Gå til innhold

Hva kan være grunnen til at man ikke får svar på en mail?

Anbefalte innlegg

Gjest pariser
Skrevet

har noen slektninger i Frankrike som jeg endelig har tatt mot til meg og skrevet en mail til og spurt hvordan de hadde det og at jeg hadde planer om å kanskje besøke dem i høst hvis det passet for dem.

Dette er over en måned siden. Har ikke hørt noen ting fra dem. Jeg har telefonskrekk,så jeg har ikke våget å ringe dem. Dessuten er jeg litt redd for å virke masete hvis jeg ringer nå etter at de ikke har svart på mailen.

altså de har sagt før at jeg bare måtte komme og besøke dem og at jeg var hjertelig velkommen etc.

Men jeg blir så usikker når jeg ikke får svar på mailen. Og så irritert på meg selv fordi jeg ikke tør å ringe dem. (har litt sosial angst)

Noen grunner til at jeg ikke har fått svar?

hva bør jeg gjøre?

Skrevet

Hvis du absolutt ikke tør ringe, kan du kanskje sende dem et godt gammeldags brev?

Eller hva med å høre med andre slektninger om de har hørt fra dem, evt har en annen mailadresse?

Elisabeth1365380359
Skrevet

Mange som ikke sjekker mail. Min mor for eksempel, sjekker bare hvis jeg ber henne, og i tillegg minner henne på brukernavn og passord. hehe.

Gjest pariser
Skrevet

Mange som ikke sjekker mail. Min mor for eksempel, sjekker bare hvis jeg ber henne, og i tillegg minner henne på brukernavn og passord. hehe.

Men er det vanlig å ikke sjekke mailen sin på halvannen måned? Så vidt jeg vet så er moren hjemmeværende og de bruker mailen flittig. Men de har vært trege før til å svare på mail, men jeg synes jo at de kan gi meg en respons om de har mottatt mail fra meg

Gjest pariser
Skrevet

Hvis du absolutt ikke tør ringe, kan du kanskje sende dem et godt gammeldags brev?

Eller hva med å høre med andre slektninger om de har hørt fra dem, evt har en annen mailadresse?

fikk mailadressen dere fra en annen slektning.

Men er bare så redd for at virke masete ved å skrive et vanlig brev også. Det erjo ikke sånn at jeg har planlagt akkurat når jeg kommer til å reise, men at jeg vil prøve å få det til en gang i løpet av semesteret eller neste.

eller hva tenker du? Virker det masete å skrive et brev når jeg ikke får svar på mail?

Skrevet

Men er bare så redd for at virke masete ved å skrive et vanlig brev også. Det erjo ikke sånn at jeg har planlagt akkurat når jeg kommer til å reise, men at jeg vil prøve å få det til en gang i løpet av semesteret eller neste.

eller hva tenker du? Virker det masete å skrive et brev når jeg ikke får svar på mail?

Neida, skriv et hyggelig brev hvor du forteller at du har sendt en mail, men at du er usikker på om du har rett mailadresse.

Skrevet

Sånn er egentlig jeg også - men for å få levd livet sitt så må man bare late som at man er velkommen alle steder :) Som regel er man det...og er man det ikke så sier de det ikke til deg likevel - så du kan gå lykkeig uvitende rundt i livet...:-)

skorpionfisken
Skrevet

Det er håpløst å bruke mail til sånt. Mye kan ha skjedd her:

1. De som ga deg mailadressen har skrevet den feil.

2. Du har skrevet feil mailadresse.

3. De har fått ny mailadresse i mellomtiden, og slettet den gamle. (skjer veldig ofte, selv har jeg bytta mailadresse og leverandør 8-10 ganger etter jeg fikk internett for ca 10 år siden).

5. Det er en jobbmail og de har bytta jobb.

6. De har crasjet hele datamaskinen og har ikke kompetanse eller økonomi til å få gjort noe med det.

7. Mailserveren har klikka, og kasta din mail i søppelkasse eller i ut i det store cyberspacet.

8. Du kan ikke fransk.

9. De kan ikke norsk.

10. Det minst sannsynlige her er at de ikke vil svare deg og ikke vil ha besøk. Det er alltid spennende med besøk fra andre land og fra venner langt borte fra.

Gjest pariser
Skrevet

Det er håpløst å bruke mail til sånt. Mye kan ha skjedd her:

1. De som ga deg mailadressen har skrevet den feil.

2. Du har skrevet feil mailadresse.

3. De har fått ny mailadresse i mellomtiden, og slettet den gamle. (skjer veldig ofte, selv har jeg bytta mailadresse og leverandør 8-10 ganger etter jeg fikk internett for ca 10 år siden).

5. Det er en jobbmail og de har bytta jobb.

6. De har crasjet hele datamaskinen og har ikke kompetanse eller økonomi til å få gjort noe med det.

7. Mailserveren har klikka, og kasta din mail i søppelkasse eller i ut i det store cyberspacet.

8. Du kan ikke fransk.

9. De kan ikke norsk.

10. Det minst sannsynlige her er at de ikke vil svare deg og ikke vil ha besøk. Det er alltid spennende med besøk fra andre land og fra venner langt borte fra.

tusen takk.

Det er klart at det er mange ting som spiller inn her:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...