller tatt seg en blås og på å ha stått bak baneheiadrapene!

Det er selvsagt en del lovbrudd jeg aldri kunne tilgi noen å ha utført, men det er vel ikke mest fordi disse tingene faktisk er forbudt, men fordi de er grusomme ting å gjøre.

Skrevet

Så lenge det ikke hadde vært voldskriminalitet av noe slag, ville jeg nok ha _vurdert_ å fortsette forholdet.

Videre hadde det vært avgjørende om han "angret sine synder".

Men ved vold går grensa.

Skrevet

Jeg ble kjent med en jente da jeg var gravid med minsten på et eller annet forum for gravide, vi bodde i nærheten av hverandre og det så ut som vi hadde mye til felles, bl.a hadde vi termin samtidig. Vi møttes, og allerede første møte syns jeg det var noe som ikke stemte. Hun fortalte at hun hadde mange brevvenner i fengselet, noen satt inne for mord, men det syns hun ikke gjorde noe, hun ville møte dem når de slapp ut.

Fant fort ut at denne jenten var langt fra normal, hun begnte å sende meg brev der hun beskrev i detalj hvordan hun skulle drepe moren og søstrene.

Brøt fort kontakten med henne ja....

Skrevet

Jeg kan ikke forestille meg den situasjonen at jeg ville blitt forelsket i en mann som drev med kriminalitet, men jeg kunne muligens forelsket meg i en som hadde gjort noe i fortiden og kommet på et annet spor. Pedofili eller voldtekt ville jeg aldri greie å leve med å vite at noen rundt meg hadde drevet med. Ville også ha problemer med å være sammen med en som fortalte meg at han hadde kjøpt sex, selvom han ikke hadde vært dømt for det.

Skrevet

Ja, selv om det var noe han hadde gjort i fortiden.

Men det kommer selvfølgelig an på hvor alvorlig det var.

Han prøvde visst hasj en gang under studietiden. Skulle prøve det ut.

Dette fikk jeg vite mange år etter at vi giftet oss, og jeg reagerte ikke noe på det.

Håper at du ikke hadde reagert på fartsbot heller;) Jeg fikk vite i dag at jeg har fått fartsbot for å kjøre i 65 km i timen i 50sone;( Det er sure penger og vanvittig mye.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Håper at du ikke hadde reagert på fartsbot heller;) Jeg fikk vite i dag at jeg har fått fartsbot for å kjøre i 65 km i timen i 50sone;( Det er sure penger og vanvittig mye.

Det har jeg fått mange ganger.

Kjedelige greier.

Skrevet

Det har jeg fått mange ganger.

Kjedelige greier.

I mitt tilfelle er det nesten tyve år siden sist, men jeg har vært heldig.

Gjest saksopplysning
Skrevet

Jeg kan ikke forestille meg den situasjonen at jeg ville blitt forelsket i en mann som drev med kriminalitet, men jeg kunne muligens forelsket meg i en som hadde gjort noe i fortiden og kommet på et annet spor. Pedofili eller voldtekt ville jeg aldri greie å leve med å vite at noen rundt meg hadde drevet med. Ville også ha problemer med å være sammen med en som fortalte meg at han hadde kjøpt sex, selvom han ikke hadde vært dømt for det.

Ingen kan uansett dømmes for å ha kjøpt sex.

Gjest for anledning anonym
Skrevet

En kan da ikke bli dømt for å ha kjøpt sex i dette landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...