Gå til innhold

Mysteriet med internett fra intet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Politiet er veldig oppmerksom på det der, så det er ikke så sannsynlig at noen trenger engste seg, men man kan aldri vite.

Nei, man vil alltid kunne bevise at det ikke er en selv som har gjort det i et slikt tilfelle. Eller det vil ikke kunne bevises annerledes hvis man ikke står bak det selv. Men det er jo neppe noen hyggelig sak å bli innvolvert i, uansett.

"..........................................."

Gjest skraldepande
Skrevet

Nei, man vil alltid kunne bevise at det ikke er en selv som har gjort det i et slikt tilfelle. Eller det vil ikke kunne bevises annerledes hvis man ikke står bak det selv. Men det er jo neppe noen hyggelig sak å bli innvolvert i, uansett.

Så det.

Det å finne en kvalifisert bits og bytes fyr i nabolaget som også er pedofil i samme person synes som en liten mulighet.

Det at det finnes tusenvis av ukrypterte nett er nok det viktigste momentet. Hvorfor gå over bekken etter vann?

Skrevet

Sikkert i praksis, for det skal noe til å gjette mac-adressen, dessuten skjønner ikke noen jordiske hva som gjør at de ikke kommer seg inn på ditt nett, da de ikke får noen melding eller noen tips til hva det kan være.

Du kan ikke endre mac-adressen, og hvis du får besøk, og de skal koble seg på, blir det noe knotete.

Men det er nok best å kryptere med WEP. 64 bits får holde.

Ikke helt riktig. Det går fint an å spoofe MAC-adresser. Men man må jo selvsagt først vite den riktige :)

Gjest skraldepande
Skrevet

Ikke helt riktig. Det går fint an å spoofe MAC-adresser. Men man må jo selvsagt først vite den riktige :)

Mye som er mulig, men spørs om noen gidder. Jeg tror ikke det.

Skrevet

40 bits hexadesimal adresse? (så lenge man ikke kjenner bl.a produsent) Det er en del muligheter, for å si det sånn :-)

Skrevet

Klart. Jeg ville bare påpeke at det *går* an, siden du sa at "Du kan ikke endre mac-adressen" :)

Gjest skraldepande
Skrevet

Klart. Jeg ville bare påpeke at det *går* an, siden du sa at "Du kan ikke endre mac-adressen" :)

Men hvis to bruker samme MAC på nettet, hva da?

Skrevet

Men hvis to bruker samme MAC på nettet, hva da?

Det kommer an på hvor smart filteret er laget.

Skrevet

Politiet er veldig oppmerksom på det der, så det er ikke så sannsynlig at noen trenger engste seg, men man kan aldri vite.

Men det blir jo noe ála de som drev og tappet telefoner fra "mastene" for en stund tilbake.

Telenor lot seg ikke overbevise uten videre, selv om man viste fram en regning der det var ringt for 50.000 i samtaler til Kroatia.

Det gjelder å sikre seg best mulig. Man skal ikke stole på at disse mediaselskapene ser lett på slike ting og løser en fra ansvaret.

Gjest skraldepande
Skrevet

Men det blir jo noe ála de som drev og tappet telefoner fra "mastene" for en stund tilbake.

Telenor lot seg ikke overbevise uten videre, selv om man viste fram en regning der det var ringt for 50.000 i samtaler til Kroatia.

Det gjelder å sikre seg best mulig. Man skal ikke stole på at disse mediaselskapene ser lett på slike ting og løser en fra ansvaret.

Tapping er grunnen til at jeg ikke har fasttelefon.

Et vell av merkelige problelemer er grunnen til at vi ikke har trådløst nett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...