Gå til innhold

Gleder meg til jul, jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig å glede seg til jul allerede nå. Men det gjør jeg altså. Får ofte små stikk av lykkefølelse når jeg tenker på det... Jeg er 29 år og har ikke et SÅ godt forhold til julen, men fint skal det bli!

Rar skal man vel være en gang i blant.

Gjest skraldepande
Skrevet

Jul er liksom en litt strevsom greie.

Skrevet

NÅ alt - hæ.

Uff, jeg kan ikke si at jeg ser frem til jul akkurat. Det er for det meste to dager, og det er julaften og nyttårsaften. Begge to koster så det svir mer enn det smaker.

Iallefall julaften. Man har fanken ta meg ikke noe valg heller. Man bare MÅ kjøpe. Enten det, eller melde seg ut for godt.

Skrevet

Slik får jeg det også på høsten. I år for jeg også god hjelp av minstemor i huset. Hun er 4,5 år gammel, og allerede i begynnelsen av september begynte hun å etterlyste snøen. Jeg lurte på hvorfor hun ville ha snø såååå tidlig?

-Jo, for da kommer julenissen snart!

Og når det er jul, og julenissen har vært her, så kommer godterinissen - men da må vi sove altså!

MEn det er jo koselig med jul, uansett!

Skrevet

Jeg pleier å få julefølelse iløpet av oktober jeg også, men 2. oktober er i tidligste laget for meg. :o)

Men vi kan snakkes i slutten av mnd...

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg nyter tiden som er nå, med høstfarger osv. I passe mengder synes jeg også det er ganske koselig med regn. Denne helgen f.eks. Jeg har bare planer om å gå tur og spise boller og kakao.

Men jeg har allerede tenkt på jula, og adventstiden. Gleder meg til stearinlys rød duk, og god mat. Og det blir fint å være sammen med familie og venner. Slutten av romjula pleier jeg å ha fått min dose av selskapeligheter og marsipan. Da kan det være deilig å flate ut på sofaen med grandis :-)

Gjest Luskelita
Skrevet

Da er vi to :-) Jeg gleder meg til jul, nynner julesanger når ingen hører meg!!

Jeg er juloman - ELSKER julen (som betyr fra 1. desember og til over nyttår, altså ikke som noen her sier kun to dager...) Forberedelsene i hele desember er nesten det beste, da ser jeg på barne-tv selv om dattra mi er voksen, huset er kaos, baking og julegavepapir...*SUKK*

Guuuuri, som jeg gleeeeder meg :-)

Skrevet

Vi har bygd ny trapp - og jeg fant en gammel kjelke i boden - så jeg gleder meg til å ynte trappa med niss, lykt og kjelke! juhu! Og så gleder jeg meg til å se BBC Food's juleprogrammer! og alle de gamle amerikanske julefilmene :)

Skrevet

Da er vi to :-) Jeg gleder meg til jul, nynner julesanger når ingen hører meg!!

Jeg er juloman - ELSKER julen (som betyr fra 1. desember og til over nyttår, altså ikke som noen her sier kun to dager...) Forberedelsene i hele desember er nesten det beste, da ser jeg på barne-tv selv om dattra mi er voksen, huset er kaos, baking og julegavepapir...*SUKK*

Guuuuri, som jeg gleeeeder meg :-)

Denne gangen har jeg 10 feriedager til gode - det er to uker det! Første gang på MANGE år at jeg ikke skal jobbe - DET gleder jeg meg til - har litt lyst til å reise til Frankrike å feire der, men tro rikek finansene holder - da blir det mindre til sommeren.....*avveier*

Skrevet

Jeg gleder meg til jul det meste av året. Holder det for det meste skjult siden omgivelsen ikke liker det :o)

Skrevet

Vi har bygd ny trapp - og jeg fant en gammel kjelke i boden - så jeg gleder meg til å ynte trappa med niss, lykt og kjelke! juhu! Og så gleder jeg meg til å se BBC Food's juleprogrammer! og alle de gamle amerikanske julefilmene :)

Hvilken kanal sendes det? Vi har bare BBC World så da er det vel ikke håp?

Skrevet

Det er en egen kanal - hos Canal Digital - den ligger på nr. 72 hos oss -om det kan hjelpe - hehe. Matprogrammer fra tidlig morgen og til midnatt -HVER DAG! helt fantastisk!

Skrevet

Hos UPC Digital er det kanal 143...

Skrevet

Jeg er minimal "julete" av meg, og det jeg gjør - gjør jeg for ungene.

Selv kunne jeg godt tenke på å reise langt, langt bort fra hele julen.

Det kan skyldes en oppvektst med en ekstremt "julete" mamma, så alt jeg forbinder meg jul er mas, stress, pes, pengesluk, storvask osv osv.

Skrevet

Jeg også!

Men jeg vet at jeg er rar så det er liksom greit :o)

Skrevet

Jeg også!

Men jeg vet at jeg er rar så det er liksom greit :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...