Gå til innhold

Boxerhunder og sikling

Anbefalte innlegg

Gjest Potensiell hundeeier
Skrevet

Vi tenker på å kanskje få oss en hund etterhvert... Og har forelsket oss litt i boxere. Det som bekymrer oss litt er at samboeren min er litt allergisk mot noen hunder og vi har hørt at hunder som sikler utløser allergi lettere enn andre hunder. Noen som har noen erfaring med boxere og allergi? Og er det riktig at boksere sikler så mye? Bokseren til foreldrene til ei venninne sikler ikke enda hvertfall, den er vel snart et år kanskje..

Gjest Aimabel
Skrevet

Har aldri hørt at det er sikkel som utløser allergi. De fleste allergikere reagerer på fettet i huden. Selv må jeg vaske bikkja med sjampo minst to ganger i mnd, for å unngå kløe og eksem. Mange sier at hunder ikke skal vaskes så mye, men jeg tror ikke det gjør noe så lenge man skyller og tørker godt. Han får heller få en frakk hvis han blir kald til vinteren.

Skrevet

Det jeg har lest kan stemme med dette, i og med at teorien går ut på at det er enzymer i spyttet som er allergenene.

Skrevet

Har aldri hørt at det er sikkel som utløser allergi. De fleste allergikere reagerer på fettet i huden. Selv må jeg vaske bikkja med sjampo minst to ganger i mnd, for å unngå kløe og eksem. Mange sier at hunder ikke skal vaskes så mye, men jeg tror ikke det gjør noe så lenge man skyller og tørker godt. Han får heller få en frakk hvis han blir kald til vinteren.

Frakker er søte :-) Boxeren min hadde diger ullkåpe og bredbremmet lue.

Skrevet

Det var før i tida, det, at boxere siklet så fælt. Siklinga er avlet av dem (går det an å si? Er nettopp stått opp og trøtt i trynet).

Har hatt fire boxere selv, og det er en herlig rase! Men vær obs på at boxere er livlige og lekne hunder! De trenger god oppdragelse og masse mosjon. Og så er de nesten alltid glade; pass kaffekoppen på bordet - halen går som en propell.

Boxere røyter også mye mer enn du kanskje ville trodd. Støvsuge, støvsuge..

Tror heller ikke rasen er noe særlig for allergikere.

Bichon havanais er derimot en allergivennlig hund. Vil ikke heller ha en sånn, da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...